دوشنبه ۹ آذر -۶۲۲ - ساعت ۰۰:۰۰

فراخوان مجازی یک میلیونی اصلاحات علیه حکومت اسلامی!

شهادت امام باقر – 15 تیر 1401: یک هفته است تاجزاده در کلاب هاوس فراخوان داده، یک میلیون هم جمع شده اند. موضوع فراخوان این است که «حکومت روحانیت دینی شکست خورده و به بن بست رسیده». یک جنگ تمام عیار روایت. حوزه علمیه ما هم خواب است! امام باقر علیه السلام 1400 سال پیش کشته شد، یا امروز دارد کشته می شود؟ اجازه ندهیم باطل در جامعه جولان دهد.

مراسم سالگرد شهادت امام محمد باقر علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) چهارشنبه 15 تیر 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

مردم ما چقدر تشنه کسب معارف اسلامی هستند؟

وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَمِيثَاقَهُ الَّذِي وَاثَقَكُمْ بِهِ إِذْ قُلْتُمْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ(مائده 7). نعمت خدا را یادآور باش. نعمتی که نعمت اصلی است. یعنی میثاق محکمی که تو با خدای متعال بسته ای را به یاد آور. در عالم ذر با خدا پیمان بستیم که حرف او را بشنویم و از او اطاعت کنیم. خیلی ها سعی می کنند فرامین خدا و امام را نشنیده بگیرند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله راجع به باقرالعلوم علیه السلام فرمود یَبْقُرُ عِلْمَ الدِّینِ بَقْرا. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله از شکافته شدن علم توسط باقرالعلوم علیه السلام اظهار شگفتی می کنند. مطلب قابل توجهی است. مسئله بیان احکام شرعی مسئله مهمی است. قدمای ما به این مسئله اهتمام داشتند. هر حکم شرعی یک سلسله مباحث علمی و فقهی پشت سرش هست.

امام حسین علیه السلام فرمود مرا به چه جرمی می کُشید؟ حلالی را حرام کرده ام، یا حرامی را حلال کرده ام؟ یک ملت امامش را به قتل می رساند. فقط دستگاه اموی نبود. آنها هم با تکیه بر جهالت کور امت چنین جنایتی کردند. کسی بخواهد در چنین جامعه ای معارف اسلامی را برای این جامعه باز کند و آگاه کند؛ کار مشکلی است.

ما یک روز اشتباه کردیم، دولت بنی صدر را انتخاب کردیم. حضرت امام فرمود مراقب باشید دوباره اشتباه نکنید. دوباره دولت اصلاحات با همان نگاه روی کار آمد. با نگاه مادی گرایانه و لیبرالی. سه باره دولت روحانی را انتخاب کردیم. ما رشد داشتیم، اما سرعت رشد را ببینید. 20 میلیون و 24 میلیون رأی عدد کمی نیست. اینها فکر کرده اند و به این انتخاب رسیده اند.

مردم ما چقدر تشنه کسب معارف اسلامی هستند؟ این را می توان از میزان ورودی حوزه علمیه فهمید! اصلا وضعیت خوبی نیست. از این میزان طلبه هایی که وارد حوزه می شوند هم چقدر تشنه کسب معارف هستند؟ خیلی ها این تشنگی در آنها نیست.

 

فراخوان مجازی یک میلیونی اصلاحات علیه حکومت اسلامی!

رهبرانقلاب گفتند امام باقر علیه السلام مواضعشان را در دفاع از حق و نفی باطل صریح تر و شدیدتر نسبت به سایر ائمه اعلام می کردند. لذا هشام ملعون امام را به شهادت رساند. و الا امام حداقل در ظاهر که یار و لشکری برای قیام و مبارزه نداشت. جرم امام این بود که احکام اسلامی را برای مردم تبیین می کرد، که نتیجه این احکام نفی ظلم و ظالم بود. لذا هشام از امام و حتی نسل ایشان احساس خطر می کرد.

یک هفته است تاجزاده فراخوان داده در کلاب هاوس، یک میلیون هم جمع شده اند و صحبتهایش را می شنوند. یک جنگ تمام عیار روایت. از ساعت 10 شب تا 2 بامداد کارشناسهایشان می آیند و پشت سر هم صحبت می کنند. موضوع این فراخوان چند ساعته چیست؟ موضوع این است که حکومت روحانیت و مرجعیت فقهی و دینی شکست خورده و به بن بست رسیده. این موضوعِ بحث چند ساعته آنهاست. تاجزاده کسی است که سالها از ولایت فقیه دفاع می کرد! الان مدتی است که جریان اصلاحات کمر بسته ریشه روحانیت و مرجعیت را بکند. حوزه علمیه ما خواب است!

دفعه پیش هم گفت ما اشتباه کردیم حکومت را به ولایت فقیه دادیم. چون ولایت فقیه به دنبال اجرای احکام اسلامی است؛ و اسلام در طول 1400 سال نشان داده که نتوانسته و نمی تواند سعادت جامعه را تأمین کند. قوه قضاییه هم فضا را رها کرده. اعلام نشست رسمی می کنند، تبلیغ می کنند، راجع به ناکارآمدی دین صحبت می کنند. امام باقر علیه السلام 1400 سال پیش کشته شد، یا امروز دارد کشته می شود؟

نصیری سردبیر روزنامه سابق روزنامه کیهان در این نشست می گوید: «عوامل عدم موفقیت و توفیق مرجعیت، یک سری عوامل نظری است، و یک سری عوامل صنفی و خصلتی است». می گوید «باید سطح معرفت سیاسی جامعه بالا رود، تا درک کنند نظام ما شبیه نظام اموی است. چون نظام ما قائل به دین خشن است. یک نمونه اش حجاب اجباری است». می گوید «روحانیت جریان روز و مدرنیته را متوجه نمی شود». درکی که فقه باقری و صادقی به یک روحانی مثل حضرت امام داد، این درک او را رساند به اینکه باید یک تحول عمیق در سطح جهانی ایجاد کند، و این کار را هم انجام داد. حضرت امام اگر درکی از جامعه نداشت، چگونه می توانست این حرکت و تحول عظیم جهانی را ایجاد کند؟ امروز آیینه تمام نمای روحانیت حضرت امام و رهبرانقلاب است. اسلام را در جامعه عملیاتی کردند.

 

نگذاریم باطل در جامعه جولان دهد

نصیری می گوید «جمهوری اسلامی سراغ اسلام جباری رفته. ما باید برویم سراغ اسلام رحمانی». جمهوری اسلامی می گوید شما باید با منشأ ظلم و ستم مبارزه کنید، تا مردم بتوانند در آرامش و امنیت زندگی کنند. اسلام رحمانی یعنی این. شما از کدام اسلام رحمانی سخن می گویید؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود بعثتُ مرغمه و مرحمه. اسلام رحمانی یعنی مبارزه با مظاهر فساد. أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ مقدمه است برای رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ. اینها از هم جدا نیستند. امام باقر علیه السلام پشت درب شهر مدائن وقتی دروازه شهر را به روی ایشان و حضرت صادق علیه السلام بستند، نشست و برای آنها دعا کرد؟ یا خطبه ای خواندند که شهر تیره و تار شد، و مردم از ترس عذاب دروازه شهر را به روی ایشان گشودند؟

می گوید «از مظاهر اسلام رحمانی این است که امیرالمومنین حکمیت را پذیرفت». دقیقا سراغ نقاط ضعف تاریخ اسلام می روند؛ جایی که کمر اسلام شکست. مگر امیرالمومنین علیه السلام با میل و رغبت حکمیت را پذیرفت؟ می گوید «42 سال از این نظام گذشته، هنوز یومُ الْمَلْحَمَةَ تبدیل به یومُ الْمَرْحَمَة نشده»؟ شما وضعیت امروز مردم و جامعه را با وضعیت قبل از انقلاب مقایسه می کنید؟ بعد تاجزاده میگوید «البته من معتقد نیستم که باید علیه نظام حرکت خشن انجام داد. چون اگر این کار را انجام دهیم در انتخابات آینده ردصلاحیت می شویم». اغتشاش و برخورد خشن را تأیید می کند، اما بخاطر ماندن در صحنه سیاسی جامعه این کار را نمی کند.

امام باقر علیه السلام: إنَّ الحَقَّ استَصرَخَني وَ قَد حَواهُ الباطِلُ في جَوفِهِ. حق فریاد زد و از من کمک خواست، در حالیکه باطل حق را در درون خود اسیر کرده بود. ما نمی توانیم از حق دفاع کنیم، بدون اینکه دست خود را از معارف دینی پر کنیم. رهبرانقلاب حتی به مداح ها گفتند سطح معارف دینی مردم را بالا ببرید. امروز روز دفاع از احکام و معارف اسلام است. فَبَقَرتُ عَن خاصِرَتِهِ وَ اطَّلَعتُ الحَقَّ عَن حُجُبِهِ حَتَّى ظَهَرَ وَ انتَشَرَ ، بَعدَ ما خَفيَ وَ استَتَرَ. من شکم باطل را دریدم، و حق را استخراج و منتشر کردم. این یعنی جهاد تبیین.

هفته پیش ما یک صحبتی راجع به مذاکرات داشتیم، و راجع به بایدن یک جمله گفتیم. کلیپ را در اینستاگرام گذاشتیم، کلیپ را حذف کرد! یک کلمه راجع به بایدن گفتیم. همین است. اگر یک جریان سیاسی ریشه اسلام را خشکاند و منکر احکام اسلامی شد، اگر این جرم نیست، پس چه چیزی جرم است؟ فقط دزدی و اختلاس جرم است؟ اگر این جولان باطل نیست پس چیست؟ نگذاریم باطل در جامعه جولان دهد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است