چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ساعت ۱۲:۴۷

یادواره شهدای شهیده مقتل الشهداء فاطمیه(س) - یکشنبه ۲۴ دیماه

عصر روز 24 دیماه سال 65 بود که آن واقعه تلخ و شیرین اتفاق افتاد. شیرین برای آنان که در دامان مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها منزل گرفتند؛ و تلخ برای خانواده های داغدیده و صبور این شهدای مظلوم و بیگناه...

عصر روز 24 دیماه سال 65 بود که آن واقعه تلخ و شیرین اتفاق افتاد. شیرین برای آنان که در دامان مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها منزل گرفتند؛ و تلخ برای خانواده های داغدیده و صبور این شهدای مظلوم و بیگناه.

روزی که دوباره ماجرای چادر خاکی تکرار شد اما این بار نه در مدینه که در کوچه های خیابان انقلاب قم. روزی که 18 زن و کودک در مجلس روضه و در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با موشک مغیره های زمان به خاک و خون کشیده شدند. 18 کبوتر سبکبال که قصه دعوت هر کدامشان به این ضیافت آسمانی هم شنیدنی است...

به همین منظور در سالروز این حادثه و در روز یکشنبه 24 دیماه سال 1396 واحد پیروان عترت هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام یادواره ای با نیت زنده نگه داشتن خون شهدای شهیده در مقتل الشهدای این عزیزان برپا کرد. در این مراسم خانواده های همان شهدا و همسایگان و همچنین بسیجیان تعدادی از پایگاههای خواهران شهر مقدس قم حضور بهم رساندند.

مراسم با قرائت قرآن توسط استاد برجسته قرآن که از خادمین خواهر هیئت می باشند آغاز شد و با سخنرانی سرکار خانم مومنی (از استادان جامعه الزهرا که خود از شاهدان عینی واقعه در سال 65 بودند و همچنین مقتل الشهدا منزل پدر ایشان و خواهران و برادر و فرزندشان هم در آنجا به شهادت رسیده بودند) دنبال شد.

ایشان در بیاناتشان به مقام والای شهدا اشاره کردند و اینکه در عالم مسابقه ای برپاست و همه انسانها در آن شرکت داده شده اند و شهدا برندگان این مسابقه هستند. ایشان مقامات شهدا را از جمله داشتن حیات جاودان و مهمان مخصوص خدا  بودن و سعادت و رستگاری شهید هنگامی که اولین قطره خونش بر زمین می ریزد، برشمردند. در پایان هم به بیان خاطراتی از رفتار و ذکر ویژگی های خانم های شهید که پیوسته از حضرت زهرا سلام الله علیها الگو می گرفتند، پرداختند.

در ادامه با مرثیه سرایی و قرائت دعای توسل با توجه به اینکه آن حادثه در هنگام قرائت دعای توسل رخ داده بود به پایان رسید.

در پایان با اهدا تابلویی مزین به نام حضرت فاطمه سلام الله علیها و همچنین کارت هدیه از خانواده های این شهدای مظلومه قدردانی شد.

بعد از پذیرایی هم خواهران شرکت کننده در یادواره به گلزار شهدای قم رفتند و با غبار روبی و گلباران قبور مطهر شهدای شهیده مقتل الشهداء فاطمیه، از مقام والای شهدا تجلیل کردند. 

گزارش تصویری کامل این مراسم را می توانید در اینجا ببینید.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است