شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت ۰۶:۵۱

حضرت امام(ره) بلندپروازی را در مردم ما نهادینه کرد

حضرت امام(ره) هم خودش بلندپرواز بود و هم برای مردم این بلندپروازی را نهادینه و ماندگار کرد. در راهپیمایی روز قدس این سیل جمعیت در سراسر کشور جز به نابودی استکبار و اسراییل راضی نیست. این یعنی نهادینه شدن آرمان والای امام(ره) در بین همه اقشار مردم.

بیست و نهمین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) جمعه 2 تیر 96 در آستان امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

حضرت امام(ره) بلندپروازی را در مردم ما نهادینه کرد

لَا حَسَّاسٌ وَ لَا جَسَّاسٌ... مومن اهل تجسس نیست و عیب جویی در زندگی فردی افراد نیست. البته این موضوع ناظر به مباحث امنیتی و کشوری نیست. آنجا تجسس و عیون لازم است. همانطور که در جنگ نیروهای اطلاعات و شناسایی برای برآورد تجهیزات و امکانات دشمن تمام تلاش خود را میکردند. باید هشیار باشیم. رهبر انقلاب در دولت دهم هشدار دادند که دشمن در مرزهای ما در حال پرورش تروریست است، اما رییس جمهور وقت موضوع را جدی نگرفت و گفت در کشور امنیت کامل برقرار است. بعد از گذشت چند سال نتیجه این بی توجهی را الان داریم می بینیم.

یطْلُبُ مِنَ الْأُمُورِ أَعْلَاهَا... مومن بلندپرواز است و به کم قانع نمیشود. مثل حضرت امام(ره) که هم خودش بلندپرواز بود و هم برای مردم این بلندپروازی را نهادینه و ماندگار کرد. امام(ره) یک مدل خواستن را در مردم ما بوجود آورد که تا امروز این خواسته بلند در آحاد مردم ادامه دارد. در راهپیمایی روز قدس این سیل جمعیت در سراسر کشور جز به نابودی استکبار و اسراییل راضی نیست. این یعنی نهادینه شدن آرمان والای امام(ره) در بین اقشار مختلف مردم. البته بلندپروازی مومن همراه با عقلانیت و دقت نظر است. خیال پردازی نیست. ایمان از انسان یک وجود کامل و همه جانبه میسازد.

 

من در میان جمع و دلم جای دیگری است

وَ مِنَ الْأَخْلَاقِ أَسْنَاهَا... در بین ما هستند کسانی که به مقامات بالایی رسیده اند. همین شهدای مدافع حریم اهلبیت در بین ما زندگی میکردند و میکنند، بدون اینکه به چشم بیایند. وقتی به شهادت میرسند، اطرافیان متوجه میشوند اینها خیلی وقت است مسیر رسیدن به خدا را طی میکردند: من در میان جمع و دلم جای دیگری است. خدا هم بهترینها را برای شهادت انتخاب میکند: نَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ/مائده 27. بعضی از ما دوست داریم یک حداقل هایی از دینداری داشته باشیم، و خداوند در ازای آن به ما خیر حداکثری بدهد. این شدنی نیست. باید در این راه تمام تلاش خود را بکنیم و به کم بسنده نکنیم.

مَشْمُولًا بِحِفْظِ اللَّهِ... مومنی که بلندپرواز و متخلق به کرامات است، خدا هم او را از شر خطرات و هوا و هوس و شیاطین جنی و انسی حفظ میکند. امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه به خدا عرضه میدارد واحرسنی بحراستک واحفظنی بحفضک. یعنی هم از خطرات بیرونی مرا حفظ کن، و هم از شر هوا و هوس و نفس مرا نگهدار. خداوند کسی را که راه رسیدن به قله های ایمان را طی میکند حفظ میکند. دشمنان چقدر تلاش کردند از زندگی حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب یک ایراد کوچک و نقطه ضعف پیدا کنند، اما نتوانستند. خود دشمن هم به این موضوع اعتراف کرده است.

 

ادامه اشتباهات رییس جمهور در توجیه یک حرف غلط

رییس جمهور یک حرف نامربوط زد و گفت ما دارای مذهب، مرام و دینی هستیم که امیرالمؤمنین علی(ع) مبنای حکومت را در آن، نظر، خواست و آراء مردم می‌داند. وقتی هم با مخالفت علما و مردم و حوزه مواجه شد، بخشی از سخنرانی سالهای قبل رهبر انقلاب را روی سایتش گذاشته که بخشی از صحبتهای ایشان با بخشی از صحبت رییس جمهور شباهت و موافقت دارد. اگر شما حرف اشتباهی زده اید، به اشتباهتان اعتراف کنید؛ اگر هم حرف درستی زده اید از حرف خود دفاع کنید. اینکه قطعه ای کوتاه از صحبتهای رهبری را دلیل توجیه نظر اشتباه خود قرار دهید حرکت زشتی است.

مُؤَیداً بِتَوْفِیقِ اللَّهِ... مومن با توفیق خدا تایید میشود. حضرت امام(ره) چه زمانی که تازه قیام را آغاز کرد و چه زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، اندکی تفاوت در رفتار و کردار و برخورد او بوجود نیامد. ذره ای نفس و هوا در این مرد وجود نداشت. کسی که با رسیدن به یک پست و موقعیت اخلاقش عوض میشود، نشاندهنده این است که ارزش وجودی اش از این پست پایین تر است، و بدون این پست و موقعیت ارزشی ندارد. پدر و مادرها در شکل گیری شخصیت فرزندها در بزرگسالی نقش بسزایی دارند. باید فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که در بزرگسالی برای رسیدن به موفقیت و موقعیتی از هر وسیله و راهی چه مشروع و چه غیرمشروع استفاده نکنند.

 

توفیق الهی شاه کلید موفقیت است

یکی از شاخصه های ایمان میزان توفیق است. ببینید شهید رجایی و باهنر در مدت کوتاه چقدر توفیق داشتند و در یادها ماندگار شدند. بعضی مسئولین هم در طی چندین سال مسئولیتشان گره خاصی از کشور باز نکرده اند. فردی مثل تهرانی مقدم به چه توفیق بزرگی میرسد. این بخاطر قوت ایمان است. ایمان توفیقات انسان را زیاد میکند. سیدحسن نصرالله یا شیخ زکزاکی مثل خیلی از طلاب خارجی در حوزه علمیه درس خواندند و به کشور خود بازگشتند، اما به چه توفیقات بالایی دست یافتند.

اگر توفیق الهی با انسان نباشد، انسان هیچ خدمتی به دین خدا و مردم نمیتواند انجام دهد. نگاههای مردم و قضاوتهای مردم برای انسان ماندگار نیست. باید ببینیم خداوند درباره ما چه نظری دارد. در ماه رمضان باید ببینیم چه توفیقاتی از خدا دریافت کرده ایم. امام حسن(ع) روز عید فطر به کسانی که شادی میکردند فرمود شما میدانید که در ماه رمضان بخشیده شده اید که اینگونه شادی میکنید؟ توفیق الهی شاه کلید موفقیت است. تا توفیق الهی نداشته باشیم ایمانمان کامل نیست. به فکر و عقل و علم خودمان نباید دل خوش کنیم. خودمان نباید صلاح خودمان را تشخیص بدهیم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است