چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۰۰:۳۵

مراقب شکل گیری مقدمات برپایی کربلا در جامعه باشیم

روز سوم محرم96: خواص آن روز از این جنایات معاویه خبر داشتند، اما بخاطر ترس و طمعشان در مقابل معاویه نایستادند. اگر در برابر این جنایات ایستادگی و مقابله می شد، کار به جنایات کربلا کشیده نمی شد. امروز هم هیچ تضمینی وجود ندارد کربلا دوباره تکرار نشود. اگر در برابر جنایات استکبار در کشورهای اسلامی بترسیم و چشم طمع به قدرتهای استکباری داشته باشیم و از راه ولایت برگردیم، هیچ بعید نیست کربلا دوباره به دست راحت طلبها و منفعت طلبها و ترسوها تکرار شود.

مراسم عزاداری روز سوم محرم هیئت محبین اهلبیت(ع) یکشنبه 2 مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در سالن 9دی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

 

مراقب شکل گیری مقدمات برپایی کربلا در جامعه باشیم

اتفاقاتی که در امت صدر اسلام برای امت اسلامی رخ داد، در زمان ما و برای مردم ما هم ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین بوده اسلام دینی فراگیر و جهانی باشد، اما پیغمبر(س) و ائمه(ع) موفق به این امر نشدند. یهود و کفار در صدر اسلام توانستند با فتنه های متعدد و مختلف مانع بروز و ظهور دین اسلام در جهان و حتی جامعه مسلمین شوند. امروز هم دشمنان تمام تلاش خود را در این زمینه بکار بسته اند، حتی بیش از پیش.

دشمنان برای توقف و نابودی انقلاب و اسلام در این زمان، از زمان صدر اسلام الگوگیری می کنند. چون یکبار در صدر اسلام نتیجه گرفته اند. درست است که اسلام تا کنون حفظ شده است، اما آیا اسلام قدرت و قوت لازم برای جهانی شدن را هم یافته است؟

امروز روزی نیست که کربلا به پا شود. اما مقدمات برپایی کربلا ممکن است در جامعه ایجاد شود. رهبر انقلاب گفتند مردم از مسئولین مطالبه داشته باشند. یعنی اجرای احکام اسلامی و قانون در جامعه برای مردم اهمیت داشته باشد. امام حسین(ع) کشته شد چون مردم نسبت به اجرای احکام الهی در جامعه بی تفاوت بودند. لذا امام فرمود من قیام کردم برای امر به معروف و نهی از منکر. این خطر جامعه ما را هم تهدید می کند.

 

توسعه غربی یا پیشرفت اسلامی؟

امام حسین(ع) در سخنرانی منا با حجاج دو عامل را شمردند برای مبارزه نکردن خواص در زمان زمان حضرت عیسی(ع) و داوود(ع): اول اینکه به منافع صاحبان قدرت و حاکمان چشم طمع داشتند. همینطور که امروز عده ای قائل به تعامل با کشورهای اروپایی هستند برای توسعه کشور. تعامل به این معنا یعنی تحت سیطره و مدیریت قدرتهای جهانی باقی ماندن برای همیشه و همراه آنان احیانا تا حدودی توسعه پیدا کردن. اما اسلام پیشرفت را پیش روی ما قرار داده است. یعنی عبور از سیطره قدرتها و حرکت به سمت موفقیت و پیشرفت.

در راه مبارزه و جهاد فی سبیل الله هم زنان باید گذشت داشته باشند و مردان خود را پاگیر خانواده نکنند، و هم مردان باید وظیفه خود را در قبال خانواده و محبت و مسئولیت خانه به خوبی انجام دهند. امام حسین(ع) آنقدر به خانواده خود محبت کرد، که روز عاشورا تمام خانواده و اهل و عیال ایشان امام را در میدان مبارزه همراهی کردند.

 

ترس، مانع نهی از منکر

از خطابه و لحن امام حسین(ع) با معاویه فهمیده می شود با استکبار باید با ادبیات معاندانه و ضدیت سخن گفت، نه با ادبیات نرم و نصیحت آمیز. وقتی قدرت دست معاویه است خطاب به او میفرماید من بخاطر عذری که دارم با تو مبارزه نمی کنم، اما بخاطر ترک این مبارزه از عقوبت الهی می ترسم. فرمود مگر تو نبودی بخاطر مخالفت حجر بن عدی او را کشتی؟

علت دوم که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک می شود، بخاطر ترس از قدرت حکام و ظالمان است. طمع به داشته های قدرتمندان و ترس از آنها دو عاملی بود که خواص حسین را تنها گذاشتند و امام و یارانش کشته شدند.

 

با ایستادگی در برابر معاویه کار به کربلا نمی رسید

فرمود تو کسی را کشتی که در اثر عبادت رنگش زرد و لاغر شده بود، در حالیکه تو به او امان داده بود و پیمان بسته بود. تو یک زنازاده را بکارگرفتی به او مسئولیت دادی تا دست و پای مسلمین را قطع کرد. مثل امروز که استکبار داعش را در میان کشورهای مسلمان به کشتار مسلمین بکارگرفته است تا مسلمانان را از مبارزه با کفر بهراساند. و از یک طرف رهبر انقلاب را از مبارزه در سوریه نهی کنند و بترسانند. کسانی که رهبر انقلاب فشار می اورند از مبارزه با کفر دست بردارد، کربلا و امام حسین(ع) را نشناخته اند.

خواص آن روز از این جنایات معاویه خبر داشتند، اما بخاطر ترس و طمعشان در مقابل معاویه نایستادند. اگر در برابر این جنایات ایستادگی و مقابله می شد، کار به جنایات کربلا کشیده نمی شد. امروز هم هیچ تضمینی وجود ندارد کربلا دوباره تکرار نشود. اگر در برابر جنایات استکبار در کشورهای اسلامی بترسیم و چشم طمع به قدرتهای استکباری داشته باشیم و از راه ولایت برگردیم، هیچ بعید نیست کربلا دوباره به دست راحت طلبها و منفعت طلبها و ترسوها تکرار شود.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است