شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۱۷:۲۸

برگزاری اجتماع عظیم و همایش پیاده روی جوانان عاشورایی کشور در مسجد جمکران

جمعه 7 اردیبهشت 97 - در آستانه میلاد جوان عاشورا حضرت علی اکبر(ع) اجتماع عظیم جوانان عاشورایی و برنامه پیاده روی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران، با حضور پرشور 4000 هزار نفر از جوانان هیئات جوانان و نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در آستانه میلاد جوان عاشورا حضرت علی اکبر(ع) اجتماع عظیم جوانان عاشورایی و برنامه پیاده روی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران، با حضور پرشور 4000 هزار نفر از جوانان هیئات جوانان و نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

جوانان عاشورایی از سراسر کشور در همایش «شکوه میثاق» با شعار «با ولایت تا قیامت» پس از اجتماع در حرم حضرت معصومه(س) و تجدید عهد با کریمه اهلبیت فاطمه معصومه(س)، مسیر حرم تا جمکران را پیاده طی کردند و در میعاد منتظران مسجد مقدس جمکران گرد آمدند و در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان با امام زمان(عج) تجدید میثاق کردند.

پس از اتمام همایش پیاده روی و تجمع جوانان عاشورایی در مسجد مقدس جمکران، مدیر هیئات جوانان و نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام طی سخنانی با اشاره به روحیه جوانان امروز که برگرفته از روحیه حضرت علی اکبر(ع) است گفت وعده های الهی یکی پس از دیگری در آخرالزمان در حال تحقق است، و همانطور که حضرت علی اکبر(ع) در واقعه عاشورا نقشی بی بدیل داشت، امروز هم جوانان ما همچون جوان امام حسین(ع) با ایمان و با شوق و شور در مسیر حق با دشمنان اسلام در حال مبارزه هستند، و انفعال و خودباختگی برخی مسئولین هم نتوانسته در این اراده مستحکم جوانان ما خللی وارد کند.

حجت الاسلام احمد پناهیان گفت علی اکبر(ع) در صورت و سیرت بیشترین شباهت را به پیغمبر اکرم(ص) داشت. همان پیغمبری که فرمود بعثت لرفع قوم و وضع آخرین. خداوند رسول اکرم(ص) را در آخرالزمان مبعوث کرد تا سلطه مستکبرین عالم را برطرف کند و حکومت اولیاء حق و عدالت را در جهان برقرار کند. علی اکبر(ع) زمانیکه به میدان مبارزه می رفت خود را با چنین پیغمبری معرفی میکند: أنا علی بن حسین بن علی نحن و بیت الله اولی بالنبی.

وی در ادامه با ذکر این نکته که اکثر یاران پیغمبر اکرم(ص) جوانان بودند و عمده یاران مهدی(عج) هم جوان هستند گفت پیغمبر(ص) فرمود مهدی من به سنت من قیام خواهد کرد، یعنی شمشیر. رهبر معظم انقلاب در مورد این روایت عنوان کردند منظور از شمشیر، قدرت است. و ما امروز شاهدیم پس از 1400 سال اسلام در دنیا قدرتمند شده، و چه دروغ بزرگی میگویند کسانیکه با وجود این قدرت و با وجود این جوانان با ایمان و پرشور، ما را از جنگ با آمریکا و غرب می ترسانند.

مبلغ حوزه و دانشگاه ادامه داد امروز وعده امام راحل در حال تحقق است و بسیجیان اسلام در سرتاسر ملل اسلامی زمینه تحقق ظهور ولی عصر(عج) را فراهم میکنند. این قدرت اسلام نیست مگر بخاطر قدرت و صلابت و نفوذ ولایت. در عین قدرنشناسی و بی توجهی برخی مسئولین به امر ولایت، اما شاهدیم که در قدرت حاکمیت ولایت خللی وارد نشده، و امروز جوانان کشورهای مختلف اسلامی پیام علی اکبر(ع) را به گوش جان شنیده اند، و با همان انگیزه ای با دشمنان اسلام مبارزه میکنند که علی اکبر(ع) پا در میدان مبارزه و مجاهده نهاد.

حجت الاسلام پناهیان گفت پیغمبر اکرم(ص) در خصوص ویژگی یاران مهدی(عج) فرمود: پای امامت و ولایت مهدی من ایستادگی نمی کند مگر مومنی که خداوند قلبش را به ایمان امتحان کرده باشد. لشکر بقیه الله(عج) کسانی هستند که در امتحان قلبی ایمان سربلند باشند. امیرالمومنین(ع) شاخصه این ایمان را اینگونه بیان فرمود: اینان آنچه را که از ناحیه ولی حق صادر میشود قلبا تصدیق می کنند.

وی در پایان سخنان خود به حدیث امیرالمومنین(ع) اشاره کرد که فرمود یک چهارم آیات قرآن درباره ما اهلبیت است، و یک چهارم قرآن در مورد دشمنان ماست. دستور قرآن به ما در مواجهه با کفر و استکبار این است: قاتلوهم حتی لاتکون فتنه. این حضور باشکوه جوانان عاشورایی در مسجد مقدس جمکران در میلاد حضرت علی اکبر(ع) و در آستانه نیمه شعبان معنایش این است که ما تا حکومت بقیه الله(عج) را در عالم محقق نکنیم، دست از مبارزه با آمریکا و اسراییل و دشمنان اسلام برنخواهیم داشت.

در این مراسم گروه سرود نسیم رحمت به اجرای سرود پرداختند و مداح اهلبیت حاج امیر عباسی در وصف جوان عاشورا حضرت علی اکبر(ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است