پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ساعت ۱۷:۰۶

در فتنه های آخرالزمان، عوامل گمراهی از بین دوستداران اهل بیت هستند / جهاد زمان ما جهاد کبیر است

خداوند به پیغمبر (ص) دستور می دهد از کفار تبعیت نکن. در چه چیزی پیغمبر از کافرین تبعیت نکند، در بت پرستی؟ اینکه پرواضح است. خداوند می فرماید از کفار تبعیت نکن. در چه امری؟ در مصلحت اندیشی های مشرکین که برخلاف امر خداست. مصلحت اندیشی هایی که به ظاهر از روی اخلاق و خیرخواهی مردم است، اما در واقع خلاف مصلحت امت و بر خلاف امر خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی تاسوعای حسینی محرم ۹۵ هیأت محبین اهلبیت (علیهم السلام) واقع در مصلی قدس قم به تبیین شرایط کنونی جامعه و فتنه های آخرالزمان پرداختند

جهاد زمان ما جهاد کبیر است
مقام معظم رهبری فرمودند الان وقت جهاد کبیر است. این جهاد بزرگ چیست؟ جهاد اصغر با اسلحه و در میدان جنگ فیزیکی است. اما جهاد کبیر بدون اسلحه سخت است. سلاح این میدان با میدان جهاد اصغر فرق می کند. جهاد کبیر از جنس جنگ نرم است. مقابله بوسیله منطق قرآن در مقابل منطق کفر. چرا رهبری فرمودند الان وقت جهاد کبیر است؟ چون الان جنگ، جنگ تبلیغی است. جهاد کبیر یک اقتضای ویژه دارد که نباید فراموش شود. جهاد کبیر از جنس فتنه های آخرالزمان در زمان ظهور است.

پیامبر اسلام (ص) می خواست ساختار نظام جاهلیت را از بین ببرد
در صدر اسلام، مسئله بت پرستی درصد کوچکی از مشکل مقابل اسلام بود. موضوع این بود که پیغمبر گرامی اسلام (ص) مناسبات و روال نظام حکومتی بت پرستان را میخواست از بین ببرد، و بت پرستان این را می دانستند، لذا با پیامبر مخالفت می کردند. حتی بت پرستان حاضر بودند به پیامبر در تشکیل حکومت کمک هم بکنند، اما پس از پیروزی در قدرت و حکومت شریک شوند، ولی پیغمبر قبول نپذیرفت. بت پرستان حاضر نبودند زیر دست و در سایه ولایت پیغمبر (ص) زندگی کنند. کفار یک حربه علیه پیغمبر بکار بستند. به مردم می گفتند حرفهای پیغمبر در بین خانواده ها اختلاف ایجاد میکند. چون پیغمبر میخواست ساختار جاهلیت را از بین ببرد. لذا این امر باعث ایجاد اختلاف در بین خانواده ها و مردم می شد. کفار مکه بخوبی توانستند از این حربه برای تحت فشار قرار دادن پیغمبر و یارانش استفاده کنند.

وجهه اخلاقی و معنوی قریش مکه، مانع بزرگ رسالت پیامبر اسلام (ص)
اما بجز این مسئله، پیغمبر یک مشکل بزرگتری هم داشت. مردم مکه مردمانی اخلاقی و معنوی بودند، و حتی در حد خودشان اهل ولایت هم بودند. آثار بجا مانده ازحضرت ابراهیم (ع) را حفظ می کرند و گرامی می داشتند. مثل زمان خودمان که برخی مردم اهل ولایت و هیأت و اهل بیت هستند، اما برای رزمندگان اسلام در سوریه و دیگر کشورها حتی یک دعای ساده هم نمی کنند. مردم مکه طواف می کردند، سعی بین صفا و مروه داشتند، در منا عبادت می کردند. حضرت علی (ع) می فرمایند اگر کسی از اهل مکه روی زن دست بلند میکرد، تا چند نسل مورد تنفر مردم قرار میگرفت. زنده به گور کردن دختران هم برای اهل بادیه بوده، نه قریشیان و مکی ها.

وسیله جهاد کبیر با کفار، آیات قرآن است
مردم مکه اهل اخلاق بودند. لذا برخورد با این مردم اخلاقی و اهل عبادت سخت بود. این نظام اخلاقی و عبادی، در اختیار حکومت کفر و بت پرستان بود. لذا کار پیغمبر (ص) سخت بود، چون مردم به این راحتی حاضر به مبارزه با اهل قریش و بت پرستان نبودند، بخاطر اینکه وجهه اخلاقی و عبادی در بین مردم داشتند. در شعب ابیطالب پیامبر گرامی اسلام (ص) در محاصره بود و حتی جانش در خطر بود، اما در زمان حج، محاصره برداشته می شد و پیغمبر برای تبلیغ بین حجاج می آمدند. پیغمبر (ص) با چنین جامعه ی اخلاقی روبرو بود. وسیله برخورد و مبارزه با این نظام و این مردم، توصیه های اخلاقی نیست. وسیله جهاد کبیر با این کفار، آیات قرآن است و بس.

 
دستور خداوند به عدم تبعیت پیغمبر (ص) از کفار در مصلحت اندیشی هایی که برخلاف امر خداست
«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا» احزاب 1
خداوند به پیغمبر (ص) دستور می دهد از کفار تبعیت نکن. در چه چیزی پیغمبر از کافرین تبعیت نکند، در بت پرستی؟ اینکه پرواضح است. یکی از سخنانی که کفار به پیغمبر (ص) می گفتند این بود که اگر برای هر قومی یک پیغمبر بیاید، بین امتها اختلاف می افتد. در ظاهر این حرف، حرف بی ربطی هم نیست و کاملا مورد پذیرش مردم عوام است. خداوند به پیغمبر میفرماید از کفار تبعیت نکن. در چه امری؟ در مصلحت اندیشی های مشرکین است که برخلاف امر خداست. مصلحت اندیشی هایی که به ظاهر از روی اخلاق و خیرخواهی مردم است، اما در واقع خلاف مصلحت امت و بر خلاف امر خداوند است.

در فتنه های آخرالزمان، عوامل گمراهی از بین دوستداران اهل بیت هستند
زمان ما هم اوضاع شبیه زمان صدر اسلام است، که مقام معظم رهبری می فرماید جهاد زمان ما جهاد کبیر است. ما با آدم حسابی ها طرفیم. با افرادی که ظاهری خوب و معنوی و حتی ولایی دارند. غربالهای آخرالزمان مخصوص گروه خوبان است. فتنه های آخرالزمان برای جداکردن منافقین از شیعه است. البته پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند از فتنه های آخرالزمان نترسید، چون این فتنه ها منافقین را رسوا میکند. در روایت هست جاهلیتی که مهدی ما با آن مواجه می شود، از جاهلیت زمان پیغمبر بدتر است. در روایات هست مخالفان حضرت مهدی (عج) با قرآن در برابر حضرت می ایستند. در فتنه های آخرالزمان، عوامل گمراهی از بین دوستداران اهلبیت هستند، و بنام دین و قرآن مردم را از دین منحرف می کنند. بنا به برخی روایات این فتنه از فتنه دجال هم سخت تر است.

 
بصیرت لازمه عبور از فتنه های آخرالزمان
در زمان جهاد کبیر بصیرت لازم است. بصیرتی که طبق برخی روایات صاحب آن ابالفضل العباس (ع) بود و هست. باید از قمر بن هاشم (ع) بصیرت بخواهیم، تا در فتنه های آخرالزمان عاقبت بخیر شویم. بصیرت ضامن و وسیله ی عبور از فتنه های اخرالزمان است. باید بصیرت خود و اطرافیان خود و مردم را بالا ببریم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است