دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۶:۵۷

دنیایی که حسین(ع) را اینگونه قربانی می کند، ارزش دل بستن ندارد

روز عاشورا محرم96: خداوند از خون امام حسین(ع) و شهدا نمی گذرد. اگر ما امروز خون شهدا را نادیده می گیریم و دم از مذاکره و سازش با آمریکا می زنیم، خدا اینگونه نیست. کسانیکه دم از رحمانیت در دین می زنند، این جنایات را نمی بینند؟ حب دنیا اینها را کور و کر کرده است. اینها اگر فرصت پیدا کنند و حسین(ع) را تنها بیابند، او را تکه تکه می کنند.

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی هیئت محبین اهلبیت(ع) یکشنبه 9 مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در سالن 9دی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

 

دنیایی که حسین(ع) را اینگونه قربانی می کند، ارزش دل بستن ندارد

امام حسین(ع) در روز عاشورا امکانات مختلفی داشت برای برگرداندن ورق و اینکه به شهادت نرسد. خداوند هم خطاب به حسین(ع) فرمود اگر بخواهی سرنوشت تو را طور دیگری رقم می زنم. اما امام فرمود لاخیر فی العیش بعد هولاء. نمیخواهم بعد از عباس و علی اکبر و دیگر یارانم در این دنیا بمانم. این حرف نشان از روح مجروح امام حسین(ع) دارد در از دست دادن یارانش. مصائب روحی امام خیلی بیشتر از جسم ایشان بود.

امام حسین(ع) بعد از علی اکبر(ع) فرمود علی الدنیا بعدک العفا. ما بعد از امام حسین(ع) چطور به دنیا دل ببندیم؟ دنیایی که اولیاء خدا را اینگونه قربانی کند، ارزش دل بستن ندارد. کسی که بعد از عاشورا بازهم دل به دنیا ببندد، از عاشورا بهره لازم را نبرده است.

 

دم زنندگان از دین رحمانی، جنایتکاران بالقوه

امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکر عمرسعد فرمود: اگر دنیا بنا بود برای کسی بماند، اولیا و انبیا اولی بودند به ماندن در دنیا. این حرف بعد از صحبت دوسال پیش امام در مناست که فرمود شما سه حق را نادیدیه گرفتید: حق خدا، حق امام، و حق ضعفای جامعه. امروز در همه دنیای اسلام یک کربلا و عاشورا به پاست. این مسلمان کشی که در کشورهای اسلامی بدست آمریکا و صهیونیست و ایادی آنها در حال اجراست هرکدام یک عاشورا و کربلاست.

خداوند از خون امام حسین(ع) و شهدا نمی گذرد. اگر ما امروز خون شهدا را نادیده می گیریم و دم از مذاکره و سازش با آمریکا می زنیم، خدا اینگونه نیست. کسانیکه دم از رحمانیت در دین می زنند، این جنایات را نمی بینند؟ حب دنیا اینها را کور و کر کرده است. اینها اگر فرصت پیدا کنند و حسین(ع) را تنها بیابند، او را تکه تکه می کنند. حتی اجازه نمیدهند کار به لشکر شام برسد.

 

می گوید حالا نوبت ما 24 میلیون است؛ ای دنیاطلب پست!

امام در ادامه فرمود خدا دنیا را برای نابودی آفریده است. از دنیا انتظار بقا نداشته باشید. هیچ چیز در این دنیا ارزش نادیده گرفتن حقوق الهی را ندارد. اگر این حقوق را نادیده گرفتیم تفاوتی با قاتلین حسین(ع) نداریم. ریشه قتل امام حسین(ع) دنیاطلبی است. اگر حسین بن علی(ع) تنها ماند چون در بین مردم دنیاطلب زیاد بود.

شقی و بدبخت کسی است که مثل عمرسعد دل به دنیا ببندد. روز عاشورا روز این دعاست: أن یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخره. کسی با حسین(ع) می ماند که از دنیا برحذر باشد. عاشورا روزی است که باید از دنیا دل بکنیم. در بعضی افراد دنیاطلبی موج میزند. پس از رأی آوردن می گوید حالا دیگر نوبت ما 24 میلیون است، بقیه که با ما نیستند کنار بروند. این حرف برآمده از یک روح سخیف و دنیاطلب است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است