سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۲۰:۵۶

در همه حوزه ها باید موشک جواب ترقه بازی باشد

خداوند میفرماید امامان جامعه را ما انتخاب میکنیم، و آنها را هدایت هم میکنیم. یعنی خدا بعد از تعیین امام، او را تنها نمیگذارد، بلکه او را اداره میکند. اگر مردم رهبر انتخاب کنند، چه کسی او را هدایت و اداره میکند؟ امام جامعه از طرف خدا بسمت خیرات هدایت میشود.

بیست و پنجمین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) دوشنبه 29 خرداد 96 در آستان امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

هیچ ظالمی در هیچ زمانی نمیتواند بعنوان امام جامعه انتخاب شود

امام رضا(ع) فرمود آیه لا ینال عهدی الظالمین تا قیامت امامت هر ظالمی را باطل میکند. یعنی هیچ وقت کسی که ظالم باشد نمیتواند بر جامعه حکومت کند. کسانی که به کدخدایی آمریکا در دهکده جهانی تن دادند و آنرا لازمه پیشرفت کشور دانستند، هیچ بهره ای از عقل و دین نبرده اند. صرف پرکردن حافظه از یک سری علوم و محتویات علمی، باعث نیمشود عقل انسان درست کار کند و بتواند سعادت جامعه را تشخیص بدهد. این قاعده در طول زمان تا قیامت تغییر نمیکند. هیچ ظالمی در هیچ زمانی نمیتواند بعنوان امام جامعه انتخاب شود، هرچند با نظر و انتخاب مردم باشد. مردم نمیتوانند سرنوشت دیگران را تعیین کنند. امامت جامعه مربوط به سرنوشت جامعه و انسانهاست.

انسان با ایمان به خدا به عزت و بزرگی میرسد.  عبودیت خدا انسان را آزاده میکند. اما عبودیت بشر انسان را ذلیل میکند. تحریمهای جدید آمریکا فقط تحریم نیست، تحقیر کردن است. اینکه یک کشور برای کشورهای دیگر تصمیم بگیرد غیرمنطقی و ظالمانه است. این رویکرد آمریکا نتیجه اعتماد بی جا در مذاکرات هسته ای به آمریکاست، که آنها را جری تر کرده است.

 

در همه حوزه ها باید موشک جواب ترقه بازی باشد

اقدام اخیر نیروهای دفاعی کشور در هدف قراردادن مواضع داعش پیامهای زیادی برای دشمن و جهان همراه داشت. آمریکا قصد داشت بعد از مسئله هسته ای، ایران را خلع سلاح موشکی کند، اما حالا می بیند ما موشکهایمان را به خارج از مرزها شلیک کرده ایم. منافقین داخلی از این اقدام واقعا ناراحتند. این افراد بخاطر خباثت باطنیشان نمی توانند مثل مردم خوشحال باشند.

 فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ/محمد 4. دستور خداوند این است، طوری کفار را بزنید که سر از تنشان جدا شود. این یک قاعده است. در همه حوزه ها چه فرهنگ چه هنر چه اقتصاد باید با این روحیه با دشمن برخورد کنیم. اگر در حوزه نظامی موشک جواب ترقه است، در سایر حوزه ها هم باید اینگونه باشد. دشمن در همه حوزه ها دارد کار میکند. حذف متون انقلابی از کتب دانش آموزان حمله دشمن در حوزه فرهنگ است. تعطیلی کارخانه ها حمله های اقتصادی دشمن است. باید اقدامات پیشگیرانه و متقابل در این حوزه ها هم به تمامه صورت گیرد.

 

خداوند بعد از تعیین امام، او را هدایت هم می کند

وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ كَفَّرَ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ (2ذَلِكَ بِأَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا اتَّبَعُوا الْبَاطِلَ وَأَنَّ الَّذِينَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِن رَّبِّهِمْ  كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ لِلنَّاسِ أَمْثَالَهُمْ /محمد 2و3. خداوند میفرماید کسانی که کفر میورزند اعمالشان باطل است، چون از باطل تبعیت میکنند. آنگاه چطور است که یک ظالم با انتخاب مردم میتواند امام جامعه شود، و آن جامعه به سعادت برسد؟ مردم اگر میتوانستند سرنوشت جامعه را تشخیص دهند، این همه در انتخابات مختلف اشتباه نمی کردند، مثل انتخاب بنی صدر بعنوان رییس جمهور. انتخاب اشتباه یک مسئول اجرایی چقدر به کشور آسیب زد. حال اگر این انتخاب اشتباه در مورد امام جامعه صورت بگیرد، ضرر جبران ناپذیری به جامعه وارد خواهد شد.

امام رضا(ع) فرمود در تعیین امامت حتما باید نظر خداوند باشد. خداوند برای انتخاب امام قاعده قرار داد: اهل الصفوه و الطهاره باشد. آن کس که برتر و پاک تر است امام جامعه قرار میگیرد. وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ نافِلَةً وَ کُلاًّ جَعَلْنا صالِحينَ وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ/انبیاء 72و73. خداوند میفرماید امامان جامعه را ما انتخاب میکنیم، و آنها را هدایت هم میکنیم. یعنی خدا بعد از تعیین امام، او را تنها نمیگذارد، بلکه او را اداره میکند. اگر مردم رهبر انتخاب کنند، چه کسی او را هدایت و اداره میکند؟ امام جامعه از طرف خدا بسمت خیرات هدایت میشود. چرا مردم باید به کسی که از طرف خدا هدایت میشود اعتماد نکنند، اما به کسی که از طرف احزاب و گروهها اداره میشود اعتماد کنند؟ خلیفه دوم هم هفتاد بار گفت اگر علی(ع) نبود من هلاک میشدم. مگر میشود بدون امام عادلی که از طرف خدا انتخاب و هدایت میشود زندگی کرد و به سعادت رسید؟

 

لازمه آتش به اختیار این است که وسط میدان مبارزه باشیم

امام جامعه از خودش حرفی نمیزند و تصمیمی نمیگرد. هرچه خدا گفت انجام میدهد. انسان از بابت سعادت جامعه خیالش راحت میشود. حضرت علی(ع) در برابر غصب حقش صبر کرد، چون خواست خدا بود. اصلا مشروعیت امام جامعه بخاطر عبد بودن اوست: و کانوا لنا عابدین. عبد خدا بدون اذن خدا قدم از قدم برنمیدارد. عبد بودن کسی را هم مردم نمیتوانند تشخیص بدهند. چون ما مردم خودمان در عبودیت لنگ میزنیم. خداوند میتواند بگوید چه کسی عبد من است. پس از امتحانات بسیار ابراهیم(ع) را بعنوان عبد خود و امام جامعه انتخاب کرد.

 لازمه آتش به اختیار این است که در وسط میدان مبارزه باشیم. کسی که در میدان نیست، مصداق شیعیان امام کاظم(ع) است که فرمود شما بر بالشتهای گرم تکیه داده اید و دم از حق میزنید. شیعه کسی است که عملش قولش را تصدیق کند. باید بگردیم نقش و میدان خود را پیدا کنیم و مبارزه خستگی ناپذیر داشته باشیم. باید راه خودمان را باز کنیم، علیرغم تمام مشکلات داخلی و خارجی.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است