چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت ۱۲:۱۷

یادواره شهدا برگزار نشود؛ چون سوءاستفاده سیاسی می شود؟! برگزاری یادواره شهدا جزء حقوق شهروندی نیست؟!

یادواره شهدا برگزار نشود چون سوءاستفاده سیاسی می شود؟! چرا یادواره های شهدا به سمت احیاء خون شهید نمی رود؟ مطابق منشور شهروندی شما بی طرف باشید! در ماده 46 بیان شده: «حق شهروندان است که آزادانه و با رعایت قانون نسبت به تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها و شرکت در آن‌ها اقدام کنند و از بی‌طرفی دستگاه‌های مسئول و حفاظت از امنیت اجتماعات برخوردار شوند.»

وارث: جلسه هفتگی با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) در هیئت زوار الزهرا(س) برگزار شد.

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان را می خوانید:

حجت الاسلام احمد پناهیان

انتقاد به حذف برگزاری مراسم یادوراه شهدا

گفته می شود یادواره شهدا برگزار نشود چون سوءاستفاده سیاسی می شود و اینکه کلا وقتی برنامه ای زیاد برگزار شود از کیفیت می افتد، خوشبختانه قشر مذهبی سکوت نکردند و اعتراض به این سخنان داشته اند. یکی از دعواها این است که چرا یادواره های شهدا به سمت احیاء خون شهید نمی رود؟ چرا به سمتی نمی رود که جریان نفاق را بیرون بریزد؟ جریان نفاق  در میدان نمی آید و پشت امامش را خالی می کند.

حقوق شهروندی را علم کردند و البته اسلام و انقلاب اسلامی خیلی بالاتر از حقوق شهروندی برای انسانها قائل است، همان آیه ای که نوشته اید وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ1؛ برای همه انسان هاست نه فقط حقوق شهروندی. بنی آدم ارزشمند است و خدا تکریمش کرده، قسمتی از بنی آدم مظلومین سوریه، عراق، نیجیریه و میانمار و ملت یمن هستند.

همانها نزد مقام معظم رهبری می روند و می گویند: مردم از جنگ سوریه خسته شده اند و جنگ را تمام کنید. اما مقام معظم رهبری چنان پاسخ دندان شکنی می دهند و می فرمایند: شما می دانید من فتوا و حکم به سختی می دهم اما اگر لازم باشد در سوره فتوای جهاد می دهم.

دولت موظف است بی طرف باشد

ما برای حق انسان و انسانیت انقلاب کردیم. در همین حقوق شهروندی در ماده 46 بیان شده: « حق شهروندان است که آزادانه و با رعایت قانون نسبت به تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها و شرکت در آن‌ها اقدام کنند و از بی‌طرفی دستگاه‌هایمسئول و حفاظت از امنیت اجتماعات برخوردار شوند.»

دولت موظف است بی طرف باشد نه اینکه بگویند یادوراه شهدا برگزار نشود مبادا گروهی که به گروه شما نمی خورد در انتخابات استفاده کند؟! قانون که می گذارید به آن عمل کنید.

این مملکت 213 هزار قربانی در 8 سال دفاع مقدس داده است! می فهمید این حرف یعنی چه؟ مادر 2 شهید در اصفهان به بنده گفت: به بچه های شهیدم گفته ام: شیرم را حلالتان نمی کنم اگر انتقام منِ داغدیده را از کسانی که به چهره آمریکا لبخند زدند و با آنها دست دادند، را نگیری.

تا وقتی شهید هست حیات اندیشه و قلب و عمل هست

آنها خوب می فهمند تا وقتی شهید هست حیات اندیشه و قلب و عمل هم هست. طبق ماده 46 گفته اید: «نه تنها مسئولین باید در این اجتماعات بی طرف باشند بلکه باید امنیت آنها را هم تامین کنند.» اگرچه بچه های جنگ خراسان اعتنایی به این جاهل نمی دهند اما همین قدر که جرات پیدا کردید این موضوع را بیان کنید ملتی باید با شما برخورد کنند نه فقط مردم خراسان.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: این پست و مقام ها از آب بینی بزی بیمار برای من پست تر است. تعجب می کنم وزیر کشور چرا ساکت است؟ جز به عزل چنین شخصیتی می شود فکر کرد؟ در زمان جنگ شما کجا بودید؟ 213 هزار شهید!

افرادی در سال 65 رفتند و با جاسوسان آمریکایی حرف زدند و گفتند: فشار را بر کشور بیشتر کنید تا امام راضی به پایان جنگ شوند. در زمان جنگ چنین افرادی ذلیلانه و خوار خون ها را نادیده گرفتند و خیانت چنین عظیمی کردند، حال امروز یک توسل و اشک و منبر یک ولیّ خدا را نمی توانید تحمل کنید؟!

لعنت بر پست و مقامی که روی خون شهید پا می گذارد

مقام معظم رهبری فرمودند: بیشتر از هر چیزی باید به حقوق شهدا اندیشید. ما هر چه داریم از خون شهداست، پست و مقام و ...

یکی از پر شهیدترین شهرها در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها مشهد است.

لعنت بر پست و مقامی که بخواهد با خفه کردن حنجره مادر و پدر شهید به دست بیاید! لعنت بر پست و مقامی که با پا گذاشتن روی حق و خون شهدا بخواهد کسب شود! دیگر بیش  از این جلو نیایید! جریان  جنگ برای این بود که نفاق شناخته شود.

تفسیر آیات سوره آل عمران

وَ ما أَصابَکُمْ یَوْمَ الْتَقَی الْجَمْعانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَ لِیَعْلَمَ الْمُؤْمِنِینَ 2؛ ( و آنچه در روز اُحد هنگام مقابله دو صف کارزار به شما رسید به قضا و مشیّت نافذ خدا بود (تا آنکه بیازماید اهل ایمان را) و تا معلوم کند چه کسانی ثابت‌قدم در ایمانند.)

عده ای به یاری پیامبر صلی الله علیه و آله در جنگ اُحد نرفته بودند و خطاب به کسانی که به جنگ رفته اند می گفتند: می خواستید به حرف پیامبر صلی الله علیه و آله گوش نکنند تا کشته نشوند. اما خداوند با عصبانیت به آنها می فرماید: الَّذينَ قالُوا لِإِخْوانِهِمْ وَ قَعَدُوا لَوْ أَطاعُونا ما قُتِلُوا قُلْ فَادْرَؤُا عَنْ أَنْفُسِکُمُ الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقينَ3؛ اگر راست می گویید  کاری کنید تا مرگ به شما نرسد.

یعنی فکر می کردند جبهه رفتن و اطاعت امر ولیّ و پیغمبر صلی الله علیه و آله کرده اند کشته شده اند؟ وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ 4 ؛

چه کسی گفته آنها مرده اند؟ آنها نزد پروردگارشان روزی می خورند و اینقدر خوشحال هستند که خدا از فضل خودش آنها را به آنجا رسانده و در آنجا غم و غصه ای نیست. فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ 5؛

و بعد هم به کسانی که نیامده اند بشارت می دهند که غم و غصه ای در اینجا نیست درست است که بریا بازماندگان مصیبت است اما برای کسانی که رفته اند بلا و مصیبت نیست.

در انتهای بحث قصه را به ولایت وصل می کنند یعنی اصولا جنگ و جهاد برای این است تا میزان پایبندی به ولایت مشخص شود: أَلَّذِينَ اسْتَجَابُواْ لِلَّهِ وَالْرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَآ أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِينَ أَحْسَنُواْ مِنْهُمْ وَاتَّقَوْاْ أَجْرٌ عَظِيمٌ 6؛ رزمندگان با جراحاتی که برداشته بودند  و دوباره به جنگ برگشتند، حضرت فرمود: همانها که در جبهه بودند برگردند. کاش شرایط  طوری بود که مقام معظم رهبری مثل پیغمبر صلی الله علیه و آله عمل می کرد که هر کس در جنگ و فتنه 88 رفوزه شده را از میدان حذف کند.

چرا؟ چون منافق از مومن شناخته شود، ممکن است منافق بیاید به جنگ فقط برای اینکه بکوید من آمده ام! پیغمبر صلی الله علیه و آله حتی به منافق اجازه نمی دهد تا از ظاهر سوءاستفاده کند. هنوز که هنوز است حامیان فتنه بر مواضع خود پافشاری می کنند و دفاع میکنند.

آتش زدن پرچم امام حسین(ع) مردم را بیدار کرد

مگر جریان فتنه تمام شده؟ مگر مدافعین فتنه به اشتباه خود اعتراف کرده اند؟ نادم و پشیمان هستند؟ از ملت عذرخواهی کردند؟ حقوق 30 شهید مظلوم کف خیابان را داده اند؟

چرا خدا بوسیله عاشورا مردم ما را بیدار کرد؟ همه می دانیم امام حسین علیه السلام ما را از فتنه نجات داد. چرا آنها روز عاشورا توانستند چند نفر را سازماندهی کنند تا  بر علیه امام حسین علیه السلام و دین فریاد بزنند؟ چون خیالشان راحت بود مقاومت  جدی در برابرشان نخواهد بود و رصد می کردند. ارتباط مردم با امام حسین علیه السلام برقرار بود و احزاب و گروهها و موج جریان سیاسی مردم ما را بیدار نکرد، وقتی پرچم امام حسین علیه السلام آتش گرفت مردم بیدار شدند.

ما وقتی از نصرت اماممان غافل شدیم و به خواب خرگوشی رفتیم خدا با لگد دشمن ما را بیدار کرد، لگد از این محکمتر! در جلوی چشممان خیمه و پرچم آتش بزنند.

خون سیدالشهدا (ع) مردم را متوجه ولایت می کند

امام حسین علیه السلام برای دفاع از حق امامت و ولایت در سال 61 هجری قمری قیام کرد و فرمود: «من مرگ را جز سعادت نمی بینم، به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود» یعنی امام جامعه باید حسین بن علی علیه السلام باشد اما دیگری است و باطل این است که مردم امام جامعه را فاسق شراب خوار می بینند.

زندگی با چنین ظالمانی که حق امام را نادیده می گیرند فایده ندارد و در این شرایط باید کسی به میدان بیاید که مردم را متوجه به ولایت کند. خون سیدالشهدا علیه السلام مردم را متوجه ولایت می کند. اگر دیدی تشیع انگلیسی بوسیله خون سیدالشهدا علیه  السلام پا روی حق و ولایت می گذارد و دریوزه و ملتمس فاسق انگلیس ها می شود شیعه نیست! و با حسین بن علی علیه السلام کاری ندارد و یک دروغ بزرگ است!

شاخصه نهضت کربلا این است که خون امام حسین علیه السلام مردم را متوجه ولیّ می کند. 9 دی ایجاد شد و 45 میلیون نفر به کف خیابان آمدند حتی آنهایی هم به موسوی رای داده بودند آمدند.

اجابت نکردن امام یعنی نفاق! اجابت کردن امام یعنی ایمان! کسانی که امام را اجابت نکنند یعنی در دلشان نفاق است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است