جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۶:۵۷

گاهی لازم است جامعه ایمانی هزینه هایی بدهد، اما نباید باعث ناامیدی شود

شب چهاردهم رمضان 96 - مومن خوش رو است و ظاهر متبسمی دارد. و ناراحتی و نگرانی های دینی و اخرویش در درونش است. بعضی ها که ریاکارند نگرانی و خوف از خدا و قیامت را در ظاهر و حرفهایشان نمایان میکنند. اما مومن اینطور نیست. در انتخابات اخیر بعضی حزب اللهی ها کار را تمام شده می دیدند، و چنان نگرانی در وجود و ظاهرشان موج میزد که به کل ناامید شده بودند.

چهاردهمین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) پنجشنبه 18 خرداد 96 در آستان امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

گاهی لازم است جامعه ایمانی هزینه هایی بدهد، اما نباید باعث ناامیدی شود

همیشه اینطور نیست که انسان خود را به یک ویژگی وادار کند، و آن ویژگی در درون او ملکه شود. صفات ایمانی باید از درون انسان نشأت بگیرد. البته خود را وادار به این ویژگیها کردن و تمرین کردن، کمک میکند که انسان به این صفات متخلق شود. دانستن و شمردن ویژگیهای مومن باعث میشود بدانیم چه ویژگیهایی را نداریم و به کمبودهای خود آگاه شویم.

بشره فی وجهه و خوفه ی قلبه... مومن خوش رو است و ظاهر متبسمی دارد، و ناراحتی و نگرانی های دینی و اخرویش در درونش است. بعضی ها که ریاکارند نگرانی و خوف از خدا و قیامت را در ظاهر و حرفهایشان نمایان میکنند. اما مومن اینطور نیست. در انتخابات اخیر بعضی حزب اللهی ها کار را تمام شده می دیدند، و چنان نگرانی در وجود و ظاهرشان موج میزد که به کل ناامید شده بودند. گاهی لازم است جامعه ایمانی هزینه هایی بدهد، اما این شکست ها نباید باعثث  ناامیدی و سیاه بینی شود.

 

در مکتب روح الله حمایت از محرومین جایگاه ویژه ای دارد

مومن نگران می شود، اما نگرانی اش را بروز نمی دهد. اینکه دیدیم مقام معظم رهبری با اصطلاح ترقه بازی با حوادث تروریستی تهران برخورد کردند، نه به این دلیل که از این موضوع ناراحت نیستند. بالعکس، امام جامعه از همه بیشتر درخصوص این موضوعات ناراحت میشود. اما مومن ناراحتی اش را در درون خود می ریزد، و ایشان هم برای نشان دادن صلابت ملت ایران این تعبیر را بکار بردند.

مستبشرا بفقره... مومن از فقر و تنگدستی اش خوشحال است. فقر برای مومن بشارت است. مومن حقیقی دنبال آخرتش است، و هرچه از دنیا بیشتر از او بگیرند خوشحال تر میشود و بار خود را سبک تر می بیند. البته این موضوع تنافی با ایجاد رفاه توسط حکومت اسلامی برای مردم ندارد. امیرالمومنین(ع) برای آبادی جامعه تلاش می کرد، اما خودش سهمی از دنیا برنداشت. اگرر نگاه ما اینگونه باشد، فقرا و پابرهنگان در جامعه احترام پیدا میکنند. حضرت امام(ره) میفرمود انقلاب ما متعلق به این پابرهنگان است. در مکتب روح الله حمایت از محرومین جایگاه ویژه ای دارد.

 

در جمعی که ایمان حاکم باشد، اختلاف دیده نمیشود

احلی من الشهد... مومن شیرین و گواراست، مثل عسل. ایمان هم انسان را شیرین و قابل تحمل میکند، هم زندگیها و جمع ها را شیرین و مستحکم میکند. در جمعی که ایمان حاکم باشد، اختلاف و تفرقه دیده نمیشود. دولت ما برای بهتر شدن زندگی جامعه به سراغ مدلهای غربی و صهیونیستی میرود. سند 2030 فقط به بندهای ذکرشده در سند ختم نمیشود. در ساختار سند 2030 درنظر گرفته شده که هر کشور طبق جدول تعیین شده نمره و امتیاز میگیرد، و طبق آن عملکرد و کارنامه آن کشور در اجرای سند 2030 سنجیده میشود.

اسود من السلد... مومن در عین شیرینی، در عقایدش سرسخت و محکم و باصلابت است. جامعه انقلابی بواسطه نور ایمان همیشه در عقاید خود محکم و استوار است. المومن کالجبل الراسخ. مومن به هدفش ایمان و باور راسخ دارد. اگر سنگ را مثل موم نرم کردید، آنگاه هر کاری میتوانید با آن انجام دهید.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است