جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۲۰:۵۷

ایجاد بدعت در دین زمینه ساز فتنه است

شب بیست و یکم رمضان 96: آقای روحانی در سازمان ملل گفت تنها راه برون رفت از همه مشکلات جهان صلح و سازش و گفتگو است. خدای متعال در آیه 40 سوره حج فرموده من صلح طلبان را یاری میکنم. امام باقر(ع) فرمود این آیه وقتی نازل شد که پیغمبر(س) برای اولین بار از ناحیه خدا دستور به جهاد و مبارزه با شمشیر یافت. این یعنی ایجاد بدعت در دین. بدعت در دین زمینه ساز فتنه است.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان پنجشنبه شب 25 خرداد 96 با حضور هیئت محبین اهلبیت(ع) و مردم شب زنده دار در مصلی قدس قم با سخنرانی و مناجات خوانی و مراسم قرآن به سر گرفتن حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

مشکل دشمن اسلامیت ایران است

مشکل دشمن با ما اسلامیت ماست. آنها با اشخاص کاری ندارند. مشکل آنها اسلامی است که ملتهای مسلمان را مقابل قدرت زیاده خواه استکبار قرار داده است. این را هم به صراحت میگویند: مشکل ما اسلام علوی است. لذا لازم است کلمات امیرالمومنین(ع) امروز بهتر شناخته و فهمیده شود. چون راه پیروزی ما بر دشمن کفر همین کلمات و مرام علوی است.

مشکل اصلی ما آمریکا و دشمنان خارجی نیستند. او که دشمنی اش را میکند. دولت انقلابی رأی نیاورد، اما هم تحریمها بیشتر شد و هم تهدیدها جدی تر شد. مشخص شد آمریکا با اشخاص کاری ندارد. او با اصل ایران اسلامی دشمنی دارد. فارغ از هر مسئول و دولتی که روی کار بیاید.

امروز دشمن میخواهد مظاهر نصرت حق را در کشور ما تضعیف کند؛ چه در فکر و اندیشه، و چه در میدان عمل. دشمن میخواهد نسبت به نصرت حق و وهن شمردن باطل سستی کنیم. یکباره سندی آمریکایی و صهیونیستی بدون اطلاع امضا و اجرا شد، و بعد از اعتراض رهبر انقلاب و مردم سند را لغو کامل هم نه، فقط ملغی کردند.

 

فتنه های بزرگ وقتی است که اسلام به قدرت میرسد

نوع فتنه هایی که امروز جامعه اسلامی به آنها دچار میشود، از همان نوع فتنه های زمان امامت حضرت علی(ع) است. حضرت به مردم فرمود اگر به من اعتماد میکردید همان راهی را میرفتم که پیغمبر(ص) رفت. اما مردم حکومت علی(ع) را نخواستند، و به طمع زندگی بهتر و راحت تر به حکومت دشمن علی(ع) اعتماد کردند. اما به راحتی که نرسیدند هیچ، تحت حکومت ظالمانه امویان به بدترین گرفتاریها دچار شدند.

فتنه های بزرگ وقتی است که اسلام به قدرت میرسد. وقتی که رأس حکومت اسلامی امام عادل قرار میگیرد. برخی مصر هستند از کلمه فتنه استفاده نشود. تهدید هم میکنند اگر از این تعبیر زیاد استفاده کنید، حرفهای دیگری خواهیم زد. اگر حرفی دارید بزنید.

 

جهاد با فتنه گران مثل جهاد با کفار واجب است

امیرالمومنین(ع) در خطبه 155 نهج البلاغه از قول پیغمبر میفرماید ان الله قد کتب علیک جهاد المفتونین کما کتب علی جهاد المشرکین. فقلت: یا رسول الله! ما هذه الفتنه التی کتب علی فیها الجهاد؟ قال: قوم یشهدون الا اله الا الله، و انی رسوله، و هم مخالفون للسنه. فقلت: فعلام اقاتلهم و هم یشهدون کما اشهد. قال: علی الاحداث فی الدین، و مخالفه الامه. فقلت: انک وعدتنی الشهاده. فاسال الله ان یعجلها الی بین یدیک.

خدا همانطور که جهاد با مشرکین را بر مومنین واجب کرد، جهاد با فتنه گران امت را هم واجب کرده است. این فتنه گران کسانی هستند که به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر شهادت میدهند، اما در عمل با سنت من مخالفت میکنند و دین من را به سخره میگیرند. سنت پیغمبر(ص) بفرموده خودشان شمشیر است. یعنی مبارزه مقتدرانه در برابر ظلم.

اگر کسی امروز بخواهد رسول الله(ص) را معرفی کند، چطور باید معرفی کند. پیغمبر(ص) خودش را اینگونه معرفی میکند: بعثت مرغمه و مرحمه. امیرالمومنین(ع) هم سنت پیغمبر(ص) را ادامه داد. مبارزه با کفر و الحاد: و قاتلوا ائمه الکفر حتی لاتکون فتنه. سنت رسول الله نابودی کامل کفر در سراسر عالم است. امام حسین(ص) هم به کوفیان فرمود اسیر بسیره جدی.

 

مقابله با فتنه گر دستور موکد دین است

رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان منافع ملی کشور را در سه زمینه معرفی کردند: تاریخ ایران، اسلامیت ایران، و انقلابی بودن ایران. هر تصمیم و اقدامی که در جهت تقویت این سه نباشد، مشروعیت ندارد. یک عده امروز میخواهند نام رسول الله(ص) باشد، اما سنتش که مبارزه و جهاد است نباشد. اگر میخواهند حتی کلمه فتنه هم از سر زبانها بیفتند، به همین خاطر است. اگر رییس جمهور میگوید دوران انقلابی گری تمام شده است، به همین خاطر است.

 قال: فمن یقاتل الناکثین و القاسطین و المارقین؟ و اما انی وعدتک الشهاده و ستستشهد، تضرب علی هذه فتخضب هذه. فکیف صبرک اذن؟ فقلت: لیس ذا بموطن صبر و لکنه موطن بشری و شکر. قال: اجل. اصبت. فاعد للخصومه. فانک مخاصم. امیرالمومنین(ع) خطاب به رسول الله(ص) عرض کرد وقتی آنها شهادتین میگویند، به چه عاملی در درون آنها تکیه کنم و با آنها مبارزه کنم. پیغمبر(ص) فرمود بخاطر بدعتهایی که در دین ایجاد میگویند باید با آنها مبارزه کنید. در ایام دوم خرداد به بهانه قرائتهای مختلف از دین هر دروغ و بدعتی که میتوانستند در دین ایجاد کردند. در عصمت ائمه(ع) و ولایت ائمه(ع) تردید ایجاد میکردند. اگر این فتنه نیست پس چیست. کسیکه در انتخابات بخاطر جمع کردن رأی از رییس دولت اصلاحات تجلیل میکند، ادامه دهنده این فتنه است. اینها فتنه گران و مسیر آنها را احیا میکنند. مقابله با فتنه و فتنه گر دستور موکد دین ماست.

 

بدعت در دین زمینه ساز فتنه است

پیغمبر(ص) درباره این فتنه گران فرمود آنها حرف تازه در دین می آورند، و از ولایت من جدا میشوند، و خون عترت من را حلال میکنند. فتنه و فتنه گر تا امام جامعه را به قتل نرساند، دست بردار نیست. رهبر انقلاب در فتنه 88 این حدیث حضرت علی(ع) از خطبه 50 نهج البلاغه را خواندند: إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ اَلْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اَللَّهِ. وقتی فتنه آغاز شود هواپرستی در جامعه زیاد میشود و احکام جدیدی را میگویند که در اسلام نیست. آقای روحانی در سازمان ملل گفت تنها راه برون رفت از همه مشکلات جهان صلح و سازش و گفتگو است. خدای متعال در آیه 40 سوره حج فرموده من صلح طلبان را یاری میکنم: ولینصرن الله من ینصره. در صورتیکه این آیه برای مبارزان و جهادگران نازل شده. امام باقر(ع) فرمود این آیه وقتی نازل شد که پیغمبر(س) برای اولین بار از ناحیه خدا دستور به جهاد و مبارزه با شمشیر یافت. این یعنی ایجاد بدعت در دین. بدعت در دین زمینه ساز فتنه است. این افراد که چنین بدعتهایی در دین ایجاد میکنند اهل فتنه هستند نه اهل اعتدال.

پیغمبر(ص) فرمود کسیکه ریشه این فته را میکند امام عدل است. امیرالمومنین(ص) عرض کرد امام عدل از ماست یا از غیر ما؟ پیغمبر(ص) فرمود از ماست. این فتنه انگیزان از زمان پیغمبر(ص) تا زمان امام عصر(ع) فعال هستند، تا زمینه را برای تسلیم اسلام به دشمنان آماده کنند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است