دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۶:۱۸

امام رضا(ع) از اندک فرصت در دستگاه مأمون برای گسترش معارف شیعی استفاده می کرد

ولادت امام رضا(ع) - مردادماه 96: نزدیکی آمریکا به ما برای کنترل و رصدکردن ماست. اگر می بینیم دشمن به بهانه های مختلف علمی و اقتصادی قصد نفوذ در بین مردم و مسئولین و دانشجویان و حوزوی های ما دارند، بخاطر نزدیک شدن و کنترل کردن ماست. دشمن دارد از جهل مردم نسبت به اصول دینی سوء استفاده میکند. ما باید از فرصت حکومت اسلامی استفاده کنیم و با مردم ارتباط داشته باشیم و مردم را بیدار و آگاه کنیم.

در شام میلاد امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا(ع) جلسه جشن هیئت محبین اهلبیت(ع) جمعه 13 مرداد 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

امام رضا(ع) از اندک فرصت در دستگاه مأمون برای گسترش معارف شیعی استفاده می کرد

امام رضا(ع) از اندک فرصت در دستگاه مأمون استفاده کرد برای گسترش معارف شیعی. وقتی مأمون امام رضا(ع) را محدود کرد و اجازه ارتباط شیعیان با ایشان را نداد، ایشان حضرت معصومه(س) را با آن جایگاه علمی که داشتند به خراسان دعوت کردند تا ایشان مردم را متوجه امام جامعه کنند. اگر شیعه تا این زمان به انحراف بزرگی کشیده نشده، بخاطر قوام علمی علمای شیعی در طول زمان بوده است. امروز طلاب حزب اللهی ما آنطور که باید در زمینه های علمی موفق نبوده اند.

آنقدر که جاسوس زن اسراییلی بنام حیفا در راه هدف باطل خود زجر کشیده و شکنجه ها دیده و زحمت ها کشیده، طلاب ما حاضر نیستند برای دین خدا سختی و زجر بکشند. در طول سالیان زندانی بودن و شکنجه کشیدن این زن در زندان ابوغریب، و ذره ذره نفوذ کردن در فکر و روح و اعتقادات ابوبکر البغدادی و جلب اعتماد او، از جهالت و تعصب او استفاده میکند و او را مجاب میکند که در راه اعتلای دین خدا جهاد کند و با شیعه بجنگد.

 

وظیفه ما شناخت حق امام و معرفی به مردم است

امام رضا(ع) در جمعی که مأمون هم حاضر بود خطاب به مردم فرمود: ان لنا علیکم حقا برسول الله و لکم علینا حقا به فاذا ادیتم الینا ذلک وجب علینا الحق لکم. بواسطه رسول الله(ص) برای ما حقی بر گردن شماست و بواسطه ایشان از شما بر گردن ما حقی است. امام رضا(ع) درباره حق امام به مردم توضیح نداند، چون امام باقر(ع) و امام صادق(ع) باندازه کافی در این باره برای مردم توضیح داده بوند. میفرماید زمانیکه شما حقی که بر گردن شما داریم را انجام دادید، ما هم حقی که شما بر گردن ما دارید را ادا میکنیم. اگر ما میخواهیم امام زمان(عج) را بیاوریم، ابتدا باید حق ایشان را بشناسیم و برای مردم بیان کنیم و این حق را ادا کنیم. نباید منتظر باشیم تا امام زمان(عج) تشریف بیاورند و ولایتمداری را برای ما تشریح کنند. منتظران ظهور قبل از قیام حضرت حجت(عج) به ایشان اقتدا میکنند:  مقتد به قبل قیامه.

سه توصیه رهبر انقلاب به رییس جمهور در مراسم تنفیذ در جهت دهی اقدامات در این سه حوزه بود: پرداختن به مشکلات معیشتی مردم، تعامل گسترده با ملت و دولتهای جهان، و در برابر هر سلطه طلبی با صلابت و قدرت ظاهر شدن. دولت در این سه حوزه باید با این رویکردها وارد شود. ما امروز باید حق امام را بشناسیم و به آن عمل کنیم و مردم را با این حق آشنا کنیم تا ولایتمداری در جامعه آنطور که شایسته است گسترش یابد.

 

قصد آمریکا از مذاکره، کنترل و رصدکردن ماست

یکی از دلایلی که مأمون امام رضا(ع) را به دستگاه خلافت وارد کرد این بود که به اطرافیانش گفت: قد خشینا ان ترکناه علی تلک الحاله ان ینفتق علینا منه ما لا نسدّده و یأتی علینا منه ما لا نطیقه . چون میترسیدم اگر او را بحال خود واگذارم و از من دور باشد و در دسترس من نباشد، شکاف و رخنه ای در حکومت من ایجاد کند که نتوانم آنرا جبران کنم. میترسم بلایی بر سر من بیاورد که نتوانم در برابر آن مقاومت کنم. همان شیطانی که مأمون را اداره کرد تا قدرت امام رضا(ع) را محدود کند، همین شیطان امروز دارد صهیونیست و عمالش را کنترل و هدایت میکند تا قدرت ایران و ولایت را محدود و متوقف کنند. بی دلیل نیست اینهمه آمریکا دم از ایجاد رابطه و مذاکره با ایران میزند تا به ایران نزدیک شود. کاش سیاستمداران ما این را بفهمند.

نزدیکی آمریکا به ما برای کنترل و رصدکردن ماست. اگر می بینیم دشمن به بهانه های مختلف علمی و اقتصادی قصد نفوذ در بین مردم و مسئولین و دانشجویان و حوزوی های ما دارند، بخاطر نزدیک شدن و کنترل کردن ماست. دشمن دارد از جهل مردم نسبت به اصول دینی سوء استفاده میکند. ما باید از فرصت حکومت اسلامی استفاده کنیم و با مردم ارتباط داشته باشیم و مردم را بیدار و آگاه کنیم. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است