دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۱۷:۴۷

غدیر یعنی ولایت باید کانون همه توجهات باشد

عیدغدیر 97/6/7: نمی شود ولایت امیرالمومنین(ع) را بپذیریم، اما پای امر ولایت فقیه نایستیم. اینطور خلاف نظر ولایت حرف زدن و عمل کردن توسط رییس جمهور تا کنون بی سابقه بوده است. نمایندگان مجلس باید نسبت به این موضوع از رییس جمهور سوال می پرسیدند.

مراسم جشن عید سعید غدیر خم در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم چهارشنبه 7 شهریور 97  با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

 

میانه نداریم، یا ولایت خدا یا شیطان

إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَکَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعيداً(نساء 116). کسانیکه در دولت قبل و فعلی گفتند آمریکا را بعنوان یک قدرت در منطقه بشناسیم، برای خدا شریک قائل شدند، و این گناهی غیرقابل است.

لَعَنَهُ اللَّهُ وَ قالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبادِکَ نَصيباً مَفْرُوضاً(نساء 117). شیطان بنا دارد از میان بندگان خدا عده ای را به اطاعت خود در بیاورد. تمام دعوا در دنیا بر سر ولایت است؛ یا ولایت خدا یا ولایت شیطان. ما میانه نداریم، یا تحت ولایت خداییم یا شیطان، و لاغیر. اگر تحت مدیریت خدا نبودیم، الا و لابد تحت ولایت و سیطره شیطان هستیم. لذا برائت لازم است. کسیکه از شیطان برائت نمی جوید، لابد مرید اوست.

وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّکُنَّ آذانَ الْأَنْعامِ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَ مَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْراناً مُبيناً(نساء 119). میفرماید کسیکه از ولایت ولی من خارج شود حتما او را گمراه میکنم. کسیکه برای خدا شریک قرار میدهد، حتما گمراه خواهد شد. چینن کسی دستمایه و اسیر خیالات و موهومات خواهد شد. دشمن از آرزوی نابودی انقلاب اسلامی دست بر نمیدارد. دچار خیالات و موهومات باطل شده است. انقلابیهای ما از کار و تلاش غافل میشوند، اما دشمن دست از تلاش برای رسیدن به این آرزوی محالش برنمیدارد.

 

گرانی ارز نتیجه سوء مدیریت داخلی

دشمن مترصد این است که مسئولین و مردم از حمایت انقلاب خسته شوند و دست بردارند. همیشه هم در تبلیغات خود عنوان میکند که مردم از انقلاب خسته شده اند. آقای روحانی هم دیروز در مجلس مشکلات اقتصادی را گردن مردم انداخت. وکیل آمریکا در لاحه میگوید نوسانات و گرانی ارز اصلا ربطی به تحریمهای آمریکا ندارد و مستقیما بخاطر سوء مدیریت داخلی مسئولین است.

آقای روحانی در مجلس گفت این مشکلات بخاطر عدم اعتماد مردم است. هرجا که به نفع شماست از مردم دم میزنید. هرجا هم که بخاطر اشتباه خودتان به مشکل میخورید، گردن مردم می اندازید. صدر اسلام هم غصب جایگاه خلافت امیرالمومنین(ع) را گردن مردم انداختند و گفتند مردم این را خواسته اند.

هدف از مذاکرات برجام برداشتن همه تحریمها بود. بازهم رییس جمهور میگوید ما میخواستیم صلح آمیز بودن هسته ای ثابت شود که شد، و به هدف خود در برجام رسیده ایم. اجازه مذاکرات را رهبری برای این هدف صادر کردند.

ای کاش نمایندگان مجلس بجز حوزه اقتصاد، سوالات اساسی تری هم داشتند. مدتی است رییس جمهور مقابل اصول اساسی و سیاستهای کلان نظام می ایستد. رهبرانقلاب میگویند ما دیگر با آمریکا مذاکره نمیکنیم، دو روز بعد رییس جمهور میگوید تنها راه برون رفت از مشکلات مذاکره است.

 

سوالی مهمتر از موضوعات اقتصادی

آقای رییس جمهور میگوید مشکلات بانکی کشور بخاطر تصویب نشدن FATF است. FATF برنامه ای است که آمریکاییها رسما گفتند بوسیله آن ریشه اقتصاد ایران را خواهیم خشکاند. شما چرا انقدر به آمریکا اعتماد دارید؟ در حرف یک چیز میگویید، اما در عمل طور دیگری عمل میکنید. رییس جمهور باید تحت امر ولایت باشد یا نه؟ چرا حزب اللهی ها در برابر این موضوع سکوت کرده اند؟

وَ مَنْ يُشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدي‏ وَ يَتَّبِعْ غَيْرَ سَبيلِ الْمُؤْمِنينَ نُوَلِّهِ ما تَوَلَّي(نساء 115). میفرماید کسانیکه از ولایت رسول الله(ص) روگردانند، من دشمنانم را بر آنها مسلط میکنم. ما باید غدیر زمان خودمان را دریابیم. یعنی جانشین علی(ع) را در زمان خودمان تنها نگذاریم. نمیشود ولایت علی(ع) را بپذیریم، اما پای پرچم ولایت فقیه نایستیم. اینچنین خلاف نظر ولایت حرف زدن و عمل کردن توسط رییس جمهور تا کنون بی سابقه است. نمایندگان باید نسبت به این موضوع هم از رییس جمهور سوال میپرسیدند.

آقای روحانی در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی حرف جدیدی ندارد. همین حرفها را چندسال است تکرار میکند. مشخص بود که در مجلس هم حرف جدید و قابل عرضی ندارد. کاش نمایندگان از مسائل مهمتر هم از ایشان سوال میکردند.

 

روحانی میگوید علت مشکلات اقتصادی مردم معترض هستند!

آقای روحانی میگوید ریشه مشکلات ارزی و اقتصادی به 5 دی سال گذشته برمیگردد. 5 دی روزی بود که مردم به شرایط اقتصادی کشور اعتراض کردند. مگر اعتراض حق مردم نیست؟ شما با این دیکتاتوری تان امید مردم را ناامید میکنید. معاون حقوقی آمریکا میگوید مشکلات ارزی ایران بخاطر سوء مدیریت داخلی است نه تحریم ها. رهبرانقلاب هم همین مطلب را گوشزد کردند. اما آقای رییس جمهور مشکلات ارزی را گردن مردم می اندازد. این تهمت و توهین به مردم است.

شما قدر این مردم را نمی دانید. ملت ایران در طول تاریخ بی نظیر است. میلیونها نفر چهل سال است پای امر ولایت و انقلاب ایستاده اند. احتکار کنندگان که ملت نیستند؛ اینها عده قلیلی هستند. همین محتکران را هم مردم به شما معرفی کردند و میکنند. چرا گناه خودتان را گردن مردم می اندازید؟

وَ مَنْ يُشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدي‏ وَ يَتَّبِعْ غَيْرَ سَبيلِ الْمُؤْمِنينَ نُوَلِّهِ ما تَوَلَّي. خداوند میفرماید کسیکه مسیر ولایت را تغییر دهد او را دچار آرزوهای دراز و واهی میکنم. مثل برخی سیاستمداران که منتظر تغییر و حرکت مثبتی از جانب کنگره آمریکا هستند. رهبرانقلاب امروز گفتند به اروپایی ها هم دل نبندید. جلو آرزوهای طول و دراز را گرفتند. رهبر انقلاب در دیدار اعضای دولت راه حل برون رفتن از مشکلات کشور را کار شبانه روزی و اقتصاد مقاومتی و تکیه بر درون و تولید عنوان کردند. چشم امید به اروپا و آمریکا داشتن آرزوهای واهی است.

 

غدیر یعنی ولایت باید کانون همه توجهات باشد

غدیر در زمان و مکان خاص و ویژه رخ داد. تمام الحج لقاء الامام. بعد از اتمام حج، همه حجاج باید در غدیرخم جمع شوند تا با ولایت بیعت کنند. هدف از غدیرخم معرفی امیرالمومنین(ع) نبود. امیرالمومنین(ع) را پیغمبر(ص) بارها برای مردم معرفی کرده بودند. غدیر برای شخص علی(ع) نبود، و الا بعد از شهادت علی(ع) تمام میشد. پیغمبر(ص) در غدیر یک صفحه امام مهدی(عج) را معرفی میکنند. مسئله غدیر امامت و ولایت است. کانون توجه همه اقشار بشر باید ولایت باشد. ما باید داستان غدیر را اینگونه که هست به دیگران و جهانیان معرفی کنیم. در غدیر تکلیف بشریت تا قیامت مشخص شد.

ما فقط نباید به غدیر ببالیم، باید احساس تکلیف داشته باشیم که غدیر را به جهان معرفی کنیم. کسیکه غدیر را بشناسد، نیاز پیدا نمیکند رهبرانقلاب به او بگوید در کار برای انقلاب شب و روز نشناسید و تلاش کنید. ما موظفیم مثل شهدا برای غدیر مجاهدانه تلاش کنیم، و در هر حوزه ای هستیم نقش ایفا کنیم. شیعه علی(ع) در دیگران اثر دارد. کسیکه نسبت به اطرافیان خود بی اثر است، نعمت ولایت را قدر ندانسته است. زیارتنامه امام هادی(ع) در غدیرخم هم غدیر را به ما معرفی میکند، و هم وظیفه ما در قبال غدیر را شرح میدهد.

امیرالمومنین(ع) از کودکی در چندین موقف مهم امتحانات دشواری را گذراندند تا به جایگاه امامت امت برسند. مثل اظهار به ایمان به خدا و رسول خدا در کودکی در جمع خانواده و اقوام، خوابیدن جای پیغمبر(ص) در لیله المبیت، جنگهای بدر، احد، خندق و خیبر. در تمام این جنگها همه عقب نشستند، و امیرالمومنین(ع) جلو آمد و ایستاد. تمام این امتحانات برای علی(ع) پیش آمد تا به جایگاه امامت نائل شود.

رهبری امت انقدر مهم است که علی(ع) چنین امتحاناتی باید پس دهد. وقتی همه کم می آورند، امام جامعه محکم می ایستد. غدیر روز بیعت با چنین امامی است. مردم این را باید بدانند، تا رییس جمهور در مجلس نگوید تنها راه برون رفت از مشکلات اعتدال و اجتناب از تندروی است. منظورش از تندروی هم انقلابی گری و ولایتمداری است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است