یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۱:۵۹

اهمیت حذف درس رهبر کوچک برای اسراییل

روز ششم محرم96: اگر روزی رسید که مردم از احقاق حق توسط علما و بزرگان ناامید شدند، نشانه بسیار بدی است. نباید مردم از احقاق حق و عدالت در جامعه ناامید شوند. اگر اینطور شد، نظام اسلامی اعتماد و پشتوانه مردمی خود را از دست خواهد داد.

مراسم عزاداری روز ششم محرم هیئت محبین اهلبیت(ع) چهارشنبه 5 مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در سالن 9دی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

احترام مردم به علما بخاطر قیام به حق آنهاست

انما المومنون اخوه. ارتباط مومنین با یکدیگر یک موضوع جدی و مهم است. هیئت ها بستر مناسبی برای تقویت این اخوت و برادری و نزدیکی مومنین هستند.

امام حسین(ع) خطاب به حجاج در منا فرمود اگر مردم بخاطر علم و نفوذ شما و البته بخاطر خدا به شما احترام می گذارند به این خاطر است که مردم از شما انتظار دارند بخاطر خدا حرکت و قیام کنید. مردم گمان دارند اگر حقی ضایع شد، شمایید که به احقاق آن حق برمی خیزید. اگر روزی رسید که مردم از احقاق حق توسط علما و بزرگان ناامید شدند، نشانه بسیار بدی است. نباید مردم از احقاق حق و عدالت در جامعه ناامید شوند. اگر اینطور شد، نظام اسلامی اعتماد و پشتوانه مردمی خود را از دست می دهد.

 

اهمیت حذف درس رهبر کوچک برای اسراییل

اگر در جامعه به حرف خدا توجه نشد، اوامر امام جامعه هم خفیف شمرده می شود. چه بسیار دغدغه ها و خواسته های رهبرانقلاب که در سطوح مختلف جامعه عملی نشده است. درس حسین فهمیده که سال گذشته از کتاب ششم دبستان حذف شد، امسال هم برنگشته است. برای اسراییل مهم است که درس رهبر کوچک از کتاب دبستان حذف شود، و این را در روزنامه اش عنوان می کند.

مسئول دولت اسلامی باید کاری را انجام بدهد که مورد نظر امام جامعه است، نه اینکه بدنبال تصویب و اجرای سند 2030 صهیونیستی باشد که رهبرانقلاب با آن مخالفت علنی می کنند.

 

مسئول باید با مردم شفاف رفتار کند

امام حسین(ع) در ادامه میفرماید شما از نظام اسلامی طلب حق میکنید، در حالیکه خطری به جان نخریده اید و زحمتی نکشیده اید. می بینید حق خدا غصب شده، اما فریاد نمی زنید. پیغمبر(ص) با عمال حکومت اسلامی عهدی بستند به این مضمون: عهد مسئول جامعه اسلامی با پیغمبر این است که مسئولیتها را بر اساس تقوا تقسیم کند، و مردم را به خیر و درستی امر کند، و قرآن به مردم بیاموزد و آنها را در دین عمیقا دیندار کند. هر مسئولی این دستورات را انجام نداد، عهد خود را با خدا و رسول خدا(ص) شکسته است. و با مردم شفاف و صریح عمل کند تا از همه چیز باخبر باشند. نه اینکه قرارادها را پشت درهای بسته ببندد، و مردم نامحرم باشند.

 

معاویه برای مردم آن زمان زیادی بود!

مسئول باید با مردم مدارا کند و ظلم نکند. چون وقتی مسئولی ظلم می کند، مسیر تسری ولایت خدا را در جامعه مسدود می کند. در این جامعه ولایت الهی تحقق پیدا نمی کند. باید مصادیق ظلم را در جامعه پیدا کنیم، و از آنها جلوگیری کنیم. مسئول کشور اسلامی باید مردم را به اعمالی که آنها را به بهشت نزدیک میکند امر کند.

امام حسین(ع) میفرماید شما ظلم های معاویه را می بینید، اما فریاد برنمی آورید. در حالیکه اگر از پدرانتان حقی ضایع شده باشد مطالبه میکنید. اگر جامعه ای به این سمت رفت آنقدر پست می شود که نه تنها معاویه بلکه حاکم پستی مثل یزید لایق حکومت بر این جامعه می شود. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است