چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۹:۳۸

برخی علما هنوز هم نسبت به جنایات آمریکا در کشورهای اسلامی سکوت کرده اند

شب دوازدهم رمضان96 - جامعه ایمانی جامعه بخشنده ای است. وقتی می بیند مسلمانان جهان در مضیقه و تنگدستی هستند، به آنها کمک میکند. نسبت به مسلمانان کشورهای دیگر بی تفاوت نیست. از مال و جان خود برای آنها خرج میکند. برخی مسئولینی که به رهبری فشار می آورند به کشورهای اسلامی کمک نکنیم، خودشان از بیت المال ولخرجی هایی میکنند که نگو و نپرس.

دوازدهمین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) سه شنبه 16 خرداد 96 در آستان امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

دشمن میخواهد روحیه انقلابی را از جوانان ما بگیرد

یکی از ویژگیهای انقلاب بخاطر جاذبه هایی که در مبانی و آرمانها و شخصیتهای انقلابی وجود دارد، قدرت بسیج کردن نیروها و توان داخلی را دارد. دشمنان دارند شدیدا تلاش میکنند که این روحیه انقلابی و جهادی را از جوانان ما بگیرند. توجه به این امر تذکری بود که رهبر انقلاب روی آن تاکید کردند. خطاب ایشان هم بیشتر به جوانان بود. مسئولین ما متاسفانه آنطور که باید به این امور توجه و اهتمامی ندارند.

برخی اجتماعات بعضا چند صد هزار نفری که در کشورهای غربی دیده میشود، همراه با شور و هیجانات زودگذر است. اما بعد از آن نتیجه اش کسالت و گرفتگی روحی است. آخرش نشاط نیست. برخی مسئولین ما دانسته یا ندانسته به بهانه نشاط و شادی جوانیان سعی در کشاندن جوانان ما به سمت این مجالس دارند. اجتماع مومنین همراه با تعلم و یادگیری است.

 

بیان مسائل روز و تبیین و روشنگری مصداق غیبت نیست

وَ لَا یذْکُرُ أَحَداً بِغِیبَهٍ... مومن غیبت نمیکند. بعضی ها به بهانه غیبت نکردن در مورد مسائل سیاسی و موضوعات روز اظهار نظر و دخالت نمی کنند. این هم اشتباه است. بیان مسائل روز و تبیین و روشنگری که مصداق غیبت نیست. در زمان پهلوی هم برخی مذهبی ها به بهانه دوری از غیبت و تهمت، از حرف زدن درباره حکومت شاه امتناع میکردند. کسی که علنی مطلبی را بیان کرد یا عملی انجام داد، وظیفه همه است که روشنگری کنند و این غیبت نیست.

بَرِیئاً مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ... مومن از حرام الهی دوری میکند. بعضی ها نسبت به محرمات حساسیت خاصی ندارند. موسیقی حرام، روابط محرم و نامحرم، عروسی ها و مجالس مختلط و سایر محرمات. جامعه ایمانی از حرام خدا کوتاه نمی آید. پرهیز از حرام خدا برای مومن مهم است، چه خودش، چه اطرافیانش.

 

جامعه ایمانی جامعه بخشنده ای است

وَاقِفاً عِنْدَ الشُّبُهَاتِ... مومن از حرام دوری میکند، و در امور شبهه ناک توقف میکند، تا مطمئن شود که حلال است، و اگر مطمئن نشد از آن دوری میکند. علمای گذشته ما خیلی در این امور اهل مراعات و مراقبت بودند. مومن در کسب درآمدهای شبهه ناک توقف میکند. پولهایی که در انتخابات بعضی کاندیدها خرج میکنند، محل توجه و توقف دارد.

کَثِیرَ الْعَطَاءِ... مومن اهل بذل و بخشش است. این بخشش فقط مختص به مستحقین و مستمندان نیست. نسبت به همه مومنین بخشش میکند. جامعه ایمانی جامعه بخشنده ای است. وقتی می بیند مسلمانان جهان در مضیقه و تنگدستی هستند، به آنها کمک میکند. نسبت به مسلمانان کشورهای دیگر بی تفاوت نیست. از مال و جان خود برای آنها خرج میکند. بعضی ها وقتی زندگی خودشان را تمام و کمال داشته باشند، آنوقت اندکی هم به دیگران کمک میکنند. اما مومن اهل بخشش زیاد است.

برخی مسئولینی که به رهبری فشار می آورند به کشورهای اسلامی کمک نکنیم، خودشان از بیت المال ولخرجی هایی میکنند که نگو و نپرس. طوری میشود که دزدی از بیت المال تقبیح که نمیشود هیچ، بعضا تایید هم میشود.

 

بعضی علما هنوز هم نسبت به جنایات آمریکا در کشورهای اسلامی سکوت کرده اند

بعضی نهادهای بین المللی که تحت سیطره صهیونیست قرار دارند هم نسبت به نسل کشی و قطحی در یمن و بحرین و فلسطین اعتراض میکنند، اما بعضی علمای ما هنوز هم نسبت به این جنایات در کشورهای اسلامی سکوت اختیار کرده اند.

کمک به محرومین یکی از ویژگیهای انقلابی گری است که برگرفته از عقل و منطق است. بی تفاوتی نسبت به دیگران هیچ جایگاه عقلانی در جامعه مومنین ندارد. برای برخی ها پذیرش افکار آمریکا که اینهمه در عالم جنایت میکند عقلانیت است، اما کسی که تسلط این آمریکا را نپذیرد از عقلانیت دور است است!؟

 قَلِیلَ الْأَذَى... مومن همانطور که به نسبت به دیگران بخشنده است، اذیت و آزارش هم به هیچکس نمیرسد. خدا از اذیت کردن مومن و اقوام و دوستان به آسانی نمیگذرد.

عَوْناً لِلْغَرِیبِ... مومن یار و یاور غریب هاست. مومن غریب نواز است. امام حسن(ع) مرد غریبه ای که به او دشنام میداد دعوت به منزلش کرد و از او پذیرایی کرد، تا اینکه از کردار خود پشیمان شد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است