یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ساعت ۰۲:۴۳

ولادت سیدالشهدا ضمانت امامت و ولایت

میلاد امام حسین-13اسفند1400: بدنیا آمدن اباعبدالله برای هدف بسیار بالایی بود؛ یعنی ولایت و امامت امت. ولادت سیدالشهدا ضمانتی برای امامت و ولایت امت است. همه مدیون حسین هستند. نه فقط بخاطر قیامش، بلکه بخاطر بودنش. یکی از راههای شکرگذاری این نعمت و ولادت، همین انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی مسئله اش تحقق ولایت و حکومت بقیه الله الاعظم در جهان است.

مراسم جشن سالروز میلاد اباعبدالله الحسین علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 13 اسفند 1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

امام حسین برخلاف برخی، اجتناب از طاغوت را فریاد زد

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ إِنْ تَحْرِصْ عَلَی هُدَاهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ يُضِلُّ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَا يَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ يَمُوتُ بَلَى وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ لِيُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي يَخْتَلِفُونَ فِيهِ وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّهُمْ كَانُوا كَاذِبِينَ(نحل 36تا39). در این آیات مبارکه هم در خصوص فلسفه بعثت بحث شده، و هم در مورد مسئله جهاد تبیین. قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام هم در راستای همین مسئله بعثت صورت گرفت. امام حسین علیه السلام در تبیین فلسفه حرکت و قیامشان فرمودند: أسِيرُ بِسيرَةِ جَدّي وَ أبي عَليِّ بنِ أبي طالِبٍ عليه السّلام.

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ. می فرماید ما برای هر امتی رسولی فرستادیم، و دو مأموریت به او دادیم؛ مردم خدا را بندگی کنند، و از طاغوت و کفر اجتناب کنند. خیلی ها در عبادت خدا سنگ تمام می گذارند، اما با حاکمیت طاغوت کاری ندارند. این که تحت امر چه کسی زندگی می کنند، برایشان مهم نیست. خداوند به حضرت موسی فرمود در قبال نماز و روزه و صدقه و زکات و ذکری که گفتی، پاداش و نتایجش را دیدی. هَلْ وَالَيْتَ لِي وَلِيّا قَطُّ أَوْ هَلْ عَادَيْتَ لِي عَدُوّا قَطُّ. اما آیا برای من با دشمن من دشمنی کردی، و بخاطر من با دوستان من دوستی کردی؟

ألاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بهِ و أنَّ الباطِلَ لا يُتَناهى عَنهُ لِيَرغَبِ المُؤمنُ في لِقاءِ اللّه ِ مُحِقّا. امام حسین علیه السلام اجتناب از طاغوت را علنی فریاد زد. پنهان نکرد، مثل خیلی از مومنین. می فرماید در جامعه ای که حکم خدا اجرا نمی شود و از باطل نهی نمی شود، اگر کسی در چنین جامعه ای بمیرد، جا دارد و رستگار است. فإنّي لا أرَى المَوتَ إلاّ سَعادَةً و لا الحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إلاّ بَرَما. زندگی با این ظالمین را جز ننگ و ذلت و خواری نمی بینم.

فمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ. برخی مردم هدایت می شوند، اما برخی گمراهی و ضلالت برای آنها حتمی است. چون عبد خدا نشدند و اجتناب از طاغوت نمی کنند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی ملی گراها گفتند عزاداری برای امام حسین علیه السلام دیگر معنا و لزومی ندارد. حتی ولایت فقیه را هم زیر سوال بردند. گفتند ما دین را برای انقلاب می خواستیم. حال که پیروز شدیم دیگر نیازی به دین نداریم. وقتی دیدند حضرت امام کوتاه نمی آیند، علیه انقلاب اسلحه کشیدند.

فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ إِنْ تَحْرِصْ عَلَى هُدَاهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ يُضِلُّ(نحل 36و37). رسول من، تو حرص داری نسبت به هدایت اینها، اما خداوند گمراهان را هدایت نمی کند. وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(نحل 37). اینها یار و یاوری ندارند. وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَا يَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ يَمُوتُ بَلَى وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ لِيُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي يَخْتَلِفُونَ فِيهِ وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّهُمْ كَانُوا كَاذِبِينَ(نحل 38و39). من برای اینکه روشن شود آنچه می گویم حق است، مرگ و زندگی مجدد آخرت را قرار دادم.

 

ولادت سیدالشهدا ضمانت امامت و ولایت

ولادت امام حسین علیه السلام یک موضوع خیلی خاص است. رسول خدا صلی الله علیه و آله ابتدائا به دنیا آمدن اباعبدالله علیه السلام را نپذیرفت. جبرئیل نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و خبر ولادت اباعبدالله علیه السلام را داد، و بلافاصله گفت خدای متعال می فرماید امت تو فرزندت را خواهند کشت. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله عرض کرد: يَا جَبْرَئِيلُ وَ عَلَى رَبِّيَ اَلسَّلاَمُ لاَ حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي. سلام مرا به خداوند برسان، و بگو من نیاز به فرزندی که امتم او را بکشند ندارم. فَعَرَجَ ثُمَّ هَبَطَ ع فَقَالَ لَهُ مِثْلَ ذَلِكَ. جبرائیل پیام را به خداوند عرضه کرد. دوباره جبرائیل برگشت و عرضه داشت: فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَبَّكَ يُقْرِئُكَ اَلسَّلاَمَ وَ يُبَشِّرُكَ بِأَنَّهُ جَاعِلٌ فِي ذُرِّيَّتِهِ اَلْإِمَامَةَ وَ اَلْوَلاَيَةَ وَ اَلْوَصِيَّةَ. خداوند به تو سلام می رساند و تو را بشارت می دهد به اینکه در ذریه حسین امامت و ولایت و وصایت را قرار داده است. رسول خدا صلی الله علیه و آله وقتی این بشارت را شنید عرض کرد قَدْ رَضِيتُ. راضی شدم.

ثُمَّ أَرْسَلَ إِلَى فَاطِمَةَ أَنَّ اَللَّهَ يُبَشِّرُنِي بِمَوْلُودٍ يُولَدُ لَكِ. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله به فاطمه سلام الله علیها فرمود خداوند بشارت داده به تو فرزندی عطا خواهد کرد. تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي. عین جمله خداوند را به فاطمه اطهر سلام الله علیها فرمود: امتم بعد از من فرزندت را خواهند کشت. ظرفیت حضرت زهرا سلام الله علیها باید خیلی بالا باشد که هرآنچه را خداوند به پیغمبرش فرموده، ایشان هم به فاطمه سلام الله علیها بفرماید. ما أَدْراکَ ما لَيْلَةُ الْقَدْرِ. مقام حضرت زهرا سلام الله علیها را نمی توان شناخت! حضرت زهرا سلام الله علیها هم عینا همان جواب رسول الله صلی الله علیه و آله را به پدرش داد: لاَ حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ مِنِّي تَقْتُلُهُ أُمَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ. من احتیاج به فرزندی ندارم که امت شما او را خواهند کشت. فَأَرْسَلَ إِلَيْهَا أَنَّ اَللَّهَ قَدْ جَعَلَ فِي ذُرِّيَّتِهِ اَلْإِمَامَةَ وَ اَلْوَلاَيَةَ وَ اَلْوَصِيَّةَ. رسول خدا صلی الله علیه و آله هم همان مطلبی که خداوند فرمود را بیان فرمود. آنگاه حضرت زهرا سلام الله علیها عرضه داشت أَنِّي قَدْ رَضِيتُ. راضی شدم.

یک نکته دیگر که از این روایت برداشت می شود این است که به دنیا آمدن امام حسین علیه السلام برای یک هدف بسیار بالایی بود، یعنی ولایت و امامت امت. اگر غیر از این بود، رسول خدا صلی الله علیه و آله و صدیقه کبری سلام الله علیها به تولد این فرزند رضایت نمی دادند. ولادت سیدالشهدا علیه السلام ضمانتی برای امامت و ولایت و وصایت امت است. آیا همه نوع بشر منّت دار این ولادت هستند یا نه؟! وجود مقدس بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه منّت دار این ولادت است. همه مدیون حسین هستند. نه فقط بخاطر قیامش؛ بلکه بخاطر بودنش.

قدرشناسی این ولادت با قدرشناسی امامت و ولایت است. شما شکر نعمت اباعبدالله الحسین علیه السلام را بخواهید بجای بیاورید، باید علت این نعمت وکرامت الهی را شکر بگذارید؛ یعنی امامت و رهبری امت. یکی از راههای شکرگذاری این نعمت، همین انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی مسئله اش تحقق حکومت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه در جهان است. مبارزه با ظلم در انقلاب اسلامی مقدمه است، نه هدف. هدف تحقق ولایت عظمای بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه است. وقتی چهل سال دوم انقلاب بنا شد تلاش ها مصروف این واقعیت شود که دولت انقلابی تشکیل شود، و بعد تمدن عظیم اسلامی محقق شود، تا طلوع خورشید عظمای ولایت، این یعنی شکر نعمت ولادت حسین بن علی علیهماالسلام.

 

«مذاکره نخواهد شد» با «مذاکره خوب» چطور جمع می شود؟!

لوح محفوظ حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین سند در شأن مقام اباعبدالله الحسین علیه السلام است: هَذَا کتَابٌ مِنَ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکیمِ لِمُحَمَّدٍ نَبِیهِ وَ نُورِهِ وَ سَفِیرِهِ وَ حِجَابِهِ وَ دَلِیلِهِ نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ مِنْ عِنْدِ رَبِّ الْعَالَمِینَ عَظِّمْ یا مُحَمَّدُ أَسْمَائِی وَ اشْکرْ نَعْمَائِی وَ لَا تَجْحَدْ آلَائِی إِنِّی أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا قَاصِمُ الْجَبَّارِینَ وَ مُدِیلُ الْمَظْلُومِینَ. من کمر ستمگران را می شکنم، و مظلومین را دستگیری می کنم و راه را به آنها نشان می دهم. مظلومی که امید ندارد و ظلم را پذیرفته، خیلی خوار است. خداوند می فرماید من مظلومین را پیروز می کنم.

آمریکایی ها برای از سرگیری مذاکرات می گویند ما داریم بررسی می کنیم تا سپاه را از تحریم بیرون بیاوریم. می خواهید سپاه را بخرید؟! عزم سپاه بر نابودی شماست. مگر امیدی در سپاه دیده اید؟ باید ببینیم مسئولین ما فریب این حیله را می خورند یا نه! البته ما خیالمان از بابت سپاه راحت است، اما از برخی مسئولینی که پیگیر مذاکرات هستند، بعید نیست! شما یکبار گفتید اگر امکان توافق خوب با آمریکا باشد، استقبال می کنیم. بعد از صحبتهای رهبرانقلاب از این موضع خود برگشتید و گفتید نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم. این تردید شما یعنی مبانی دینی و انقلابی و ولایی شما آنچنان که باید مستحکم نیست.

دو ساعت با آقای جلیلی مصاحبه کرده اند با عنوان روایت مذاکره. یعنی مذاکره را قطعی گرفته اند، و بر سر چگونگی مذاکره اختلاف دارند. یک نفر در این جمع نگفت اینکه رهبرانقلاب گفتند مذاکره نه، پس این صحبتها برای چیست؟ وقتی این دو ساعت گفتگو را گوش می دهیم، نسبت به برخی از این آقایان تردید می کنیم! جایگاه وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ در این سیاست خارجه کجاست؟ جایگاه قَاتَلَهُمُ اللَّهُ در این سیاست کجاست؟

یک نفر از این افراد از آقای جلیلی می پرسد چهل سال مذاکره نکردیم، نتیجه چه شد؟! نمی گوید اینکه هجده سال دنبال مذاکره بودیم، نتیجه چه شد!؟ جواب می دهد که آنجا ما فلان اشتباه را کردیم، و نتیجه نگرفتیم. اگر طور دیگری عمل می کردیم، به نتایج خوبی می رسیدیم. قرآن وقتی دستور اجتناب از طاغوت می دهد، می فرماید من تمام رسولانم را دستور به اجتناب از طاغوت دادم. برای اینکه کسانی را که اجتناب از طاغوت نمی کنند هدایت کنی تلاش نکن؛ من اینها را هدایت نمی کنم! مفت مفت می خواهند به اسم حزب اللهی گری و درک سیاسی، دین ما را بگیرند. بس است دیگر!

رهبرانقلاب تکلیف را مشخص کردند؛ سیاست خارجه ما سیاست تعاملی ضد نظام سلطه است؛ همان وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ این اجتناب از طاغوت، در کدام عملکرد و جبهه گیری شما قابل مشاهده است؟ تصریح رهبرانقلاب بر اینکه «مذاکره نخواهد شد» با «مذاکره خوب» چطور جمع می شود؟ رهبرانقلاب در آخرین سخنانشان درباره مذاکرات، مفصل آمریکا و دشمنی هایش را دوباره و چندباره تصریح و تشریح کردند. دست از عوامفریبی بین عوام حزب اللهی ها بردارید.

 

سنگ تمام خداوند برای اباعبدالله

فَمَنْ رَجَا غَیرَ فَضْلِی أَوْ خَافَ غَیرَ عَدْلِی عَذَّبْتُهُ عَذاباً لا أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ. آقایان باصطلاح حزب اللهی، این متن لوح محفوظ الهی را بخوانید! می فرماید اگر کسی به غیر من امید داشته باشد و از چیزی جز عدالت من بترسد، از هیاهوی کفر و نفاق بترسد، او را طوری عذاب می کنم که احدی از عالمیان را عذاب نکرده باشم! نمازشب می خواند؟ انقلابی است؟ جبهه بوده؟ باشد، این عذاب حقش است! کسی در دل شما هراس ایجاد نکند نسبت به چیزی یا کسی یا قدرتی یا هیمنه ای.

فَإِیای فَاعْبُدْ وَ عَلَی فَتَوَکلْ إِنِّی لَمْ أَبْعَثْ نَبِیاً فَأُکمِلَتْ أَیامُهُ وَ انْقَضَتْ مُدَّتُهُ إِلَّا جَعَلْتُ لَهُ وَصِیاً وَ إِنِّی فَضَّلْتُک عَلَی الْأَنْبِیاءِ وَ فَضَّلْتُ وَصِیک عَلَی الْأَوْصِیاءِ وَ أَکرَمْتُک بِشِبْلَیک. می فرماید من تو را اکرام کردم بواسطه بچه شیرهایی که به تو دادم؛ حسن و حسین. وَ سِبْطَیک حَسَنٍ وَ حُسَینٍ فَجَعَلْتُ حَسَناً مَعْدِنَ عِلْمِی بَعْدَ انْقِضَاءِ مُدَّةِ أَبِیهِ. و حسن را معدن علمم قرار دادم. خداوند در این لوح محفوظ راجع به امیرالمومنین علیه السلام یک جمله می فرماید، راجع به امام حسن علیه السلام هم یک جمله می فرماید. اما راجع به اباعبدالله الحسین علیه السلام بصورت ویژه می فرماید: وَ جَعَلْتُ حُسَیناً خَازِنَ وَحْیی وَ أَکرَمْتُهُ بِالشَّهَادَةِ وَ خَتَمْتُ لَهُ بِالسَّعَادَةِ فَهُوَ أَفْضَلُ مَنِ اسْتُشْهِدَ. حسین کلیددار وحی من است. او را با شهادت گرامی داشتم. سعادت را برای او حتمی کردم. وَ أَرْفَعُ الشُّهَدَاءِ دَرَجَةً. او افضل از همه شهداست و بالاترین درجه بین شهدا را داراست.

جَعَلْتُ کلِمَتِی التَّامَّةَ مَعَهُ. قدرت مطلقه ام را به حسینم دادم. حسین علیه السلام ما را به قله می رساند، نترسیم. روح الله یک نفر هم نداشت؛ اما چون راه حسین علیه السلام را رفت، به مقصد رسید. روح الله یک شیعه تمام عیار بود که به خدا اعتماد داشت. راهی را رفت که هر کس دیگری هم می تواند برود، اگر برود. راهی که او رفت را اگر کسی برود، خداوند او را هم انتخاب می کند برای امامت و رهبری مسلمین.

 

زخم های کاری تر از ضربه شمشیر بر پیکر اباعبدالله

وَ حُجَّتِی الْبَالِغَةَ عِنْدَهُ. خداوند با امام حسین علیه السلام حجت را بر همه تمام کرد. هیچکس برای حرکت نکردن نمی تواند هیچ دلیلی بیاورد. حسین علیه السلام دلیل و حجت و برهان است برای همه. لعنت خدا بر کسانیکه امروز بعد از 1400 سال حرکت سیدالشهدا علیه السلام را زیر سوال می برند. کاری می کنند کسی به حسین علیه السلام بعنوان حجت بالغه خدا نگاه نکند. تردید در این حرکت ایجاد می کنند. می گویند حسین علیه السلام برای مبارزه با یزید قیام نکرد؛ می خواست از کشته شدن نجات پیدا کند، لذا از مدینه خارج شد! این ضربه از نیزه و شمشیر بر بدن اباعبدالله علیه السلام سنگین تر است.

بِعِتْرَتِهِ أُثِیبُ وَ أُعَاقِبُ. محور و ملاک در قیامت حسین علیه السلام و عترت اوست. در ثواب و عقاب حسین علیه السلام محور می شود. عترت اباعبدالله علیه السلام امروز امام زمان ارواحنا فداه است. شعار محوری امام زمان ارواحنا فداه و یاران ایشان یا لَثاراتِ الحسین است. نگاه بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه در مواجهه با جبهه طاغوت، حسین علیه السلام است.

خداوند چه نگاهی به اباعبدالله علیه السلام دارد، و اباعبدالله علیه السلام چه مأموریتی دارد در این عالم؟ حسین علیه السلام به اراده خداوند به این دنیا آمد! نه به اراده رسول اکرم صلی الله علیه و آله و صدیقه کبری سلام الله علیها. همه چیز با حسین و راه حسین و نام حسین سنجیده میشود. حسین علیه السلام باید در آخرالزمان مسئله مردم دنیا باشد، چون امام زمان ارواحنا فداه با نام حسین علیه السلام قیام خواهد کرد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است