یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۷:۱۳

رییس جمهور مهربانتر از خدا !

در انتخابات اخیر خیلی از مردم بخاطر تذکرات و تاکیدات مقام معظم رهبری پای صندوق های رأی آمدند. همین حضور و تقوای اجتماعی بسیاری از فتنه ها را از سر مردم و نظام دفع میکند. چون مردم به دستور خدا به امام جامعه اعتماد کردند و به حرف و دستور او جامعه عمل پوشاندند.

دومین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) شنبه 6 خرداد 96 در آستان امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

هدف از روزه گرفتن، تسلط بر نفس است


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَیْكُمُ الصِّیَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ / بقره 183. هدف از روزه گرفتن این است که ما بتوانیم به نفسمان تسلط پیدا کنیم، تا شیطان نتواند ما را فریب دهد، همانطور که پدر و مادر ما حضرت آدم و حوا را فریب داد. لعلکم تتقون، روزه برای تمرین و بدست آوردن تقواست.
امیرالمومنین(ع) در خطبه 183 نهج البلاغه میفرمایند: أَوْصَاکُمْ بِالتَّقْوَى وَ جَعَلَهَا مُنْتَهَى رِضَاهُ وَ حَاجَتَهُ مِنْ خَلْقِهِ فَاتَّقُوا اَللَّهَ اَلَّذِی أَنْتُمْ بِعَیْنِهِ وَ نَوَاصِیکُمْ بِیَدِهِ وَ تَقَلُّبُکُمْ فِی قَبْضَتِهِ إِنْ أَسْرَرْتُمْ عَلِمَهُ وَ إِنْ أَعْلَنْتُمْ کَتَبَهُ قَدْ وَکَّلَ بِذَلِکَ حَفَظَهً کِرَاماً لاَ یُسْقِطُونَ حَقّاً وَ لاَ یُثْبِتُونَ بَاطِلاً... خواسته خدا از انسان رعایت تقواست، و با رعایت این تقواست که خدا از ما راضی می شود.

 

در فتنه ها اگر به آنچه خدا میخواهد عمل کنیم، از فتنه عبور میکنیم


وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ یَتَّقِ اَللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مِنَ اَلْفِتَنِ وَ نُوراً مِنَ اَلظُّلَمِ... جامعه اسلامی همیشه دچار فتنه و اختلافات است. امیرالمومنین(ع) راه برون رفت از فتنه را تقوی معرفی میکنند. در فتنه ها اگر به آنچه خدا میخواهد عمل کنیم، از فتنه عبور میکنیم. در فتنه 88 وقتی مقام معظم رهبری بصورت شفاف موضوع را برای مردم روشن کردند، مردم به حرف رهبرشان اطمینان و اعتماد کردند، و در 9 دی فتنه را پایان دادند. این همان تقواست. مردم ما به حرف خدا اعتماد کردند: واعتصموا بحبل الله جمیعا.
در انتخابات اخیر هم خیلی از مردم بخاطر تذکرات و تاکیدات مقام معظم رهبری پای صندوق های رأی آمدند. همین حضور و تقوای اجتماعی بسیاری از فتنه ها را از سر مردم و نظام دفع میکند. چون مردم به دستور خدا به امام جامعه اعتماد کردند و به حرف و دستور او جامعه عمل پوشاندند.
در هر اختلافی، چه خانوادگی، چه اجتماعی، چه سیاسی، اگر حرف خدا عمل شد مشکل برطرف می شود. در فتنه اقتصادی اخیر، وقتی مقام معظم رهبری راه برون رفت از این وضعیت را اقتصاد مقاومتی معرفی کردند، تقریبا کسی در جامعه ما با حرف ایشان مخالفت نکرد. اگر دولت و مردم ما به توصیه های ایشان در زمینه اقتصاد مقاومتی درست عمل کنند، مطمئن باشید مشکل اقتصادی کشور حل میشود. اقتصاد مقاومتی یعنی رعایت تقوای اقتصادی. یعنی وابسته نشدن به دیگران و مستقل بودن. دامنه تقوا فقط فردی نیست. تقوای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی هم لازم است.

 

عالمی که در برابر ظالم نایستد مفتون به دنیاست


عالمی که به دفاع از مظلوم در مقابل ظالم نمی پردازد، بفرموده حضرت علی(ع) مفتنون به دنیاست. هرچقدر هم اهل رعایت تقوای فردی باشد. شش سال است مردم بحرین نه روز دارند نه شب، اما برخی علما و بیوت هنوز هم یک بیانیه در محکومیت آل خلیفه آمریکایی نداده اند. اگر این اتفاق در قم می افتاد، بازهم برخی علمای ما سکوت میکردند؟
جنایاتی که آمریکا در کشورهای اسلامی انجام میدهد چیزی نیست که ما در برابر آن سکوت کنیم. سکوت کردن عین بی تقوایی است. قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ / ابر اهیم 4. در برابر دشمن ظالم باید دشمنی خودمان را ابراز کنیم. این دستور خداست.

 

رییس جمهور مهربانتر از خدا !


رییس جمهور ما در دیدار اخیر با مسئولین ستادی شان گفته اند من آرزو دارم این کلمه "مرگ" از شعارهای ما حذف شود. گویا ایشان از خدا هم مهربان تر شده اند! این بیان خداست در مورد منافقین و کفار: هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ  أَنَّى يُؤْفَكُونَ / منافقون 4. خدا هم به مشرکین و هم منافقین لعنت می فرستد. ما چطور بدنبال حذف کلمه مرگ از شعارها هستیم. این عین بی تقوایی است. تقوا این است که دشمنی خود را با دشمنان خدا اظهار کنیم.
اگر تقوای اجتماعی و سیاسی را رعایت نکنیم و در برابر کفار و مشرکین نایستیم، نتیجه اش تسلط این کفار می شود. اگر کفار به ما و کشور ما مسلط شوند، آنگاه می توانیم تقوای فردی را رعایت کنیم؟ تقوای فردی بدون تقوای سیاسی معنا و امکان ندارد.  البته بدون رعایت تقوای فردی هم نمیتوان تقوای اجتماعی را رعایت کرد.  پیامبر رحمت فرمود بعثت لرفع قوم و وضع آخرین. مأموریت پیغمبر(ص) نابودی کفار است. اجرای دین خدا بدون نابودی دشمنان کفر امکان ندارد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است