یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۳:۰۳

وحدت باید حول محور ولایت باشد

روز تاسوعا محرم96: ما هرچه جلوتر می رویم، باید مقدمات انقلاب جهانی مهدوی را مهیا کنیم. ما امتحانات سخت تری در پیش خواهیم داشت. لذا باید کربلا و عاشورا را عمیق و دقیق بررسی کنیم و ریشه های پیدایش کربلا را خوب بشناسیم. نه تنها کربلا، بلکه جامعه اسلامی صدر اسلام را کامل و دقیق تحلیل کنیم و بفهمیم چه آسیبهایی دامن گیر جامعه مومنین شده بود که کار به کربلا رسید.

مراسم عزاداری روز تاسوعا هیئت محبین اهلبیت(ع) شنبه 8 مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در سالن 9دی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

ماموریت جوانان ما جهانی است

ما هرچه جلوتر می رویم، باید مقدمات انقلاب جهانی مهدوی را مهیا کنیم. ما امتحانات سخت تری در پیش خواهیم داشت. لذا باید کربلا و عاشورا را عمیق و دقیق بررسی کنیم و ریشه های پیدایش کربلا را خوب بشناسیم. نه تنها کربلا، بلکه جامعه اسلامی صدر اسلام را کامل و دقیق تحلیل کنیم و بفهمیم چه آسیبهایی دامن گیر جامعه مومنین شده بود که کار به کربلا رسید.

ماموریت جوانان ما ماموریتی جهانی است. ما از سرمایه شهدای کربلا و شهدای خودمان باید استفاده کامل و لازم را بکنیم برای تحقق هدف انقلاب اسلامی که همان حکومت مهدویست. شهدا زنده اند و در طول زمان در حال رشد و تعالی هستند و برای جبهه حق مشغول به کارند. از شهدا مدد بگیریم برای کار و مبارزه در جبهه حق.

 

وحدت باید حول محور ولایت باشد

امام حسین(ع) در ادامه خطاب به خواص در منا فرمود مصیبت شما نسبت به مردم عوام خیلی بیشتر است اگر این را بفهمید. چون باید مجاری امور جامعه اسلامی بدست امینان به حلال و حرام الهی باشد. مسئول جامعه اسلامی باید امین احکام الهی باشد. در انتخاب مسئولین باید خیلی دقت کنیم. مسئولی که می گوید بهشت و جهنم مردم به عهده حکومت نیست، خلاف تعلیمات دینی حرکت می کند.

میفرماید این منزلت از شما علما و خواص جامعه سلب شد، بخاطر جدایی تان از حق. وحدت باید حول محور ولایت باشد، نه وحدت بین افراد جامعه فقط. در انتخابات وحدتی که جبهه های اصولگرا دنبال آن بودند وحدت حول محور ولایت نبود، و الا نظر خود را بر ولایت تحمیل نمی کردند. باید به دنبال جلب رضایت امام باشیم، نه اینکه نظر خود را بر نظر ولایت ترجیح دهیم. جلب رضایت امام ویژگی برجسته ابالفضل العباس(ع) بود.

میفرماید وقتی شما از حق جدا شدید، در مدیریت جامعه هم اختلاف می کنید. قرائتهای مختلف از دین که در زمان اصلاحات عنوان شد در راستای ایجاد همین اختلاف سرداده شد.

 

مقایسه های شیطانی

ابالفضل العباس(ع) در خطبه معروفشان در منا وقتی عده ای قصد کشتن امام حسین(ع) و یارانشان در حریم خانه کعبه را داشتند خطاب به جماعت حجاج فرمود: شما قصد کشتن حسین بن علی(ع) را دارید در حالیکه این خانه به یمن قدم پدرش علی(ع) احترام پیدا کرده است. شما حسین بن علی(ع) را در کنار فردی پست و شراب خوار مثل یزید قرار داده اید؟ امروز هم عده ای پست ترین انسانها مثل ترامپ و نتانیاهو را عملا در کنار ولی فقیه قرار می دهند، و در کتابهایشان می نویسیند ما باید حاکمیت آمریکا و کشورهای غربی را بپذیریم تا توسعه پیدا کنیم.

میفرماید شما آنطرف شارب خمر می بینید و این طرف صاحب حوض. در خانه حسین(ع) وحی ملائکه دیده می شود و در خانه یزید خمر و شراب و نجاسات. این چه مقایسه ای است که می کنید؟ شما که زیر لباس احرامتان شمشیر بسته اید، همان غلطی را میکنید که قریش در کشتن پیامبر(ص) کرد. تا امیرالمومنین(ع) زنده بود آنها نتوانستند پیامبر(ص) آسیبی برسانند، و تا من زنده هستم نخواهید توانست به حسین(ع) آسیبی وارد کنید. لعنت خدا بر شما و اجدادتان باد. این روحیه و صلابت عباس بن علی(ع) در برخورد با دشمن است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است