شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت ۲۲:۱۲

وظیفه ما مبارزه با حزب شیطان و دستگیری از مومنین ضعیف است

امام حسن عسکری(ع) فرمود مردم چند دسته اند: یک دسته با بصیرت اند، و خوب میفهمند، و به ریسمان ولایت متمسک اند، و در مسیر نجات قرار دارند. دسته دیگر از مردم امامشان را نمیشناسند. اینها با موج حرکت میکنند، و از خودشان اراده ای ندارند، و در مسائل روز جامعه به امامشان مراجعه نمیکنند. دسته سوم کسانی هستند که شیطان بر آنها مسلط است. وظیفه ما این است که در برابر دسته سوم با تمام وجود و قوا ایستادگی و مقابله کنیم و دسته دوم که جزو ضعفا هستند و با موج حرکت میکنند را راهنمایی کنیم تا اهل بصیرت شود. باید در مناجاتهایمان این توفیق را از خدا طلب کنیم.

در شب ولادت امام حسن عسکری(ع) و سالروز یوم الله 19 دی ماه حجت الاسلام حاج احمد پناهیان جمعه 17 دی 95 در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتظار فرج در عمل محقق میشود، نه صرفا با دعا

امام حسن عسکری(ع) در پاسخ به نامه یکی از شیعیان در باب اختلاف شیعیان بر سر امامت امام هادی(ع) نوشتند:
من مانند رسول اکرم(ص) باذن خدا بر این اختلاف دلیل و حجت می آورم: اگر خداوند دوست داشت که حق ما ظهور نکند، اینهمه پیغمبر و رسول نمی آورد. پیغمبران ماموریتشان شناساندن حق ولی خدا به مردم بود، چه این انبیا در ضعف باشند چه در قوت.
هر ملتی باید حق امام زمانش را بشناسد، چه امامش در ضعف باشد و چه در قدرت. خیلی از مردم ما در زندگیشان اصلا کاری به امام زمانشان ندارند، هرچند برای ظهور او دعا هم بکنند. اما انتظار فرج در عمل محقق میشود، نه صرفا با دعا. مردم باید نیاز واقعی به امام زمان(عج) پیدا کنند، و زمینه ظهور ایشان را محقق کنند. ما باید این احساس نیاز حیاتی را در مردم بوجود بیاوریم و بیشتر و بیشتر کنیم.

مردم سه دسته اند: بابصیرت، سوار بر موج و نیروی شیطان

امام حسن عسکری(ع) در ادامه جواب فرمود مردم چند دسته اند:
یک دسته با بصیرت اند، و خوب میفهمند، و به ریسمان ولایت متمسک اند، و در مسیر نجات قرار دارند.
دسته دیگر از مردم امامشان را نمیشناسند. اینها با موج حرکت میکنند، و از خودشان اراده ای ندارند، و در مسائل روز جامعه به امامشان مراجعه نمیکنند.
در فتنه ۸۸ یک دسته بسمت موج موسوی رفتند، و یک دسته بسمت موج احمدی نژاد. هر دو دسته بصیرت نداشتند، و اشتباه کردند. این دسته از مردم متعلق و متصل به ولی و امامشان نیستند.
نزدیک انتخابات که میشود لیستها و گروههایی تشکیل میشود، و مردم را دعوت به طرفداری از آنها میکنند. این گروهها و لیست ها از کجا سرمنشا گرفته است؟ آیا همراه با بصیرت است؟ آیا انتخاب آنان طبق شاخصه های رهبریست? بعضی مردم هم چشم بسته و ندانسته از این افراد پیروی میکنند.
دسته سوم کسانی هستند که شیطان بر آنها مسلط است. اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنْسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ أُولَئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ (مجادله 19). این افراد به هیچ وجه از راه غلط خود برنمی گردند. حزب شیطان از روی حسادت بوسیله باطل حق را دفع میکنند.

وظیفه ما مبارزه با حزب شیطان و دستگیری از مومنین ضعیف است

وظیفه ما این است که در برابر دسته سوم با تمام وجود و قوا ایستادگی و مقابله کنیم و دسته دوم که جزو ضعفا هستند و با موج حرکت میکنند را راهنمایی کنیم تا اهل بصیرت شود. باید در مناجاتهایمان این توفیق را از خدا طلب کنیم.
امام حسن عسکری(ع) در ادامه جواب فرمود چپ و راست را رها کن و راه مستقیم را دنبال کن، که راه ولایت و امامت است.

چرا رهبر انقلاب با وجود اینهمه فساد، مسئولین فاسد را عزل نمیکند؟

برخی این شبهه برایشان ایجاد میشود که چرا رهبر انقلاب با وجود اینهمه فساد، مسئولین فاسد را عزل نمیکند؟ در جواب باید گفت حدود و اختیارات ولی در قانون اساسی تعریف شده. عزل و نصب که وظیفه و اختیارات ولی فقیه نیست. این توقع به این خاطر در مردم بوجود آمده است که مردم ولی و حق ولی جامعه را نشناخته اند.
حماسه 9 دی چرا و چطور اتفاق افتاد؟ چون ولی فقیه برای مردم مهم بود، و نمی توانستند اهانت به او را تحمل کنند. همانطور که در ۱۵ خرداد و ۱۹ دی اهانت به امام(ره) برای مردم مهم بود، و اعتراض و حرکت کردند.
برخی سوال می پرسند اگر ما مرگ بر آمریکا و اسراییل بگوییم، انها هم به مقدسات ما توهین میکنند? در جواب این سوال باید گفت قرآن جبهه معاند مستکبری که در برابر جامعه اسلامی سد شده است و حقایق را منکر است را نفرین کرده است: ...قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ (منافقون 4(.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است