چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ساعت ۲۳:۲۹

اصلاحات درحال تیشه زدن به ریشه ولایت؛ انقلابی ها سرگرم سیسمونی!

جلسه بیست و سوم ماه رمضان ۱۴۰۱: حرف ناکثین و قاسطین و مارقین این بود که علی علیه السلام نباید حکومت کند: لَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّه‏. همین حرفی که امروز تاجزاده و امثال او می زنند. امروز هم منافقین علیه علی و حکومت علی جولان می دهند. یک جبهه عظیم فرهنگی برای انحراف فکر مردم ایجاد کرده اند. اینطرف دغدغه ما حزب اللهی ها امروز چیست؟ سیسمونی خانواده فلان مسئول!

جلسه بیست و سوم از محافل ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) قم برگزار شد.

قرآن و اهلبیت از هم جدا نیستند؛ ما جدایشان کرده ایم!

هذا ما أوصی بِهِ عَلِیُّ بنُ أبی طالِبٍ ، أوصی أنَّهُ یَشهَدُ أن لا إلهَ إلَا اللّهُ وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ ، وأنَّ مُحَمَّدا عَبدُهُ ورَسولُهُ ، أرسَلَهُ بِالهُدی ودینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ ولَو کَرِهَ المُشرِکونَ ، صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وآلِهِ . ثُمَّ إنَّ صَلاتی ونُسُکی ومَحیایَ ومَماتی للّهِ رَبِّ العالَمینَ لا شَریکَ لَهُ ، وبِذلِکَ اُمِرتُ وأنَا مِنَ المُسلِمینَ. قرآن دریای عمیقی از معارف و حقایق گوناگون است. امیرالمومنین علیه السلام در ابتدای وصیتشان به آیات الهی توجه می دهند. هرچه جلوتر می رویم، زندگی بشریت بیشتر محتاج قرآن است و ما بیشتر به قرآن نیاز داریم. رهبرانقلاب در دیدار با قاریان قرآن گفتند هر مسجدی یک پایگاه قرآنی باید بشود. این واقعا از اوجب واجبات است. قرآن باید وارد زندگی ها شود. قبل از انقلاب و هم اکنون در برخی شهرها، جلسات قرآن پررونقی وجود داشت. قرآن و اهلبیت از هم جداشدنی نیستند. این ما هستیم که جلسات هیئت را از قرآن جدا کرده ایم، و جلسات قرآن را از اهلبیت جدا. ما برای درک قرآن نیاز به اهلبیت داریم، و بالعکس.

گاهی انسان می خواهد بگوید کاش ما قرآن را ترجمه نمی کردیم! چون هر ترجمه ناظر بر برداشت شخص مترجم است. ضمن اینکه زبان عربی بگونه ای نیست که خیلی مواقع بتوان به زبان فارسی ترجمه تحت اللفظی کرد. مسئولین دولت قبل در تعهدات خفت بارشان به سازمان یونسکو، کلاس درس قرآن را در مدارس برخی پایه ها حذف کردند! در چند جای قرآن، قرآن به همراه نور ذکر شده. قرآن و اهلبیت در کنار هم باید باشند.

قرآن داستان انبیای مختلف را در قرآن تکرار می کند. داستان تکذیب انبیاء مختلف را تکرار می کند. شب قدر هم شب نزول قرآن است، و هم شب تجدید با ولایت. از هم جدا نیستند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله تا چهل سالگی که مبعوث نشده بود، در جامعه زندگی می کرد و تکلیف خاصی برای هدایت مردم نداشت. در چهل سالگی توسط قرآن و وحی به این مأموریت و نبوت مأمور شد.

درصد قابل توجه مشکلات مردم بخاطر دخالت شیاطین در زندگی هاست. یکی از اموری که شیاطین را از خانه ها دور می کند، گفتن اذان در خانه است. امروزه شیاطین از وسوسه پا را فراتر نهاده، امر و نهی می کنند و زندگی ها را مدیریت می کنند. یکی از راههای دورکردن شیاطین قرآن خواندن با صدای بلند در خانه است. اعتقادات و تفکرات خوب بجای خود، اما باید برای تغییر سبک و فضای خانه قدم برداریم. فقط طلاب و روحانیون راجع به دین مردم وظیفه ندارند. همه مردم باید به فکر دین خود و دیگران باشند. همه باید برای تظاهرات دینی قدم بردارند. انقدر زندگیها از ذکر و توسل و مناجات و قرآن خالی شده، خیلی ها شب قدر را هم به گشتن در شبکه های اجتماعی می گذرانند!

 

جولان اصلاحات در فضای مجازیِ رهاشده

ثُمَّ إنّی اُوصیکَ یا حَسَنُ وجَمیعَ أهلِ بَیتی ووُلدی ومَن بَلَغَهُ کِتابی بِتَقوَی اللّهِ رَبِّکُم ولا تَموتُنَّ إلّا وأنتُم مُسلِمونَ. شما را سفارش به تقوا می کنیم؛ آن تقوایی که اگر داشته باشید مسلمان از دنیا می روید، و الا مسلمان از دنیا نمی روید. وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعا ولا تَفَرَّقوا.  وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا(آل عمران 103) . منظور از تقوا، اتصال به امام است. هرجا امام است آنجا باشیم. بعد از توصیه به شرک نورزیدن و اخلاص در عبادت، سفارش به امامت و ولایت می کنند. وصیت امیرالمومنین علیه السلام مثل آیات الهی حق است. وصیت ایشان سفارش به عملیاتی شدن آیات قرآن است.

تاجزاده روز 23 ماه رمضان کلیپی از صحبتهایش که مربوط به 22 فروردین است را در فضای مجازی قرار داده که در کلاب هاوس صحبت کرده بود. صدها هزار نفر هم پیگیری و بازنشر می کنند. اعلام جنگ رسمی می کند! می گوید «به صراحت باید بگوییم حکومت روحانیت کاملا شکست خورده. از نظر من این قطعی است». می گوید «از وقتی روحانیت حاکم شده(یعنی ولایت فقیه)، جامعه مدنی تضعیف شده، و سیاست و اقتصاد و خود روحانیت ضربه خورده». می گوید «من هم قبلا طرفدار ولایت فقیه بودم، اما اشتباه کردم؛ امروز این را اعلام می کنم». می گوید «باید این حرف را اعلام رسمی کنیم». چه خبر است؟!

می گوید «باید رهبری انتخاب شود که مدت مسئولیت محدود داشته باشد. اینها وعده هایی است که امام در پاریس به ما داد». می گوید «این را به مردم بگویید و مطمئن باشید مردم استقبال می کنند. مردم در این موارد از ما اصلاحات جلوتر هستند». ما برای امیرالمومنین علیه السلام عزاداری کنیم، اما ولایت فقیه و حکومت علوی اینگونه زیر سوال برود. قوه قضاییه کی می خواهد سرش خلوت شود و به این موضوعات رسیدگی کند؟! می گوید «این هم افزایی باعث می شود مردم به ما بپیوندند، و بتوانیم ریشه این قضیه را بکنیم»!

 

حتی دشمنان هم مدل حاکمیت ولایت فقیه را تأیید می کنند

تاجزاده می گوید «انقلاب موفق انقلابی است که بعدش انقلاب نباشد. و الا معنا ندارد انقلاب کنید، بعد از مدتی مردم دوباره انقلاب کنند». می گوید «علت ناموفق بودن انقلاب اسلامی این است که مردم دوباره انقلاب کرده اند». کجا مردم انقلاب کرده اند؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله هم انقلاب کرد، اما بعد از رحلتشان مردم از انقلاب برگشتند. آیا انقلاب پیغمبر صلی الله علیه و آله ناصواب بود؟

اگر ولایت فقیه غیر از ولایت امیرالمومنین علیه السلام و ائمه است، ما هم وقت و عمرمان را تلف کرده ایم. ما به سفارش امام زمان ارواحنا فداه دور ولایت فقیه جمع شده ایم: فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا. نه مثل شما احمق ها به سفارش رجال سیاسی گرد ولایت فقیه جمع شده باشیم، که حال بخواهیم از راه خود برگردیم. دویست هزار شهید دادیم برای این مسئله. حدود 95 درصد این شهدا در وصیتنامه شان گفته اند بخاطر ولایت فقیه رفته ایم. رسما اعلام قیام می کند، آن هم بلافاصله پس از شب های قدر. صدها هزار میلیارد دزدی ضررش به یک حرف اینچنینی نمی رسد. این جرم نیست؟!

می گوید «ولایت فقیه اصلا نباید وارد قانون اساسی می شد». شما که هستید برای مردم و نظام تعیین تکلیف می کنید؟ دشمنان جمهوری اسلامی هم این حرفها را نمی زنند. سفیر فرانسه مگر نگفت اگر یک رییس جمهور انقلابی در ایران رأی بیاورد، ایران به تمام مشکلات اقتصادی فائق می آید؟ دشمن هم مدل حاکمیت ولایت فقیه را تأیید می کند. این فرد معلوم الحال صد برابر بدتر از ابن ملجم به ریشه ولایت تیشه می زند، هیچکس هم برخورد نمی کند.

 

رهبری جامعه که هیچ، اصلاحات از عهده مدیریت دولت هم برنیامد!

شما می خواهید حکومت ولایت فقیه را بردارید، چه مدل حکومتی جایش بگذارید؟ غرب به گفته خودش رو به افول است. چه مدلی برای حاکمیت پیشنهاد دارید؟ مظلوم تر از ولایت پیدا نکردید؟ منافقین صدراسلام اگر علی علیه السلام را برداشتند، یک نفر را جایش گذاشتند. شما که و چه را دارید؟ معرفی کنید. وصیت امیرالمومنین علیه السلام به ما این است: ولا تَموتُنَّ إلّا وأنتُم مُسلِمونَ. به وصیت امیرالمومنین علیه السلام عمل کنیم، یا مهملات شما؟

در سخت ترین شرایط در این چهل سال مردم ما شرایط مختلف را تحمل کرده اند. امروز حکومت ولایت به بیشترین سطح استحکام و قدرت خودش رسیده. اشتباه کردیم مدل ولایت فقیه را اجرا کردیم؟ مردم باید جواب اینها را بدهند. جوانها و نوجوانان امروز هوشیار باشند. جریان اصلاحات در طول این انقلاب چه عملکردی داشته؟ بروید مطالعه کنید و آگاه شوید. نامه سران اصلاحات به مقامات آمریکایی برای تشدید تحریمها علیه ایران موجود است؛ بروید بخوانید.

امروز ما دست برتر را داریم، یا آمریکا و اسراییل و اروپای برده آمریکا؟ شما چه کسی را به رهبری دنیا قبول دارید؟ نه خودتان چیزی در چنته دارید، نه به غرب رو به افول می توانید تکیه کنید. شما رهبری جامعه که هیچ، از عهده مدیریت دولت هم برنیامدید. هشت سال دولت دست شما بود، چه کردید؟ چقدر بحران اجتماعی و معیشتی و اقتصادی و امنیتی ایجاد کردید؟

می گوید «ولایت فقیه فقط باید نظارت کند». اگر علی علیه السلام فقط نظارت می کرد، بعد از چهار سال حکومت کردن کشته می شد؟ می گوید «البته ما باید مسالمت آمیز این مباحث را مطرح کنیم». شما مسالمت آمیز عمل کنید؟! پرونده جریان اصلاحات پنهان نیست. تاجزاده سال 78 معاون وزیر کشور بود، چه جنایتی کرد؟ اگر به شما باشد مدیریت و امامت امیرالمومنین علیه السلام را هم نفی می کنید. مگر نکردید در سالهای سیاه اصلاحات؟

 

حرف امثال تاجزاده همان حرف خوارج است

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: اُوصیکَ یا حَسَنُ وجَمیعَ أهلِ بَیتی ووُلدی ومَن بَلَغَهُ کِتابی بِتَقوَی اللّهِ رَبِّکُم ولا تَموتُنَّ إلّا وأنتُم مُسلِمونَ ، وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعا ولا تَفَرَّقوا. منظور حضرت از تقوا، اتصال به امام است. امام رضا علیه السلام فرمود نَحْنُ سَادَةٌ فِي الدُّنْيَا وَ مُلُوكٌ فِي الْآخِرَةِ. امام یعنی حکمران جامعه. 1400 سال پیش این بحث حل شده. از جهل مردم و رها بودن فضای مجازی سوءاستفاده می کنند.

فَإِنّی سَمِعتُ رَسولَ اللّهِ صلی الله علیه و آله یَقولُ : «صَلاحُ ذاتِ البَینِ أفضَلُ مِن عامَّهِ الصَّلاهِ وَالصِّیامِ. وصیت بعدی امیرالمومنین علیه السلام اصلاح بین مردم است. جامعه اگر بخواهد اصلاح شود و اختلافات و درگیریها از بین برود، راهش رجوع به امام است. اختلافات جامعه را چه کسی می تواند از بین ببرد جز ولایت؟ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ الْفُرْقَة. امامت و ولایت تفرقه را از بین می برد. اُنظُروا ذَوی أرحامِکُم. سفارش به ارحام. فرمود أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمسَّة. اصلی ترین صله رحم اتصال به امام جامعه است. فَصِلوهُم یُهَوِّنُ اللّهُ عَلَیکُمُ الحِسابَ. صله رحم را بجای آورید تا خدا حساب شما را آسان بگیرد.

ابن ملجم موقع زدن شمشیر به فرق مبارک امیرالمومنین علیه السلام گفت لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّه‏. حرف ناکثین و قاسطین و مارقین این بود که علی علیه السلام نباید حکومت کند. همین حرفی که امروز تاجزاده و امثال او می زنند. مردم حکومت علی علیه السلام را بر نمی تابند، چون علی علیه السلام بدنبال برقراری عدل است. مثل خلفای گذشته حکومت نمی کند که از بیت المال ببخشد، و اهل سازش و سفارش باشد.

 

اصلاحات درحال تیشه زدن به ریشه ولایت؛ انقلابی ها سرگرم سیسمونی!

امروز می گویند ولایت فقیه نباید حکومت کند. همانطور که گفتند علی علیه السلام نباید حکومت کند. دشمنان نظام امروز می گویند دموکراتیک ترین کشور در منطقه ایران است. تعداد و آمار و کیفیت انتخاباتش هم مشخص است. بلافاصله بعد از این حرفهای تاجزاده، در کامنت ها هرچه از دهنشان بیرون می آید به رهبری و نظام و انقلاب و اسلام نسبت می دهند. قوه قضاییه کجاست؟!

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود مظلومیت علی ادامه دارد تا قیام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف. امروز هم علی علیه السلام مظلوم است. امروز هم منافقین علیه علی علیه السلام و حکومت علی علیه السلام جولان می دهند. هیئت جز برای احیای امر امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام است؟ هیئتی ها از امیرالمومنین علیه السلام حمایت کنند. صدها هزار نفر امروز دستشان را در دست ابن ملجم گذاشته اند، تا ضربه کاری تری به فرق امیرالمومینن علیه السلام وارد کنند. اینها در فضای مجازی دارند لشکر جمع می کنند. وقت هم زیاد دارند؛ دولت که دستشان نیست. حمایت و پشتیبانی هم دارند. یک جبهه عظیم فرهنگی برای انحراف فکر مردم ایجاد کرده اند.

اینطرف دغدغه ما حزب اللهی ها امروز چیست؟ سیسمونی خانواده فلان مسئول! یا مهملات فائزه هاشمی که تکلیفش خیلی وقت است مشخص است. کاش هیئت ها و مجموعه های انقلابی یک رهبر داشتند، و آن هم رهبرانقلاب بود! کاش هر مجموعه انقلابی و رسانه ای یک رهبر نداشت. هرکسی در زمانی تصمیم می گیرد رسانه های انقلابی را به سمت موضوعی که خودش تشخیص می دهد و می پسندد سوق دهد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است