یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۰۲:۴۲

دشمن به کمتر از کشتن امام جامعه راضی نمی شود

روز دوم محرم96: باید همه ابعاد قیام امام حسین(ع) را قبل، حین و بعد از کربلا بطور کامل و عمیق بررسی کنیم. در این صورت به لایه های پنهان قیام عظیم عاشورا پی می بریم، و می توانیم هر انقلابی را در هر کشوری ایجاد و جلو ببریم. اگر به تمام جوانب این قیام بپردازیم، می توانیم انقلاب اسلامی خودمان را هم طبق این الگو تحلیل و بررسی کنیم و آن را به دیگر کشورها صادر کنیم.

مراسم عزاداری روز دوم محرم هیئت محبین اهلبیت(ع) شنبه اول مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در سالن 9دی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

 

دشمن به کمتر از کشتن امام جامعه راضی نمی شود

دشمن به کمتر از حذف و کشتن امام جامعه راضی نمی شود. وقتی حاکم کفر بجای امام جامعه حاکمیت را در دست گرفت، تا امام جامعه را از جامعه جدا نکند دست بردار نیست.

بعضی از انسانها انقدر قساوت پیدا می کنند که دیگر امیدی به سعادت او نخواهد بود. مثل معاویه. حضرت علی(ع) فرمود معاویه نه تنها کفر محض است، بلکه امام کفر هم هست. معاویه توانست سه امام را در جامعه منزوی کند و خودش بر جامعه اسلامی حکومت کند.

باید همه ابعاد قیام امام حسین(ع) را قبل، حین و بعد از کربلا بطور کامل و عمیق بررسی کنیم. در این صورت به لایه های پنهان قیام عظیم عاشورا پی می بریم، و می توانیم هر انقلابی را در هر کشوری ایجاد و جلو ببریم. اگر به تمام جوانب این قیام بپردازیم، می توانیم انقلاب اسلامی خودمان را هم طبق این الگو تحلیل و بررسی کنیم و آن را به دیگر کشورها صادر کنیم.

 

بین کشته در راه خدا با سایر کشته ها خیلی تفاوت هست

امام حسین(ع) خطاب به معاویه فرمود من فعلا قصد قیام علیه تو را ندارم چون یار ندارم، اما از عقاب خداوند در ترک این قیام میترسم. امام حسین(ع) حتی وقتی در قدرت نیست و معاویه صاحب قدرت است، سخن گفتنشان با معاویه با ادبیات انقلابی است، نه ادبیات سازشکارانه و نرم. فرمود گناه حجر بن عدی و یارانش که تو او را کشتی این بود که ظلم تو را برنتابیدند.

کسی که می گوید فرقی بین دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیست، فلسفه خون شهید را نفهمیده. این جمله یعنی فرقی بین شهدای فی سبیل الله و کشته شدگان دیگر نیست. تقدس جهاد فی سبیل الله و اثر خون مجاهدین قابل انکار نیست.

 

مسئولان ساده لوح

امام می فرماید برای یاران امیرالمومنین(ع) مهم بود که بدعت در جامعه گسترش پیدا کرده و با آن مبارزه کردند، و ملامت ملامت کنندگان تاثیری در آنها نداشت. در موضع حق خود باید پافشاری کنیم و از هیچ چیزی نترسیم. باید فرهنگ جهاد و شهادت و انقلاب را به فرزندانمان منتقل کنیم.

میفرماید تو آنها را به ظلم کشتی بعد از اینکه با تو هم پیمان بودند. کفر هیچگاه بر سر پیمان خود نمی ماند. آمریکا که نصیحت بردار نیست. خیلی ساده لوحانه است که فکر کنیم ترامپ از خودش اختیاری دارد، و به تعهدات خود پایبند می ماند. ترامپ تنها مترسکی است در دستان لابی های صهیونیستی که آمریکا را اداره می کنند، و فقط از آنان دستور می گیرد. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است