پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۹:۲۷

دشمنان به ژست صلح طلبانه برخی مسئولین اندک توجهی نمی کنند

شب سیزدهم رمضان 96 - خوش باوری به دشمن و ساده انگاری از زمان جنگ تحمیلی در برخی افراد و مسئولین وجود داشت و هنوز هم وجود دارد. ساده انگارانی که سال 67 قطعنامه را به حضرت امام(ره) تحمیل کردند، الان هم با همین ساده لوحی و اعتماد بی جا به دشمنان کشور را دچار هزینه میکنند. اینها گمان میکنند اگر در برخورد با دشمن لبخند بزنند، سایه جنگ از سر کشور برطرف خواهد شد.

سیزدهمین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) چهارشنبه 17 خرداد 96 در آستان امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

دشمنان به ژست صلح طلبانه برخی مسئولین اندک توجهی نمی کنند

 فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً/اسراء 5. خداوند درباره برخورد با اهل فساد و دشمنان دین و اهلبیت با سختی و درشتی سخن میگوید. در روایتی از امام صادق(ص) وارد است یاران امام زمان(عج) دشمنان حضرت را خانه به خانه جستجو میکنند و به بدترین نحو آنها را به قتل میرسانند.

درگیری ما با داعش موضوع تازه ای نیست. اما چطور میشود که اینها چنین جسارتی پیدا میکنند و این عملیات تروریستی کور را در حرم مطهر امام(ره) و مجلس انجام میدهند. این دست حرکات ناشی از ناتوانی داعش در عملیاتهای منطقه است. خود آمریکاییها هم به این نتیجه رسیده اند که داعش دیگر کاربرد سابق را برای آنها ندارد. مقام معظم رهبری مدتهاست در مورد نقشه دشمن برای ناامن کردن کشور هشدار میدهند، اما مسولین توجهی نکردند. امیرالمومنین(ع) فرمود کسیکه در زمان یاری امامش در خواب باشد، زیر لگد دشمن بیدار میشود.

کسانی که ماجرای جنگ ایران در سوریه را به سخره و ملامت و سرزنش میگرفتند، یا کسانیکه با ادبیات مستهجن در زمان انتخابات دم از مذاکره با دشمن میزدند، امروز بروند با این تروریستها که در قلب تهران هستند گفتگو کنند. دشمنان به این ژست صلح طلبانه برخی مسئولین اندک توجهی نمی کنند؛ آنها دشمنی شان را میکنند. خداوند میفرماید بندگان خدا به سخت ترین شکل با دشمنان دین برخورد میکنند. ادبیات قرآن کجا و ادبیاتت برخی مسئولین کجا.

 

وقتی دشمن به عجز می افتد دشمنی اش را علنی میکند

رهبر انقلاب چندین مرتبه تذکر دادند دشمنان در پی ایجاد جو ناامنی در کشور هستند. آنها وقتی در سوریه و عراق شکست خورده اند، در پی حرکتی هستند تا اندکی روحیه خود را بالا ببرند و جوی بوجود بیاورند که بتوانند کمی از شکستهایشان را فراموش کنند. امام حسن(ع) فرمود وقتی دشمن شما به عجز و ناتوانی می افتد دشمنی اش را علنی میکند. این عملیات داعش مثل عملیاتهای تروریستی کور منافقین در دهه 60 است. آن زمان هم وقتی دشمنان از نفوذ در نیروهای انقلابی ناامید شدند، شروع کردند به ترورهای کور.

جریان داعش هم همینطور بوجود آمد. وقتی انقلاب اسلامی ایران به دیگر کشورهای اسلامی صادر شد، و آمریکا و صهیونیست از محدود کردن انقلاب در کشور ایران ناامید شدند، دست به دامان تشکیل داعش شدند. رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام(ره) به مسئولین و مردم هشدار دادند که این سبقه و روحیه انقلابی گری را حفظ کنید. روحیه انقلابی قدرت بسیج کردن مردم در برابر دشمنان را دارد.

کسانی که در انتخابات و در طول دولت گذشته سپاه و نهادهای انقلابی را مستقیم و غیرمستقیم زیر سوال بردند، حالا بیایند و جلو این تروریستها را بگیرند. تضعیف نهادهای انقلابی نتیجه اش اینجاها مشخص میشود. رهبر انقلاب خطر دشمن را می دیدند و بارها سعی کردن مسئولین را متوجه این خطر کنند. اما برخی مسئولین سهل انگار و ساده اندیش گوش بدهکار نداشتند، و به بهانه های مختلف نهادهای انقلابی را تضعیف کردند.

 

ساده اندیشان گمان میکنند با لبخند به دشمن سایه جنگ از سر کشور برطرف خواهد شد

همه بخشها و سازمانهای ما باید روحیه انقلابی داشته باشند و با دشمن برخورد شدید کنند. اگر همه در برخورد با دشمن محکم و استوار باشند، دشمنان چنین جرأتهایی پیدا نخواهند کرد. وقتی محکمی و استواری ما را ببینند، جرأت تجاوز و تعدی به خود راه نخواهند داد. خوش باوری به دشمن و ساده لوحی از زمان جنگ تحمیلی در برخی افراد و مسئولین وجود داشت و هنوز هم وجود دارد. ساده انگارانی که سال 67 قطعنامه را به حضرت امام(ره) تحمیل کردند، الان هم با همین ساده لوحی و اعتماد بی جا به دشمنان کشور را دچار هزینه میکنند. اینها گمان میکنند اگر در برخورد با دشمن لبخند بزنند، سایه جنگ از سر کشور برطرف خواهد شد.

ما نیاز داریم که مومنین و انقلابیون و ایراندوست های حقیقی هم خود را تثبیت کنند و هم تعداد خود را تکثیر کنند، و بنیانهای باورهای جهادی و انقلابی خود را تحکیم کنند. رهبر انقلاب امروز به دانشجویان گفتند شما باید وارد میدان شوید و منتظر مسئولین نباشید، خودتان وارد عمل شوید و پیش بروید، آتش به اختیار. لازمه این کار این است که مسلح باشیم و در میدان حاضر باشیم. باید دشمن را بشناسیم، موقعیت خود را بشناسیم، سلاحهای موثر را بشناسیم و در لحظه لازم وارد عمل شویم. انقلابی بودن یعنی تجمیع همه مهارتها و توانهای مقابله با استکبار و دشمن.

 

هنگامیکه اسلام قدرت پیدا کرد، باید مبانی دین در بین مردم تقویت شوند

دستور قرآن این است تا تک تک دشمنان دین از بین نرفته اند، کسی  نباید شدت و غلظت برخورد با دشمن را کمرنگ کند. در بحبوبه جنگ و مبارزه، فریاد صلح و گفتگو با دشمن را بلند کنیم، به خیال اینکه دشمن هم دست از دشمنی اش برمیدارد. اینطور نیست.

رهبر انقلاب دست دشمن را خوانده بودند. از چندین ماه پیش ایشان تذکر دادند. دشمنان هم از چند عملیات و نقشه ای که داشتند و ناموفق بودند، بالاخره یک حرکت مذبوهانه انجام دادند. این نشان از قدرت انقلاب و رهبری دارد. امیرالمومنین(ع) فرمود هنگامیکه اسلام قدرت پیدا کرد، باید مبانی دین در بین مردم تقویت شوند. ما باید آرمانها و بنیادهای اسلامی و انقلابی را بین مردم تقویت کنیم. هرچقدر ایمان و اعتقادات مردم ما محکمتر باشد، استقامت و پایداری ما در برابر حیله های دشمن محکمتر و استوارتر خواهد بود. مجالس قرآنی ما باید پرشور برگزار شود.

و أبا للیتیم... مومن برای یتیم مثل پدر است. مومن هم کانون خانوادگی اش گرم است، هم خانواده های یتیم را مثل یک پدر سرپرستی میکند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است