پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت ۱۲:۱۵

هشدار رهبر انقلاب: بدنبال چهره ها و رجال سیاسی نروید!

مقام معظم رهبری در ترجمه حدیث لایعرف الحق بالرجال گفتند به چهره ها توجه نکنید و دنبال چهره ها نروید. گویا ایشان می دیدند که برخی حزب اللهی های ما بجای اتحاد حول محور ولایت، بدنبال رجال سیاسی می روند و راه تشتت و تفرقه را در پیش خواهند گرفت.


در شب میلاد مولود کعبه امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) حجت الاسلام حاج احمد پناهیان دوشنبه 20 فروردین 96 در مراسم جشن هیئت محبین اهلبیت(ع) واقع در مقتل الشهدای فاطمیه به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

تمسک به ولایت یعنی اتصال در عمل

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُتمسک به ولایت امیرالمومنین(ع) است که ما را از مهلکه ها نجات داده و رشد میدهد. تمسک یعنی اتصال در عمل. یعنی هرجا امام هست، ما هم باید باشیم، هر کاری امام انجام میدهد ما هم انجام دهیم.
انقلاب ما نمونه ای عملی از تمسک به ولایت امیرالمومنین(ع) است. و ما هم باید به حضرت علی(ع) تمسک کنیم و انقلاب را در نیل به هدف جهانی اش یاری کنیم

ابوطالب(ع) اولین منادی ولایت

حضرت ابوطالب پس از ولادت حضرت علی(ع) در حالیکه زمین لرزه مکه را فرا گرفته بود اینگونه به مردم خطاب کرد: خداوند کسی را آفریده که اگر به ولایت و امامت او تصدیق نکنید، این زمین لرزه تمام نخواهد شد. در این لحظه حضرت ابوطالب پس از معرفی پیغمبر(ص) و اهلبیت ایشان به مردم، دستانش را بالا برد و جملاتی را بخدا عرض کرد، و زمین لرزه متوقف شد. ابوطالب(ع) قبل از بعثت پیغمبر(ص)، نام پنج تن را بر زبان مردم مکه جاری ساخت، و از آنها برای ولایت ایشان تعهد گرفت.
 

 برخی مدعیان اخلاق، به محرومین عالم کاری ندارند و فکر میکنند آدم هم هستند!

در دوران بارداری فاطمه بنت اسد، هاتفی از آسمان خطاب به ایشان ندا داد: اسم فرزندت را علی بگذار چون او از همه برتر و سرتر است. خدای علی اعلا فرمود من اسم علی را از اسم خودم منشق کردم، و او را مثل خودم تربیت کردم. به همین خاطر است که خلق و خوی علی خلق و خوی خداست. لذا پیغمبر(ص) در علی(ع) فقط خدا را میدید.
اگر کسی مدعی تمسک بولایت علی(ع) است، باید خودش را تربیت به خلق و خوی ایشان بکند. چنین کسی علوی ست. کسیکه میخواهد خدا را بهتر بشناسد، باید علی(ع) را هرچه بهتر بشناسد
پیغمبر(ص) خطاب به مردم که از علی(ع) گله میکردند فرمود از علی ایراد نگیرید، علی خشن فی ذات الله است. چرا برخی مدعیان اخلاق و انسانیت، به محرومین عالم کاری ندارند، و فکر میکنند آدم هم هستند؟!

 

علمای ما باید در مشکلات مردم ورود پیدا کنند

برخی مسئولین از مناطق محروم جامعه هیچ اطلاعی ندارند. وقتی هم گروههای جهادی از وضعیت این مناطق طلاع میدهند، ترتیب اثر چندانی نمیدهند. بیوت علمای ما هم باید از وضعیت این مناطق اطلاع داشته باشند، و حق محروم را طالب باشند. عالمی که به شیوه حضرت علی(ع) زندگی نکند، بفرموده داوود پیغمبر راهزن است: اولئک قطاع الطریق. علمای ما بنابر فرموده رهبری باید در امور مرتبط با مردم وارد شوند، و در جهت رفع آنها از امکانات و توانایی خود استفاده کنند
 

 اگر جامعه به نقطه ای برسد که امام از آنها خسته شود، خدا امام را از مردم میگیرد

حضرت علی(ع) به خداوند عرضه داشت: من مردم را خسته کردم و مردم هم مرا خسته کردند، من آنها را ناامید کردم و آنها هم مرا ناامید کردند، من را از آنها بگیر و بدتر از من را به آنها بده، و آنها را از من بگیر و بهتر از آنها را به من بده. مردم علی را خسته کردند، یعنی خدا را از خود ناراضی کردند، و به تعبیری خدا را خسته کردند. امام جواد(ع) فرمود اگر جامعه ای به این نقطه برسد، خدا امام را از مردم میگیرد. خدا هم علی(ع) را از مردم گرفت وو آنها را به حاکمان جور گرفتار کرد.
 

 هشدار رهبر انقلاب: بدنبال چهره ها و رجال سیاسی نروید!

رهبر انقلاب در دیدارشان با مردم قم در چندسال پیش این حدیث حضرت علی(ع) را خواندند: لایعرف الحق بالرجال. حضرت علی(ع) وقتی این کلمات را خطاب به مردم فرمود که مردم به حرف ایشان گوش نمیدادند. این حرف یعنی رهبر انقلاب تنهاست. مقام معظم رهبری در ترجمه این حدیث گفتند به چهره ها توجه نکنید و دنبال چهره ها نروید گویا ایشان می دیدند که برخی حزب اللهی های ما بجای اتحاد حول محور ولایت، بدنبال رجال سیاسی می روند و راه تشتت و تفرقه را در پیش خواهند گرفت.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است