شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۷:۱۴

سوالی که زائرین اربعین باید پاسخگو باشند

جلسه هفتگی 28مهرماه96: این محبتی است که خداوند نسبت به امام حسین(ع) در دل شیعیان قرار داده و روز قیامت از آن سوال میکند:ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ. پیاده روی اربعین و تألیف قلوب بین شیعیان عراق و ایران توفیقی است که خدا به زوار امام حسین(ع) عنایت کرده است. اگر حرف و دغدغه های امام حسین(ع) را در طول سفر به گوش زائرین امام نرسانیم، روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

در ایام اسارت اهلبیت امام حسین(ع) آخرین مراسم هیئت محبین اهلبیت(ع) در ماه محرم جمعه 28 مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) قم برگزار شد.

 

 

نتیجه دوقطبی کردن جامعه: زندگی منافقانه

امام حسین(ع) در ادامه خطبه منا خطاب به حجاج فرمود این حاکمین ظالم که شما در جامعه به آنها قدرت بخشیده اید، به مستضعفین جامعه که در نان شبشان مانده اند ظلم میکنند. اینها به جای اقتدا به ابرار، از  اشرار تبعیت می کنند. این اشرار دستشان در حکومت باز شده، و هرکاری میخواهند انجام میدهند.

مردم ما اهل مطالبه از مسئولین و بزرگان و علما نیستند. هرکسی بدنبال منافع خودش است. این نتیجه سبک زندگی غربی است. وقتی جامعه دوقطبی شد، رهبر انقلاب به هردو جبهه تذکر دادند که ما نه اصولگرا داریم نه اصلاح طلب. اما هیچکدام از این دو دسته حتی حزب اللهی ها توجه نکردند. نتیجه این شده که مردم و بخصوص کارمندان بدنه دولت به زندگی منافقانه رو آوردند تا همسو با گرایش سیاسی دولت مستقر باشند، و بخاطر اختلاف سیاسی با دولت حاکم شغل و موقعیت خود را از دست ندهند.

اینگونه است که نفاق و دورویی در جامعه گسترش پیدا میکند. در چنین فضایی حق و باطل ضرورتی برای این افراد ندارد، بلکه حفظ پست و موقعیت اولویت پیدا میکند. در چنین جامعه ای که تشتت و چند دستگی حاکم شد، زمینه های حکومت یزید فراهم میشود، و آنگاه حسین بن علی(ع) به مقتل میرود.

 

بخاطر حفظ موقعیت، از منکر چشم پوشی نکنیم

امام حسین(ع) در ادامه فرمود خدایا تو میدانی که ما بدنبال قدرت و حکومت نیستیم، اما میخواهیم حکومت داشته باشیم تا سرزمینهای اسلامی و امورات مردم را اصلاح کنیم و معارف دینی را در جامعه گسترش دهیم. ما اگر جامعه جهانی را تحت حکومت مهدوی نبریم، معارف الهی در جهان گسترده نمی شود. بدون حکومت امر به معروف و نهی از منکربصورت کامل ممکن نیست.

امام حسین(ع) جانش را برای امر بمعروف و نهی از منکر فدا کرد. ما نباید بخاطر حفظ پست و موقعیت و شغل و زندگی خود از حق کوتاه بیاییم، و در برابر منکر چشم پوشی کنیم. رفتن جامعه به این سمت و فراگیر شدن این پدیده، زمینه های کربلا را پدید می آورد.

امام فرمود هدف ما این است با قدرت حکومت، بین مردم و جامعه اصلاح ایجاد کنیم. آنگاه مردم نتیجه عملی حکومت اسلامی را خواهند دید و به محاسن احکام الهی هدایت می شوند. اگر شما مرا در این راه یاری نکنید، حکومت کفر بر شما و جامعه چیره می شود، و نور پیغمبر(ص) در جامعه خاموش می شود.

 

سوالی که زائرین اربعین باید پاسخگو باشند

یک عده میخواهند در جامعه بگویند امام حسین(ع) فقط برای محبت و حاجات شخصی است.  این محبتی است که خدا در دل ما قرار داده و روز قیامت از آن سوال میکند:ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيمِ/تکاثر 102. پیاده روی اربعین و تألیف قلوب بین شیعیان عراق و ایران توفیقی است که خدا به زوار امام حسین(ع) عنایت کرده است. اگر حرف و دغدغه های امام حسین(ع) را در طول سفر به گوش زائرین امام نرسانیم، روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

خدا این اخوت  و برادری و اتحاد دلها پای پرچم امام حسین(ع) را به زوار کربلا اعطا کرده، تا این پرچم رهرو داشته باشد. فلسفه زیارت تجدید میثاق است: اتیتک لأجدد المیثاق. باید این سرمایه را خرج دنباله روی و یاری امام و دشمنی با دشمنان دین خدا کنیم. اگر زائرین حسینی این نگاه را داشته باشند، از چنین زواری یاران مهدی(عج) ساخته خواهند شد

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است