پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۵:۳۸

معنی صلح تسلیم شدن به فکر و عقیده دشمن نیست

شب دوم ایام 28صفر96: اگر ما انقلاب کرده ایم که احکام الهی را در جامعه اجرا کنیم، اجرای سند آمریکایی چه معنایی دارد. در آموزش و پرورش ما سند ملی و بومی و اسلامی داریم. چرا بجای این سند، سند سیاه آمریکایی را اجرا میکنیم؟ ما چرا باید خودمان را با جامعه جهانی هماهنگ کنیم. مگر جامعه جهانی وضعیت خوبی دارد؟ آمریکا بزرگترین کشور بدهکار است. وضعیت اجتماعی آمریکا هم از کشتارهای خیابانی آن مشخص است.

مراسم عزاداری شب اول ایام 28 صفر مصادف با شب رحلت پیغمبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) پنجشنبه 25 آبان 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان و با حضور هیآت محبین اهلبیت(ع) و تاسوعا قم، امین الزهرا(س) اسلامشهر، زوار الزهرا(س) و رهپویان غدیر تهران، و انصارالولایه کرج در حسینیه سادات رضوی مشهد برگزار شد.

 

 

دشمن کودکان و نونهالان ما را نشانه رفته است

وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَي الْخاشِعينَ/بقره 45. صابر بودن برای کسیکه به درجه خشوع نرسیده سخت است. اما اگر به درجه خشوع برسیم آسان میشود. المحب لله یحب کثیرا أن نصب لله: دوستدار خدا عاشق سختی کشیدن در راه خداست؛ نه اینکه فقط سختی ها را تحمل میکند. اگر انسان معنویت لازم را نداشته باشد، در میدان مبارزه دچار مشکل میشود.

روز گذشته در حدیثی از پیغمبر اکرم(ص) مرور کردیم که سه ویژگی در مومن وجود ندارد: کسالت و تنبلی، زودرنجی، و عدم شکایت از خدا. بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی پخش میشود، در اثر روحیه زودرنجی و شکایت است. کسیکه از خدا در زمینه های مختلف شاکی باشد، معصیت خدا را هم مرتکب میشود.

دشمن برای ما برنامه دارد. بجای کارکردن روی جوانها، بر روی کودکان و نونهالان دارد کار میکند. آموزشهای غیرمتعارف جنسی را به کودکان ما در مهدکودک و دبستان آموزش میدهد. دشمن این را میداند که از 7 تا 14 سالگی دوره پرورش عبد است. میگوید کودکان را در این دوران کاملا رها کنید. حتی از تساوی جنسی حرف میزند.

 

معنی صلح تسلیم شدن به فکر و عقیده دشمن نیست

امام حسن(ع) با اینکه مجبور به صلح و واگذاری حکومت به معاویه شدند، اما مسیرشان عوض نشد و تغییر نکرد. امروز کسانیکه دم از صلح میزنند، میگویند باید قواعد کدخدا را بپذیریم. هنوز ما با آمریکا صلح نکرده ایم، سندهای بالادستی آمریکایی را در کشور اجرایی کرده اند.

ادبیات امام حسن(ع) بعد از صلح با معاویه این است: ما حزب الله پیروز و عترت رسول خدا هستیم. خداوند اطاعت از ما را در کنار اطاعت از خود قرار داده است. معنی صلح تسلیم شدن به فکر و عقیده دشمن نیست. امام خطاب به معاویه میفرماید وای بر تو، خلیفه کسی است که به شیوه پیغمبر(ص) حکومت کند. ما که بنا نیست تسلیم آمریکا شویم. اما اگر هم بنا بود تسلیم آمریکا شویم، بازهم فکر و مرام او را نمی پذیرفتیم.

اگر ما انقلاب کرده ایم که احکام الهی را در جامعه اجرا کنیم، اجرای سند آمریکایی چه معنایی دارد. در آموزش و پرورش ما سند ملی و بومی و اسلامی داریم. چرا بجای این سند، سند سیاه آمریکایی را اجرا میکنیم؟ ما چرا باید خودمان را با جامعه جهانی هماهنگ کنیم. مگر جامعه جهانی وضعیت خوبی دارد؟ آمریکا بزرگترین کشور بدهکار است. وضعیت اجتماعی آمریکا هم از کشتارهای خیابانی آن مشخص است.

 

بازهم حرفی کودکانه از رییس جمهور؛ روحانی به دنبال چیست؟!

روحانی امروز جلسه در هیئت دولت گفته امام رضا(ع) بزرگمرد مناظره و مذاکره است. حتی کودکان هم میدانند که مناظره با مذاکره 180 درجه تفاوت دارد. مناظره مبارزه است. رییس جمهور ما به دنبال چیست؟!

امام حسن(ع) خطاب به معاویه فرمود من سنت را احیا میکنم، تو بدعت ایجاد میکنی. هرکس میخواهد با آمریکا صلح کند اگر راست میگوید با این ادبیات با آمریکا سخن بگوید. امام حسن(ع) میفرماید بله که من مدعی حکومت هستم. این وظیفه ای است که خدا به ما اهلبیت سپرده است.

سریع القلم در کتاب ایران و جهانی شدن میگوید باید با آمریکا صلح کنیم تا پیشرفت کنیم و درهای کشور به روی اقتصاد کشورهای غربی باز شود. بعد خودش میگوید تحقق این امر منوط به پذیرش فکر و ایده غرب است، و الا پیشرفت محقق نمیشود. چون نمیشود پول غرب را بپذیریم، اما فکر و ایده اش را نپذیریم. کسانیکه امروز از صلح دم میزنند، میگویند بعد از صلح باید حاکمیت غرب را هم در همه زمینه ها بپذیریم.

 

اگر استقامت از بین برود، صلح بر جامعه تحمیل میشود

امام حسن(ع) خطاب به لشکریانش فرمود: انا والله ما ثنانا عن اهل الشام شک و لا ندم و انما کنا نقاتل اهل الشام بالسلامة و الصبر فشیبت السلامة بالعداوة و الصبر بالجزع. میفرماید آن روز پای رکاب پیغمبر(ص) و پدرم علی(ع) شما دو ویژگی داشتید: سلامت و صبر. آن زمان بین شما اختلاف نبود، اما الان هست. دوم صبر و استقامت در مبارزه داشتید، اما الان ندارید. با اندکی سختی و مشکل میدان را خالی میکنید. اگر استقامت در جامعه از بین برود، صلح بر جامعه تحمیل میشود. آفت استقامت دنیاطلبی است. اگر دنیا بر آخرت ترجیح پیدا کرد، استقامت از بین میرود.

و کنتم فی مسیرکم الی صفین و دینکم امام دنیاکم و اصبحتم الیوم و دنیاکم امام دینکم. شما آن زمان دینتان بر دنیایتان مقدم بود، اما امروز دنیا بر دینتان مقدم است. وقتی مسئله اول مردم دین نباشد، هرکسی بر آنها حکومت کند تفاوتی ندارد، حتی اگر معاویه باشد.

امام حسن(ع) با چنین مردمی طرف بود که مجبور به صلح شد. آیا وضعیت امروز کشور ما اینچنین است که دم از صلح میزنید؟ جوانان ما تشنه مبارزه با استکبار در کشورهای اسلامی هستند. استقامت امام حسن(ع) در اوج مظلومیت و غربت مثال زدنی بود. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است