شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۵:۱۸

زخم تحریف عمیق تر از زخم شمشیر است

شب بیست و دوم رمضان96: این بزرگترین خیانت به آرمان علی(ع) است که بگوییم باور علی(ع) این است امام جامعه با رأی مردم باید انتخاب شود. این همه آیه قرآن در باب ولایت را چه کنیم. کجای قرآن گفته به حرف مردم امام جامعه را انتخاب کنید. این ضربه از ضربت شمشیر بر فرق علی(ع) سخت تر است.

بیست و دومین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) مصادف با شام شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین(ع) جمعه 26 خرداد 96 در مصلی قدس قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

کسی که در برابر باطل سکوت کند مورد نفرین خداست

لُعِنَ الَّذينَ کَفَرُوا مِنْ بَني‏ إِسْرائيلَ عَلي‏ لِسانِ داوُدَ وَ عيسَي ابْنِ مَرْيَمَ ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا يَعْتَدُونَ/مائده 78. کسی که حق و باطل را بشناسد و در برابر ضایع شدن حق یا حرف باطل سکوت کند و هیچ عکس العملی انجام ندهد، مورد لعن و نفرین خداوند است.

پیغمبر(ص) به امیرالمومنین(ع) فرمود مبارزه با فتنه گران همانند مبارزه با مشرکین واجب است. فتنه گرانی که به رسالت من شهادت میدهند، اما با سنت من مخالفت میکنند. با آنها بجنگید بخاطر ایجاد بدعت در دین، جدایی از ولایت، و حلال کردن خون عترت من. در زمان پیغمبر(ص) نفاق پنهان بود، اما با رحلت ایشان نفاق قدرت و جرأت بروز و ظهور پیدا کرد. روز غدیر خیلی ها کفرشان را همانجا نشان دادند و با علی(ع) بیعت نکردند، اما عده زیادی هم با او بیعت کردند، اما بعد از رحلت پیغمبر(ص) کفرشان را نشان دادند و با کسی دیگر بیعت کردند.

 

آمریکا اگر مقاومت اسلامی را از سر راهش بردارد، به ما رحم نمی کند

آمریکا با ما دشمنی میکند، اما عده ای در داخل از خصومت با این دشمن سرباز میزنند. فکر میکنند میشود با آمریکا تعامل کرد. ما امروز باید در جامعه با برخی بر سر این موضوع بحث کنیم که آمریکا دست از دشمنی اش با ما برنمیدارد. آمریکا اگر مقاومت اسلامی را از سر راهش بردارد، به صغیر و کبیر ما رحم نخواهد کرد. همانطور که در یمن و فلسطین و سوریه نسل کشی میکند، در ایران هم این کار را خواهد کرد.

امت اسلام در صدر اسلام دو امتحان سنگین شد: امتحان اول ختم پیغمبران و آغاز امامت بود. امتحان دوم هم این بود که امت در برابر امام جامعه مجبور به کشیدن شمشیر و مبارزه شد. نبرد داخلی بود نا با دشمن خارجی.

پیامبر(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) فرمود: اذا رایت قومک قد عدلوا عن الهدی الی الضلال فخاصمهم فان الهدی من الله و الضلال من الشیطان یا علی ان الهدی هو اتباع امر الله دون الهوی و الرای و کانک بقوم قد تاولوا القرآن و اخذوا بالشبهات و استحلوا الخمر بالنبیذ و البخس بالزکاة و السحت بالهدیة قلت یا رسول الله فما هم اذا فعلوا ذلک ا هم اهل فتنة... پیغمبر(ص) به علی(ع) فرمود هدایت یعنی تبعیت امر خدا نه امر هوا و هوس. به میل و نظر مردم نباید کاری داشت. در زمان تو عده ای بین مردم شبهه می اندازند، و از حرفهای یقینی قرآن فاصله میگیرند. آنگاه حرام خدا حلال میشود. پیغمبر(ص) فرمود اینها اهل فتنه هستند.

 

شاخصه فتنه آوردن حرف جدید در دین است

پیغمبر(ص) فرمود یکی از شاخصه های فتنه حرف جدید زدن در دین است. رییس جمهور گفته امیرالمومنین(ع) مبنای ولایت و مبنای حکومت را نظر مردم و انتخاب مردم میداند. بعد ایشان از کلام امیرالمومنین(ع) در خطبه 92 نهج البلاغه شاهد می آورد: وَ إِنْ تَرَکْتُمُونِی فَأَنَا کَأَحَدِکُمْ; وَ لَعَلِّی أَسْمَعُکُمْ وَ أَطْوَعُکُمْ لِمَنْ وَلَّیْتُمُوهُ أَمْرَکُمْ. هر کسی شما او را برگزینید بعنوان ولی و رهبر جامعه من هم اطاعت میکنم، میشنوم و اجرا میکنم. رییس جمهور اضافه میکند: ما دارای مذهب و مرام و دینی هستیم که امیرالمومنین(ع) مبنای حکومت را خواست و آرای مردم میداند.

امیرالمومنین(ع) با چه کسانی این حرف را زد؟ در امالی صدوق آمده: بعد از مرگ عثمان مردم دور علی(ع) جمع شدند و گفتند تو را بعنوان رهبر انتخاب میکنیم. آنجا بود که امیرالمومنین(ع) فرمود من را رها کنید و کسی دیگر را انتخاب کنید. چون من می بینم اگر امامت و ولایت شما قبول کنم شما رنگهای متفاوتی دارید و جامعه دچار چند دستگی است. شما قلبا من را امام نمیدانید، و بر اثر ایمان سراغ من نیامده اید. افقهای حقیقت با ابرهای تیره پوشیده شده. حالا که میخواهید مرا انتخاب کنید، من بر اساس آنچه خودم میدانم عمل میکنم. و اگر مرا رها کنید، من هم مثل شما به هرکس که روی کنید من هم حرفش را قبول میکنم. کما اینکه قبلا هم امیرالمومنین(ع) در زمان سه خلیفه گذشته بخاطر حفظ دین و اسلام این کار را کرده بود.

 

زخم تحریف عمیق تر از زخم شمشیر است

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْکُمْ/نساء 59. الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ وَ تِلْکَ حُجَّتُنا آتَيْناها إِبْراهيمَ عَلي‏ قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجاتٍ مَنْ نَشاءُ إِنَّ رَبَّکَ حَکيمٌ عَليمٌ  وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ کُلاًّ هَدَيْنا وَ نُوحاً هَدَيْنا مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَيْمانَ وَ أَيُّوبَ وَ يُوسُفَ وَ مُوسي‏ وَ هارُونَ وَ کَذلِکَ نَجْزِي الْمُحْسِنين  وَ زَکَرِيَّا وَ يَحْيي‏ وَ عيسي‏ وَ إِلْياسَ کُلٌّ مِنَ الصَّالِحين  وَ إِسْماعيلَ وَ الْيَسَعَ وَ يُونُسَ وَ لُوطاً وَ کلاًّ فَضَّلْنا عَلَي الْعالَمينَ/انعام 82تا86. خدا امر امامت را حتی به پیغمبر هم واگذار نکرد: وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ/مائده 67. خداوند میفرماید بگذاریدبه ائمه کفر بورزند. من قومی را خواهم آورد که آنها را اطاعت کنند. کفران ولایت قدر نشناسی خداست. انتخابات ریاست جمهوری دیگر تمام شد. بحثهای انحرافی که برای جمع کردن رأی میکردید را تمام کنید.

این بزرگترین خیانت به آرمان علی(ع) است که بگوییم باور علی(ع) این است امام جامعه با رأی مردم باید انتخاب شود. این همه آیه قرآن در باب ولایت را چه کنیم. کجای قرآن گفته به حرف مردم امام جامعه را انتخاب کنید. مگر پیغمبر(ص) برای انتخاب و معرفی علی(ع) بعنوان امام جامعه از مردم رأی گیری کرد. این چه مقایسه غلطی است بین انتخاب رییس جمهور و انتخاب امام و رهبر جامعه. اینکه در آستانه شهادت امیرالمومنین(ع) قطعه ای از کلام علی(ع) را برای مردم بیان کنیم و بگوییم این باور علی(ع) است، خیانت به آرمان علی(ع) است. این ضربه از ضربت شمشیر بر فرق علی(ع) سخت تر است.
 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است