شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ساعت ۱۵:۵۸

ارزش قلب نوجوان از همه دنیا بالاتر است

روز ششم محرم ۱۴۰۱: کنوانسیون جهانی کودک، کودک را به حساب نمی آورد و او را مشغول بازی و فساد می خواهد. می گویند فرزند تا هجده سالگی کودک است و آزادی جنسی هم دارد. اسلام به یک نوجوان بالغ مومن بانشاط پرتحرک فعال جهادی می گوید جوان. نوجوان قلبی دارد که ارزشش از همه دنیا بالاتر است. این قلب حرم الله است، که امروز در معرض حملات گسترده و تعرض استکبار است.

ششمین روز مراسم عزاداری دهه اول محرم 1401 هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم پنجشنبه 13 مرداد 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

قرآن و اهلبیت، چراغ راه ما در میدان جهاد

هم باید با امام راهی شد، و هم باید همراه امام مقیم شد. فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ(هود 112). خدای متعال به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود حال که این نهضت شکل گرفته، پای این انقلاب و نهضت بمانید. هم خودت و هم کسانیکه با تو در این مسیر همراه شده اند.

کفر و استکبار امروز نوجوانان را کودک می شمارد. ما قائل به این نیستیم. نوجوان پتانسیل بسیار بالایی دارد. یک پای کربلا، حضور پررنگ نوجوانانی مثل قاسم و عبدالله بن حسن و عون و محمد بن عبدالله هستند. امروز یزیدیان در دنیا حاکمیت می کنند. یزید چند ویژگی در کلام اباعبدالله علیه السلام دارد: شارب خمر است، قاتل نفس است، و فساد را علنی می کند. ما این ویژگیها را به تمامه در استکبار جهانی می توانیم ببینیم، که بمراتب هولناک تر و پلیدتر از یزید 1400 سال پیش است، و مجهز به سلاح های پیشرفته هم هست.

فساد یزید امروز خیلی بیشتر از یزید گذشته است. آخرین جنایتش همین ویروس کرونا و جنگ بیوسایبرنتیک است. کسینجر رسما گفت کوید 19 برای این است که ما بتوانیم مدیریت اقتصادی و سیاسی جهان را با نظم جدید در اختیار خود بگیریم. رسما می گوید که ما می خواهیم بر شما حکومت کنیم؛ به فکر منافع شما نیستیم. علنا این حرف را می زند. واقعا کسی باید صم بکم عمی باشد که نتواند این را ببیند و بفهمد. اگر یزید امروز اینگونه است که هست، در مقابلش سپاه حسین علیه السلام هم باید شکل بگیرد و مجهز شود. در این جنگ، ما نیاز به چراغ راهنما داریم. قرآن و اهلبیت راهنمای ما در این مبارزه هستند.

 

کنوانسیون جهانی کودک می گوید فرزند تا هجده سالگی کودک است!

اسلام به یک نوجوان بالغ مومن بانشاط پرتحرک فعال جهادی می گوید جوان. سن مهم نیست. ما امام هشت ساله و شش ساله هم داشته ایم. از فیلم ها و سریال ها و شبکه های مجازی تأثیر نپذیریم، و مشغول بازی و فریب نشویم. انقلاب اسلامی ثابت کرد که نوجوانان ما بالغ هستند و می فهمند و موثر هستند. در کنوانسیون جهانی کودک که متاسفانه دولت گذشته ما این تعهدنامه را امضا هم کرد، کودک را به حساب نمی آورد، و او را مشغول بازی و فساد می خواهد.

حق امنیت اخلاقی، حق دین، حق عزت و شرافت، حق کرامت، اینها همه حق مسلم مردم ما هستند. حق امامت و رهبری هم حق مسلم مردم است. امروز موج جریان های اصلاح طلب علیه ولایت و انقلاب فعالانه در حال تخریب هستند. جفری هالورسون سال 89 گفت کاری کنید که مردم حکومت ایران را حکومت یزید بدانند، تا علیه حکومت قیام کنند؛ چون اینها حسینی هستند. جریان اصلاحات در فضای مجازی دقیقا همین کار را دارد انجام می دهد. عده ای هم خودشان را به ندیدن و نشنیدن می زنند. بله، یک نفر که فراخوان رسمی برای کودتای نرم زده، بازداشت شده؛ اما جریانش همچنان پابرجاست. همسرش صفحات مجازی اش را مدیریت می کند و همان روال گذشته بلکه شدیدتر پیگیری می شود.

جالب این است که مسئول اجرای کنوانسیون جهانی کودک در منطقه خاورمیانه کشور ماست! اجلاس گذشته که در تهران برگزار شد هم کاملا در سکوت خبری برگزار شد. هنوز هم ما نشنیده ایم که این کنوانسیون از طرف کشور ما لغو شده باشد. در کنوانسیون حقوق کودک می گویند فرزند تا هجده سالگی کودک است! در حالیکه اسلام می گوید فرزند تا هفت سالگی کودک است. در واقعه کربلا می بینیم کودکان و نوجوانان نقش های عجیب و عظیمی دارند. کودکان و نوجوانان عاشورا مثل جوانان و بزرگسالان به میدان می آیند و رجز می خوانند و شمشیر می زنند و می کشند و کشته می شوند. صهیونیست این را می فهمد که به مسئولین دولت قبل گفت درس حسین فهمیده را از کتابهای درسی حذف کنید، تا بتوانیم برنامه هسته ای ایران را تعطیل کنیم. دولتهای مختلف ما خود را به نفهیمدن زدند. کاش سرنوشت نوجوانان ما برای مسئولین کشور مهم بود.

 

ارزش قلب نوجوان از همه دنیا بالاتر است

امروز برنامه کشوری أحلی من العسل در شهرهای مختلف برگزار شد. چقدر مسئولین امر مقاومت کردند در برابر اینکه از دو ساعت این برنامه، بیست دقیقه هم به سخنرانی و تبیین اختصاص داده شود. می گویند اینها کودک هستند و این صحبت ها را نمی فهمند! نوجوانان ما امروز خیلی می فهمند. سلام فرمانده را ببینید، چه موجی ایجاد کرد. یأس را به اردوگاه دشمن برد. فردای انقلاب و نظام را روشن نشان داد. این کار همین نوجوانان بود. زبان گویای بین المللی انقلاب اسلامی شد، بدون ذره ای دخالت وزارت خارجه.

می گوید تا هجده سالگی نباید به کودک گفت دین داشته باش؛ به اسم آزادی عقیده. اسلام می گوید از قبل از ولادت و تشکیل نطفه باید به فکر اعتقادات فرزند بود. می گوید فرزند خودش آزاد است هر عقیده ای داشته باشد. بعد خودشان با موبایل و شبکه های اجتماعی شروع می کنند بمباران افکار و اعتقادات کودک. با تمام باورهای فطری فرزندان مبارزه می کند، اما می گوید شما حق ندارید کودکان را مجبور به پذیرش نظری کنید! فضای مجازی دارد کودکان ما را می بلعد، از اینطرف اجازه نمی دهند ما اعتقادات کودکانمان را شکل دهیم. ما چگونه می خواهیم قاسم بن الحسن ها تربیت کنیم؟

بعد می گوید تا هجده سالگی کودک آزادی جنسی دارد، و از هر طریقی بخواهد می تواند خواسته های جنسی خودش را دنبال کند. یک حکمرانی جهانی، تمام انرژی خودش را برای انحراف نسل کودک و نوجوان گذاشته. برای اینکه نسل های آینده ما مومن بار نیایند، و اگر هم ایمان داشتند ایمانشان راسخ نباشد. دشمن دارد کار می کند. کاش کسی شعار می داد حق اعتقاد و ایمان و حق اتصال به حق و خدا و حق همراهی امام هم حق مسلم ماست. نوجوان قلبی دارد که ارزشش از همه دنیا و مافیها بالاتر است. چون این قلب حرم الله است. این حرم الله امروز در معرض حملات گسترده و تعرض کفر و استکبار است.

 

استکبار از نوجوانان ما خیلی عصبانی است

ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ. در این آیات می فرماید مَثَل اینهایی که با امام خود همراه هستند، مَثَل جوانه ای است که کم کم رشد می کند و باغبان خود را به تعجب وامیدارد. فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ. محکم و استورا می شود. لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ. غضب و خشم کفار را بر می انگیزد. امروز یزیدیان زمان از نوجوانان ما خیلی عصبانی هستند. بزرگترهای ما را سرگرم مشکلات و گرانی ها کردند تا علیه انقلاب بایستند، یکباره نوجوانان ما بلند شدند و گفتند ما ایستاده ایم. دشمن عصبانی است. لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ. کفار از رشد نوجوانان ما ناراحت می شوند.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا. ایمان قوی یکی دیگر از ویژگیهای کسانی است که با امام خود همراه هستند. نظامات تربیت خانوادگی ما فصلی را برای تقویت ایمان فرزندان باز کنند، برای استحکام بنیه ایمان در دل فرزندان. جابر از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نقل می کند که آخرالزمان پای ولایت امام زمان ارواحنا فداه فقط سه دسته می ایستند: مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ. ما می خواهیم قاسم بن الحسن هایی تربیت کنیم که پای امر امامشان محکم بایستند. قلبش در امتحان ایمان پیروز می شود. هرچه ببیند و هرچه بشود، قلبش در حق و ولایت استوار است.

ایمان و یقین و اعتقاد راسخ از کجا ایجاد می شود؟ وَ اعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ(حجر 99). راهش بندگی است. باید عبد شویم. نوجوانان ما باید بدانند در هر بخش زندگی باید عبد باشند. در مدرسه، در خانواده، شهر، محل کار، و... باید عبد خدا باشند. فقط و فقط بدنبال جلب رضایت خدا باشند. هرچه او می گوید اطاعت کنند. خیلی ها سر راه نوجوانان ما می نشینند و به آنها دستورالعمل می دهند. نوجوانان ما نباید فریب بخورند. در فضای مجازی هر کسی مبلغ یک دینی است.

 

هیئت های طرفدار یزید!

رهبرانقلاب به مداحان گفتند «مشخص کنید هیئت شما الان کجاست». یعنی می شود هیئتی طرف یزید زمان باشد؟! بله. باید ببینیم چه چیزی در این هیئت تبیین می شود. راه حق و راه امام تبیین می شود، یا طاغوت تبرئه می شود و طاغوت زدایی می شود. یزید را منحصر به 1400 سال پیش می کند. در جبهه حق و باطل، هیئت ما طرف جبهه حق است یا باطل؟ اگر گفتیم من کاری به سیاست ندارم، با باطل هستیم. فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لاَ مَعَ غَيْرِكُمْ. اگر با اهلبیت نباشیم، حتما با دشمنان اهلبیت هستیم. تو در مدینه نشستی، که یزید حسین علیه السلام را کشت. پس تو با یزیدی! قاعده معیّت انقدر مهم و سرنوشت ساز است. یا با حسینی، یا با یزید؛ اگرچه در خانه خود نشسته باشی. باید با حسین علیه السلام همراه باشی، نه فقط گریه کن حسین علیه السلام.  

علایقمان را لیست کنیم. عبد در علایقش به آنچه خدا دوست دارد علاقه مند می شود، و از آنچه خدا بدش می آید گریزان است. اگر از چیزی خوشمان آمد که خدا دوست ندارد، یعنی ایمانمان قوی نیست. اینگونه به قله ایمان نمی رسیم. به قله ایمان نرسیم، نمی توانیم با اماممان همراه شویم. با اماممان همراه نشویم، او نمی تواند حاکمیت جهانی اسلام را برپا کند و حکومت یزیدیان را برچیند. و آنگاه در تمام گناه و فسادی که یزیدیان در عالم ایجاد می کنند ما هم شریکیم!

شب عاشورا قاسم به حسن عرض کرد فردا من هم کشته می شوم؟ امام فرمود مرگ در نظر تو چگونه است؟ اینکه یک نوجوان در مورد مرگ و کشته شدن چگونه فکر می کند، مهم است. اما کنوانسیون جهانی کودک می گوید فرزندان تا هجده سالگی کودک هستند و باید مشغول بازی و فساد باشند. ما در دفاع مقدس دیدیم که نوجوانان حلاوتی از ارتباط با خدا در قلبشان حس می کردند، که جز با شهادت خاموش شدنی نبود.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است