چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ساعت ۱۱:۱۴

تا گرفتن انتقام شهیدان لحظه ای از مبارزه با آمریکا دست برنمی داریم

حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان در مراسم وداع با چهار شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) (دارالشهدای تهران): تا انتقام شهدا را نگیریم لحظه ای از مبارزه با آ‌مریکا دست برنمی داریم چرا که این درس را از زینب کبری آموخته ایم.

به گزارش بسیج پرس؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان در مراسم وداع با چهار شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) که شامگاه امروز در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در منطقه ۱۷ (دارالشهدای تهران) برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و به ویژه شهدای مدافع حرم عنوان داشت:‌ رسول اکرم(ص) فرمودند شهید از عملش جدا نمی شود. شهدای مدافع حرم فرصت زندگی در عالمی به مراتب زیباتر از این دنیا را تجربه می کنند و از عملشان جدا نمی شوند و عمل آن ها رکن پیدا می کند. به خانواده این شهیدان برای تربیت این چنین جوانانی در عصر قحطی معنویت و بندگی تبریک می گوییم.

وی تاکید کرد: به فرمایش حضرت علی(ع) خاصان اولیای خدا توفیق جهاد را پیدا می کنند و این شهیدان مدافعان حریم اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه خداوند می فرماید شهادت را پاداش و جایزه اهل صدق قرار می دهم، ‌اظهار داشت: ‌صدق در این جا به این معنی است اهل صدق در عهد با خدا صادق هستند. عهد مومنین با خدا این است که به دشمن خدا پشت نکنیم و هرجا اثری از کفر دیدیم،‌دنبال نابودی اش باشیم. وفای به عهد به معنی استکبار ستیزی تا محو کفر است. 

وی تصریح کرد: اگر در سال های دفاع مقدس،‌ شهیدان از حاکمیت اسلام در کشور دفاع کردند و زمین و عزت را حفظ کردند؛ این کارشان محدود به سرزمین است ولی اجر شهدای مدافع حرم بیشتر از آن هاست چرا که برای حاکمیت اسلام در جهان مبارزه کردند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: گمان نکنیم که شهدا را از دست داده ایم بلکه آن ها را به دست آوردیم و آن ها حیات حقیقی را به دست آورده اند.

وی اظهار کرد: حلاوت ایمان،‌ مبارزه است و خداوند افراد اهل مبارزه را مومن می داند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با خطاب قرار دادن مسئولین کشور تصریح کرد:‌ این که ادعای باطلی است که اگر آمریکا عذرخواهی کند ما از همه چیز می گذریم و حتی سفارت خانه را هم باز می کنیم. شما در این جایگاه نیستید که در مورد تعامل حق و باطل و تعامل حکومت اسلامی با کفر نظری به زبان بیاورید.

این کارشناس مذهبی در همین زمینه افزود: طبق احکام مسلم شیعه،‌صلح و جنگ دست ولی فقیه و حاکم اسلامی است. امروز ولی فقیه همچون حضرت امام خمینی(ره)؛ محکم و استوار در کفرستیزی و استکبار ستیزی ذره ای نرمش نشان ندادند و ایشان گفت که ما داعیه محو نظام سلطه را داریم.

وی با طرح این سوال که چگونه می شود ملتی که داعیه محو نظام سلطه را دارد به تعامل با سلطه فکر کند، عنوان داشت:‌ شما برای نرم کردن دل ۲۱۳ هزار خانواده داغدیده شهدا، دائم حرف از صلح و رابطه با آمریکا می زنید. چرا فکر می کنید که از این کار نتیجه می گیرید؟

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تصریح کرد: ما اگر بخواهیم از خون این شهدا بگذریم، باید از  اسلام دست برداریم.

وی با بیان اینکه چه کسی جز آمریکا داعش را تاسیس و از ‌آن حمایت کرد،‌ گفت: آمریکایی ها در زمان اشغال عراق داعش را ایجاد و آن ها را در کشورهای مختلف پرورش دادند. امروز وقتی در مقابل حماسه شهدای مدافع حرم مستاصل شده اند به بهانه حمله داعش به فرانسه می خواهند هواپیماهای فرانسه و انگلیس به سوریه حمله کنند تا موازنه قدرت را در آن کشور از بین ببرند. آمریکا به داعش کمک و مهمات می رساند و راه فرار را برایشان فراهم می کند.

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: چطور می توانیم از خون شهدای مدافع حرم بگذریم؟ عده ای می خواهند ما را به این باور برسانند که به قاتلین شهدایمان اعتماد کنیم. اگر ما دوباره به کفر اعتماد کنیم باید شاهد وقایع اسارت و شهادت اهل بیت(ع) باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تا انتقام تک تک شهدای مدافع حرم را نگیریم، از آمریکا دست برنمی داریم،‌ تصریح کرد:‌ چرا عده ای سعی می کنند در شرایطی که استکبار بدترین نوع دشمنی ها را با ما می کند، شعار مرگ بر آمریکا را از ما بگیرند؟

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه اگر  یاری خدا نبود ما در والفجر8، بیت المقدس،‌ کربلای۵ و فتح المبین پیروز نمی شدیم،‌ عنوان داشت: ما نمی توانیم به دست خدا،‌ دست رد بزنیم و عمیقا با خون شهدا به این باور رسیده ایم که ۲۲ بهمن آغاز حکومت الله در سراسر جهان است.

وی در همین زمینه افزود: این حاکمیت خداست که مومنین نسل به نسل از کشورهای مختلف اسلامی دور حرم اهل بیت(ع) جمع شده و با هم هم پیمان می شوند تا در مقابل جبهه کفر با همه وجود بایستند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت:‌ اگر کسی امروز بگوید که روز مقاومت نیست و روز کنارآمدن با کفر است؛ خداوند مقاومت و استقامت این شهیدان را در برابر جبهه کفر به رخ ما می کشد و در قیامت این شهیدان به ما می گویند که شما اجازه نداشتید در مقابل کفر کوتاه بیایید.

وی عنوان داشت:‌ آیا همه این زندگی و دنیا ارزش این را دارد که عده ای امنیت را در پرتوی لبخند کفرآلود استکبار می بینند.

این کارشناس مذهبی در پایان سخنان خود تاکید کرد:‌ تا انتقام شهدا را نگیریم، لحظه ای از مبارزه با آمریکا دست برنمی داریم؛ چرا که این درس را از زینب کبرای(س) آموخته ایم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است