دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ساعت ۲۰:۳۸

امروز عاشورای حقیقی در غزه است

روز تاسوعا محرم ۱۴۰۱: جرم مردم غزه چیست؟ چرا صهیونیست امروز کربلا را در غزه بپا کرده؟ چون حریف ما و عراق و سوریه نمی شوند. ضرب شصت محکمی خوردند. حال سراغ مستضعفین از مسلمین رفته اند. امروز عاشورای حقیقی در غزه است. لعن های زیارت عاشورا همان مرگ بر اسراییل است، که با موشک شانزده هزار کیلوگرمی مواد منفجره را روی سر مردم غزه آوار می کند.

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم یکشنبه 16 مرداد 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بناست امام بوسیله مومنین یاری شود

امام صادق علیه السلام فرمود: تاسوعا يوم حوصر فيه الحسين عليه السلام و اصحابه رضي الله عنهم بكربلا، و اجتمع عليه خيل أهل الشام و أناخوا عليه، و فرح ابن مرجانة و عمر بن سعد بتوافر الخيل و كثرتها، و استضعفوا فيه الحسين صلوات الله عليه و أصحابه رضي الله عنهم، و أيقنوا أن لا يأتي الحسين عليه السلام ناصر و لا يمده أهل العراق - بأبي المستضعف الغريب. عاشورا روزی است که به حقیقت مشخص شد امام حسین علیه السلام هم مثل پدرش علی بن ابیطالب علیه السلام مستضعف و غریب واقع شده. امیرالمومنین علیه السلام هم کنار قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض کرد إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كٰادُوا يَقْتُلُونَنِي. مردم مرا مستضعف قرار دادند و نزدیک بود مرا بکُشند. اما کسی جرأت نکرد با وجود فاطمه اطهر سلام الله علیها، علی علیه السلام را به قتل برساند. مستقیم وارد میدان شد و فریاد زد: أبحزبک الشیطان تخوفنی؟ می خواهی با حزب شیطانی ات ما را بترسانی؟ ﻣﺎ ﻫﺬِﻩِ ﺍﻟﺠُﺮْﺃَﺓُ ﻋَﻠﻲَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻭَ ﻋَﻠﻲ ﺭَﺳُﻮﻟِﻪِ؟

امام سجاد علیه السلام در دعای چهارم صحیفه سجادیه فرمود: کسانیکه با امام همراه هستند، این اشتیاق همراهی امام را از ایمان عمیقشان دارند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى الْحَقِّ الْمُدْبِرَ عَنْهُ. بناست امام بوسیله مومنین و انقلابیون حق را در جامعه بگستراند.

امروز روز تاسوعاست. تاسوعا روز ماندن است؛ روز ثبات داشتن است. اباعبدالله شب عاشورا علیه السلام عهد را برداشت. امام این است؛ نمی تواند ببیند امتش از بین می روند. امیرالمومنین علیه السلام در مسجد وقتی زیر تیغ بود، به سلمان فرمود به فاطمه بگو نفرین نکند. وقتی امیرالمومنین علیه السلام از مسجد بیرون آمد، فاطمه زهرا سلام الله علیها عرض کرد: اِن کُنْتَ فی خیرٍ کُنْتُ مَعَکَ و اِنْ کُنْتَ فی شَرٍّ کُنْتُ مَعَک. من از امامم جدا نمی شوم؛ چه در خیر و چه در شر. در روایات هست که اهل قم در آخرالزمان که قیام می کنند، فاطمیّون هستند. در سختی و آسایش با امامشان همراهند. غروب تاسوعا وقتی دشمن خیمه ها را محاصره کرد، اباعبدالله علیه السلام به ابالفضل العباس فرمود از دشمن مهلت بگیر. چون اباعبدالله علیه السلام به ابالفضل اطمینان دارد. از او مطمئن است.

 

امروز عاشورای حقیقی در غزه است

فریاد «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» تا قیامت در گوش تاریخ باقیست. در هیچ زمانی تغییر نمی کند. سیاست و اصول الهی تغییرناپذیر است. امام حسن علیه السلام بارها اشاره کرد چون کسی را ندارم، به اجبار صلح می کنم. دوره بی یار شدن امام حق گذشت. دیگر شما روزی را نخواهید دید که امام ما مستضعف باشد. این بیان امام صادق علیه السلام است. اهل قم و قیام آخرالزمان مستضعف واقع نمی شوند. وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذينَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ(مائده 56).

جرم مردم غزه امروز چیست؟ شب تاسوعا و عاشورا چرا باید در خون خود بغلطتند؟ چرا صهیونیست امروز کربلا را در غزه بپا کرده؟ چون حریف ما و عراق و سوریه نمی شوند. ضرب شصت محکمی خوردند. حال سراغ مستضعفین از مسلمین رفته اند. امروز عاشورای حقیقی در غزه است. امروز لشکر عمرسعد همین لشکر صهیونیست است که با موشک شانزده هزار کیلوگرمی مواد منفجره را روی سر مردم غزه آوار می کند.

گناه مردم غزه این است که پرچم اباعبدالله علیه السلام را امروز بلند کرده اند. امروز اسراییل همان «وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَی ذَلِک» است. تردید نکنیم، که اگر تردید کردیم به فکر شفای قلبمان درِ خانه حسین علیه السلام باشیم؛ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا(اعراف 179). نور ایمان از قلب ما رفته که نمی توانیم حقایق را ببینیم. اگر در کربلا هم بودیم، نمی توانستیم تشخیص درست بدهیم و اباعبدالله علیه السلام را یاری کنیم. امروز «وَلَعَنَ اللهُ اُمَّهً قَتَلَتکُم»، «لَعَنَ اللهُ عُمَرَبنَ سَعدٍ وَ لَعَنَ اللهُ شِمراً»، امروز این لعنت های زیارت عاشورا همان مرگ بر اسراییل است که در تمام گوشت و پوست و استخوان ما یک عمر است دمیده شده.

امام صادق علیه السلام فرمود: لا يمده أهل العراق، بأبي المستضعف الغريب. آن روز اباعبدالله علیه السلام مستضعف واقع شد. وضعیت جبهه مقاومت امروز خیلی خوب است. ما امروز مستضعف نیستیم. امروز رهبرانقلاب به مردم غزه و جنین نوید می دهند: سَلامٌ عَلَيْكُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ(رعد 24).

 

 عزاداران حقیقی حسینی، رزمندگان جهان اسلام هستند

اباعبدالله علیه السلام شب عاشورا اصحاب را جمع کردند. داستانها را می دانیم. خداوند وصیت و دستور و برنامه ای برای پیغمبراکرم علیه السلام و هر یک از ائمه اطهار دارند، که هر امامی آن وصیت که به مهر طلا ممهور است را باز می کند، و رسالت و تکلیفش را از خدای متعال دریافت می کند. امام به دستور و سنت الهی مدیریت می کند. أنَّ مَجَارِیَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْکَامِ عَلَى أَیْدِی الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ الْأُمَنَاءِ عَلَى‌ حَلَالِهِ‌ وَ حَرَامِهِ. اطمینان بخش تر از این مدل حکمرانی را کجا می توانیم پیدا کنیم؟

وصیت و مأموریت خدای متعال به امام حسین علیه السلام چه بود؟ أَنِ اخْرُجْ بِقَوْمٍ إِلَى الشَّهَادَةِ. قیام کن با یارانت بسوی شهادت. فَلَا شَهَادَةَ لَهُمْ إِلَّا مَعَكَ. این شهادت نصیب این جماعتِ همراه تو نمی شود مگر در معیّت با تو. حیات جامعه به معیّت با امام است؛ در غیر این صورت ذلت و خفت جامعه را در پی خواهد داشت. این وصیت و دستور خدای متعال است به اباعبدالله الحسین علیه السلام. برخی دنبال معنویت هستند؛ به معنویت نمی رسید الا در معیّت با امام. اگر اماممان را تنها بگذاریم، خدا همان کاری را با ما می کند که با اهل کوفه و مدینه و مکه کرد که امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند: وَلَعَنَ اللهُ اُمَّهً قَتَلَتکُم. جرم این امت نبود مگر عدم معیت اباعبدالله علیه السلام.

شهادت، جایزه صدق است. صدق یعنی همراهی با امام و استقامت در مبارزه در معیّت امام. رزمندگان مقاومت امروز کاری می کنند که ما می توانیم سرمان را بالا بگیریم و به اباعبدالله علیه السلام عرض کنیم با تو می مانیم. عزادار حقیقی و حسینی حقیقی این جوانانی هستند که در بلاد مختلف اسلامی پای مبارزه با کفر و استکبار هستند.

 

راه رسیدن به شهادت، معیّت با امام است

وَ اشْرِ نَفْسَكَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. خدای متعال در این مکتوب می فرماید جانت را با خدا معامله کن حسین. کمتر از شهادت از خدا نخواهیم. جز با شهادت با چیز دیگری نمی توان به این سطح از عاقب به خیری رسید. جز با شهادت به جایی نمی رسیم. اما برای رسیدن به این شهادت باید کار کرد. راه رسیدن به شهادت، معیّت با امام است. می شود انسان زاهدی بود؛ می شود انسان عالمی بود؛ اما اگر بخواهیم اوج بگیریم و به قله حیات طیبه و مکارم اخلاق برسیم، باید با اماممان همراه باشیم و بس.

اباعبدالله علیه السلام شب عاشورا به یارانش فرمود می خواهید قلبتان آرام بگیرد؟ بله، شهدای کربلا هم به این اطمینان قلب نیاز دارند. فرمود می دانید چرا شیطان به انسان سجده نکرد؟ بخاطر اینکه خداوند وقتی آدم را آفرید، نور پنج تن آل عبا را در او قرار داد. آنچه به انسان شرافت می بخشد، این اتصال به امام است. شیطان سجده نکرد تا اولا از تعظیم خدا ابا کند، بخاطر این انتخابش. و دوم ابا کند از تعظیم ما خاندان رسالت. لذا از پذیرش ولایت و فرمانروایی ما سر باز زد. و شما فردا برای این امام به شهادت می رسید. مقامی بالاتر از این می شود تصور کرد؟ شما با تمام هیمنه شیطان مبارزه می کنید. تا وقتی با حسینیم، تمام قدرت عالم در دستان ماست. هیچ سدّی در برابر ما نمی تواند مقاومت کند. معیّت با امام اینچنین است. فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لاَ مَعَ غَيْرِكُمْ.

بخش عظیمی از قدرت ابالفضل العباس علیه السلام از این جنبه است؛ بخاطر ایستادگی پای امر امامش، که در اثر بصیرت بالای اوست. شب عاشورا وقتی اباعبدالله علیه السلام به یارانش فرمود می توانید بروید، ابالفضل علیه السلام بلند شد و سخن گفت و قلب سایر اصحاب امام را آرام و مطمئن کرد. حاج قاسم سلیمانی مثل علمدار اباعبدالله علیه السلام چون کوهی پشت امامش ایستاد.

انقدر ابالفضل علیه السلام همراه اباعبدالله علیه السلام ایستاد، تا یکی یکی اصحاب به شهادت رسیدند. تا جایی که کسی برای امام باقی نماند. اینجا عرض کرد: قَدْ ضَاقَ صَدْرِي، أُرِيدُ أَنْ أَطْلُبَ ثَأْرِي مِنْ هَؤُلَاءِ الْمُنَافِقِينَ. عباس علیه السلام خواست به میدان برود تا از این منافقین انتقام بگیرد. وَاللّه إن قَطَعتُمُ يَميني إنّي اُحامي أبَداً عَن ديني وعَن إمامٍ صادِقِ اليَقينِ نَجلِ النَّبِيِّ الطّاهِرِ الأَمينِ فَقاتَلَ حَتّى ضَعُفَ، فَكَمَنَ. پرچمدار معیّت و همراهی امام، ابالفضل العباس علیه السلام است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است