جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت ۲۲:۳۵

بی اعتنایی به امام بهترین راه انزوای امام در جامعه

روز اول محرم 96: امام حسین(ع) خطاب به حجاج فرمود از سرنوشت علمای مجاهد بنی اسرائیل عبرت بگیرید، که در برابر ظالمین سکوت کردند و مبارزه نکردند و راه آسایش و راحتی را در پیش گرفتند؛ و زشت ترین کار را انجام دادند، یعنی دیدند حکام کفر در جامعه ظلم و فساد می کنند، اما مقابل آنها نایستادند؛ بخاطر میل به منافعی که در دست حاکمان کفر بود.

اولین روز مراسم عزداری دهه اول محرم 96 هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان و مرثیه خوانی ذاکرین اهلبیت(ع) جمعه 31 شهریور 96 از ساعت 14:30 در سالن 9دی ناحیه بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

 

لزوم برگزاری هرچه پررنگ تر مجالس عزاداری

امام صادق(ع) فرمود اگر دو نفر جمع شوند و امر ما را یاد کنند، خداوند ملکی را بر آنها نازل میکند، و خدا به این دو نفر مباهات می کند. اجتماع شما شکل نمی گیرد مگر اینکه ما اهلبیت زنده می شویم. اگر امام در جامعه زنده باشد، تمام خیر و برکات از قبل آن ظاهر می شود. لذا دشمنان خیلی سعی کرده اند در کنار مجالس اهلبیت، اجتماعات مختلفی تحت عناوین مختلف ایجاد کنند تا مجالس اهلبیت در جامعه کمرنگ شود. الان هم به بهانه سیاسی کاری میخواهند هیاتهای انقلابی را منزوی کنند. 

اجتماعات مومنین که در آنها صحبت از خدا و دین خدا می شود، حائز اهمیت زیادی است. در این اجتماعات باید از ولی خدا و امام جامعه زیاد یاد کنیم. یکی از انگیزه های ما برای شرکت در مجالس اهلبیت(ع) زنده نگهداشتن امر اهلبیت(ع) است. حتی اگر اقبال قلبی و حال معنوی لازم را نداشته باشیم، بازهم باید در این مجالس حضور پررنگ داشته باشیم، تا احیای امر اهلبیت(ع) و مطالبه حق و خونشان به تحقق نزدیک تر شود.

 

بی اعتنایی به امام بهترین راه انزوای امام در جامعه

هدف دشمن از کمرنگ کردن و به انزوا کشاندن مجالس اهلبیت(ع) این است که جریان ولایت و نام ائمه(ع) به حاشیه برود و کم کم به فراموشی سپرده شود. برای حذف امام جامعه، نباید مستقیم با امام مقابله کرد. چون این تقابل اتفاقا نام و یاد امام را بر سر زبانها جاری میسازد برای همیشه. همانطور که یزید این اشتباه را مرتکب شد و با کشتن امام حسین(ع)، برای همیشه نام حسین(ع) را در بین مردم ماندگار کرد.

برای حذف امام در جامعه بهترین راه بی اعتنایی به امام است. اگر امام به حاشیه رفت، جریان هدایت جامعه هم به انحراف کشیده می شود. آنگاه دشمن بجای قوانین الهی که وسیله تسری قدرت ولایت در جامعه است، از قوانین و دستورات غیردینی و جدید استفاده میکند. وقتی احکام الهی کنار رفت و قوانین جدید در جامعه اجرا شد، خود بخود امام جامعه به انزوا کشیده می شود. اجرای سند 2030 در همین راستاست.

 

امام باید در جامعه دیده شود

اگر می بینیم امام حسین(ع) دو سال قبل از کربلا حجاج را در منا جمع کرد و برای آنان سخنرانی کرد و امر ائمه را به آنان گوشزد کرد، بخاطر این بود که یاد و نام امام را در جامعه احیا و زنده کند. چون معاویه با بی اعتنایی به ائمه(ع)، مردم را از اهلبیت و حق آنها غافل کرده بود. امام باید در جامعه دیده شود. امروز هم امام زمان(عج) باید در جهان دیده شود. جمهوری اسلامی همین هدف را دنبال می کند.

امام حسین(ع) خطاب به حجاج فرمود از سرنوشت علمای مجاهد بنی اسرائیل عبرت بگیرید، که در برابر ظالمین سکوت کردند و مبارزه نکردند و راه آسایش و راحتی را در پیش گرفتند؛ و زشت ترین کار را انجام دادند، یعنی دیدند حکام کفر در جامعه ظلم و فساد می کنند، اما مقابل آنها نایستادند؛ بخاطر میل به منافعی که در دست حاکمان کفر بود.

 

منفعت طلبی، علت رغبت برخی مسئولین به کشورهای غربی

امروز برخی مسئولین فکر میکنند اگر به غربی ها رغبت نشان دهند و دروازه اقتصادی کشور را به روی شرکتهای اروپایی باز کنند، از قبل آنها منفعتی حاصل آنها و کشور می شود. اینها به غرب و استکبار رغبت دارند بخاطر اینکه قدرت و ثروت را در دست آنها می بینند. الان دشمن می خواهد با برهم زدن برجام، برجام دیگری را به کشور تحمیل کند و این برجام جدید فراتر از حوزه هسته ای است و شامل حوزه نظامی و سایر حوزه ها هم می شود.

امام حسین(ع) دید مومنین در برابر معاویه قیام نمی کنند چون قدرت و ثروت در دست اوست، و به امام جامعه بی توجه هستند. لذا خودش حرکت کرد و اولین کاری کرد این مومنین حقیر که چشمشان به دست و دارایی دشمن بود را به مردم معرفی کرد. اول هم مسلم بن عقیل را که از همه بیشتر به او اعتماد داشت راهی کوفه کرد، و مسلم هم تک و تنها به دستور امام حرکت کرد و تمام تلاش خود را انجام داد و واقعا مردم کوفه را علیه حکومت یزید بسیج کرد. اما بعدا آنها خیانت کردند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است