سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ساعت ۲۳:۵۷

سنگین تر از فتنه دجال!

جلسه هفتگی-۱۶مهر۱۴۰۰: امام رضا فرمود: إنّ ممّن ینتحلُ مودّتنا أهلَ البیت، من هو أشدُّ فتنةً علی شیعتِنا من الدّجّال. کسیکه خودش را بعنوان شیعه جا بزند، فتنه اش از فتنه دجال بیشتر است. مشخصه اینها چیست؟ بموالاتِ أعدائِنا و معاداةِ أولیائِنا. اسمش شیعه است، اما رابطه اش با دشمن اسلام خوب است، و با دوستان اهلبیت دشمنی میکند. این افراد قدرت تشخیص را در جامعه سخت میکنند.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 16 مهر 1400 در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

مأموریت ویژه امام رضا

علی بن احمد بن علی البصری یک شب رسول خدا صلی الله علیه و آله را در خواب دید. از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله پرسید: مَنْ أَزُورُ مِنْ أَوْلَادِكَ. من به دیدار کدامیک از فرزندان شما بروم؟ فَقَالَ إِنَّ مِنْ أَوْلَادِي مَنْ أَتَانِي مَسْمُوماً. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود برو به زیارت اولاد من که مسموم به شهادت رسیدند. وَ إِنَّ مِنْ أَوْلَادِي مَنْ أَتَانِي مَقْتُولًا. و برو به زیارت اولاد من که مستقیما کشته شده و به شهادت رسیدند. مقدم داشتن پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله امامان مسمومین بر امامان مقتولین را، یک نکته است. قَالَ فَقُلْتُ لَهُ فَمَنْ أَزُورُ مِنْهُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَعَ تَشَتُّتِ أَمَاكِنِهِمْ أَوْ قَالَ مَشَاهِدِهِمْ. پرسیدم با توجه به متفرق بودن قبول فرزندان شما، به زیارت کدام بروم؟ قَالَ مَنْ هُوَ أَقْرَبُ مِنْكَ. فرمود آنکه به تو نزدیک تر است. يَعْنِي بِالْمُجَاوَرَةِ وَ هُوَ مَدْفُونٌ بِأَرْضِ الْغُرْبَةِ. امامی که به تو نزدیک است و در سرزمین غریبی به شهادت رسیده. قَالَ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ تَعْنِي الرِّضَا(علیه السلام)؟ گفتم منظور شما حضرت رضا علیه السلام است؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله سه بار به من فرمود: فَقَال: قُلْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ قُلْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ قُلْ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ ثَلَاثا.

در صلوات مخصوص امام رضا علیه السلام نکاتی هست. شاید همین تأکید پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله است نسبت به امام رضا علیه السلام. سه مرتبه میفرماید سلام خدا بر او. ما فقط راجع به خود رسول الله داریم «صلی الله علیه و آله». اما اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله تصریح کنند به صلوات خدا آن هم سه مرتبه، نشاندهنده جایگاه خاص و ویژه امام رضا علیه السلام و رسالت ایشان است. شاید یک جنبه آن برمیگردد به مأموریت خاص امام رضا علیه السلام در پایان دادن به لعن و نفرین ائمه و بطور خاص امیرالمومنین علیه السلام بر روی منابر پس از هفتاد سال.

امروز ما جایگزینی برای مجالس اهلبیت و هیئت ها نداریم. یعنی جایی که مردم جمع شوند و راجع به مناقب و رسالتهای ائمه صحبت کنند. این کار ادامه همان روشی است که امام رضا علیه السلام در این سرزمین انجام دادند. البته سفارش به این امر از زبان و بیان امام صادق علیه السلام هم بصورت ویژه بوده است: تزاونوا تلاقوا، تذاکروا امرنا و احیوه، اما دامن زدن به مجالس مدح و منقبت اهلبیت علیهم السلام در دوران امام رضا علیه السلام شکل ویژه ای به خود گرفت؛ علیرغم محدودیتهای زیادی که در جامعه آن زمان بود. اما همینکه نگاه مردم از بغض و کینه نسبت به اهلبیت علیهم السلام تبدیل به محبت و تعظیم اهلبیت شود، خیلی امر مهمی است.

 

فقط ولایتمدارها از عذاب در امان هستند

امام رضا علیه السلام صراحتا از حقانیت و امامت خودشان سخن گفتند. سوال مسابقه ای در تلویزیون این بود: روایت سسله الذهب را امام رضا علیه السلام کجا گفتند؟ عراق، مدینه، مرو، خراسان؟ سکانسی از فیلم ولایت عشق  هم پخش شد که حدیث سلسله الذهب توسط امام بیان میشود: کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی. «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ» یعنی محدوده ولایت خدا، و لاغیر. منظور از کلمه، مجموعه ای از حروف نیست. کلمه اشاره ای است به منبع قدرت. مثلا راجع به امام حسین علیه السلام وارد است: «كَلِمَتيِ التّامَّةِ معه». منظور از کلمه، یک لفظ نیست. لا إلهَ إلّا اللّهُ اشاره به توحید دارد؛ یعنی انسان تحت ولایت منِ خدا قرار بگیرد و فقط، و دیگری را وارد حیطه ولایت و الوهیت خدا نکند. یعنی من هیچکس جز خدا را نمی پرستم. معنی لا إلهَ إلّا اللّهُ با معنی أعبُدُک فرق میکند. اگر عبد نباشی، و ذره ای غیرخدا را بپذیری و اطاعت کنی، از عذاب ایمن نیستی. اما اگر عبد مطلق خدا بودی، در امانی. فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی. فقط ولایتمدارها از عذاب در امان هستند.

امام رضا علیه السلام این حدیث را تا اینجا فرمودند و حرکت کردند. بعد از چند قدم دوباره ایستادند و رو به جمعیت فرمودند: بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها. شرط توحید و بندگی شما این است که من را به ولایت بپذیرید. در برنامه تلویزیونی حدیث امام رضا علیه السلام اینگونه ترجمه شد: «امام رضا علیه السلام فرمود: هرکس لااله الا الله بگوید و ولایت را بپذیرد، در امان است». این ترجمه دقیقی اصلا نیست. امام رضا علیه السلام تصریح میکنند که من شرط پذیرش توحید شما هستم. همین بی توجهی ها و کم توجهی ها به آیات قرآن و کلام ائمه هدی علیهم السلام به دین و باور مردم آسیب میزند.

در حرم امام رضا علیه السلام منبری محترم میگوید «معجزه فقط مخصوص زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و ائمه هدی علیهم السلام بود. بعد از آن ما دیگر معجزه نداریم. مواردی که به اسم معجزه نام برده میشود، تلقین است»! کور مادرزاد در حرم شفا پیدا میکند، این تلقین است؟! میگوید «در جبهه ها هم رزمندگان به خود تلقین میکردند»! شما یا جبهه نبوده اید، یا چیزی از دفاع مقدس نفهمیده اید. معجزه یعنی یک امر خارق العاده. خدا که دستش بسته نیست. هرجا که لازم باشد از قدرتش استفاده میکند. این همه شفای مریض های مختلف. همین انقلاب اسلامی معجزه امام زمان ارواحنا فداه است. یک عالم با دست خالی و فقط با تکیه بر قدرت مردم، همه قدرتهای استکباری را پس بزند؛ این معجزه نیست؟ مردم که همیشه تاریخ از ظلم مستکبرین در مضیقه نبودند؟ چرا قبلا این اتفاق رخ نداد؟  

حضرت رضا علیه السلام در زمان خودشان بر امامت خود تأکید داشتند. قبل از امام رضا علیه السلام چنین صراحتی را از ائمه شاهد نبودیم. خفقان مانع میشد ائمه مردم را صریحا به بیعت و ولایت خودشان دعوت کنند. در زمان امام رضا علیه السلام این مسئله باعث شد پایگاه شیعه بین مسلمین تقویت شود. همین مسئله انحراف در بدنه تشیع را هم پایان داد. فرقه واقفیه در زمان خود خیلی شیعیان را به سمت خود کشانده بود. خیلی ها معقتد بودند با شهادت امام موسی بن جعفر علیهماالسلام امامت هم به پایان رسید.

 

سنگین تر از فتنه دجال!

کار دیگری که امام رضا علیه السلام انجام دادند تأکید بر شیعیان و موالی بود. موالی و شیعه باید ویژگیها و خصوصیاتی داشته باشد. محبین و شیعیان در آن زمان زیاد بودند که در اسم شیعه بودند، اما شیعه حقیقی را امام رضا علیه السلام به ما معرفی کردند. فرمود: إنّ ممّن ینتحلُ مودّتنا أهلَ البیت، من هو أشدُّ فتنةً علی شیعتِنا من الدّجّال. کسیکه خودش را بعنوان شیعه جا بزند، فتنه اش از فتنه دجال بیشتر است. کسیکه فتنه اش از یهود و نصاری و وهابی و ناصبی بدتر است؛ کسیکه شیعه راستین اهلبیت نیست، اما خودش را شیعه معرفی میکند.

سوال کردم: چطور شیعه ای خودش را بعنوان شیعه شما جا میزند؟ امام فرمود: بموالاتِ أعدائِنا و معاداةِ أولیائِنا. ما در قم از این دست افراد زیاد داریم! اسمش شیعه است، اما رابطه اش با دشمن اسلام خوب است، و با دوستان اهلبیت دشمنی میکند. این یک شاخصه خیلی روشن است برای همیشه.

در ایام شهادت امام رضا علیه السلام برخی عناصر معدود در حرکتی از پیش هماهنگ شده قصد بهم ریختن حرم را داشتند و برای برداشتن حصارهای دور ضریح دعوت عمومی کردند. اتفاقا امسال چندین برابر سال قبل زائر آمده و زیارتش را میکند، و محدودیت خاصی هم نیست. حتی نرده ها تا مقابل ضریح پیش رفته. جوسازی کردند که حرم تبدیل به موزه شده؛ بعد هم برنامه ریزی شده چند نفر در حرم شلوغ کنند، بعد شایعه بمب گذاری در حرم پخش شود. مردم اصلا به اینها اعتنایی نکردند. از قبل هم برنامه ریزی کرده بودند، در مکان و زاویه خاصی فیلمبرداری کنند و صحبتشان را عنوان کنند، و بعد در فضای مجازی پخش کنند. شما چه مشکلی دارید که میخواهید هرطور شده القا کنید که نظام مقابل اهلبیت و ولایت است؟

این انقلاب مگر کار سید روح الله خمینی بود؟ امام که خودش گفت این انقلاب کار من نبود. اگر این انقلاب کار جز خدا و اهلبیت بود، ما میتوانستیم اینگونه در انقلاب و جنگ و فتنه های پس از جنگ مقاومت کنیم؟ خب اگر میگویید این انقلاب مقابل اهلبیت است، انقلاب کنید! یک مرجع تقلید پیدا کنید و حرکت کنید. بی جهت نیست امام رضا علیه السلام میفرماید فتنه اینها از فتنه دجال بدتر است. برای چه هیاهو میکنید؟ میخواهید مذهبی ها را نسبت به نظام بدبین کنید؟ یعنی مذهبی های ما انقدر نادان هستند که حرف شما را باور کنند؟!

 

برخی به بهانه های مختلف می خواهند نظام را مقابل اهلبیت نشان دهند

یک مداح جاهل در قضیه پیاده روی اربعین گفت «یزید نگذاشت کسی زیارت برود»! مگر جمهوری اسلامی گفت کسی زیارت نرود؟ تصمیم با مسئولین عراق بود. بخاطر اربعین، بخاطر 28صفر، به بهانه های مختلف، نظام اسلامی را مقابل اهلبیت قرار میدهند. برخی علما با اتفاقات اطرافشان هیچ کاری ندارند و سکوت اختیار میکنند، و میگویند تکلیف الان تقیه است! گویا حکومت جور است، و نباید از آن حمایت کرد. خب بسم الله، شما حرکت کنید و حکومت عدل تشکیل دهید، با شاخصه هایش، ما هم پشت سر شما هستیم. فضای مجازی را بینید، بچه های دبستانی ما هم به این فضا کشیده شده اند. علمای ما چرا سکوت کرده اند؟

شیعیان این سرزمین باید شیعیان خالصی باشند. شیعه زیدی و معتزلی و واقفی کافیست. امام رضا علیه السلام باید شیعیان خالص در این سرزمین تربیت کند. طلبه ای در حرم امام رضا علیه السلام با من صحبت میکرد، میگفت «نباید با آمریکا و اسراییل دشمنی کنیم، تا آنها هم با ما دشمنی نکنند». اگر قراربود امام رضا علیه السلام با مأمون کنار بیاید، کشته نمیشد. امام رضا علیه السلام اینگونه سخن گفت و عمل کرد که کشته شد. میفرماید کسانیکه با دشمن ما دوستی میکنند، از دجال بدترند.

خدا لعنت کند کسیکه فضای مجازی را عرصه جولان دشمنان دین کرد. حرف مستقیم رهبرانقلاب را زیرپا گذاشت و عمل نکرد. تمام تلاشش را کرد که فضای مجازی هیچ محدودیت و نظمی پیدا نکند. فضایی که سرورهایش در دستان دشمن این ملت است. این وضعیت فضای مجازی است.

 

مأموریت امام زمان نابودی منافقین است

إنّه إذا کان کذلک، اختلطَ الحقُّ بالباطل و اشتبهَ الأمرُ فلم یُعرَف مؤمنٌ من منافقٍ. میفرماید وقتی این افراد اینگونه در جامعه عمل میکنند، با دشمن ما دوستی میکنند و با دوستان ما دشمنی میکنند، حق و باطل مختلط میشود، و امر بر مردم مشتبه میشود، و مومن از منافق تمییز داده نمیشود.

مأموریت امام زمان ارواحنا فداه نابودی منافقین است: فَیَقْتُلَ عَلَى دَمِی مِنَ الْمُنَافِقِینَ الْکَفَرَةِ الْفَسَقَةِ سَبْعِینَ أَلْفاً. در دوران آخرالزمان منافقین میدان دار هستند. یکی از وظایف ما بعنوان شیعیان امام زمان ارواحنا فداه این است که منافقین را بشناسیم، و به مردم معرفی کنیم. زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بخش قابل توجهی از مردم منافقین را نشناختند، و شد آنچه که نباید میشد. مردم باید قدرت تشخیص پیدا کنند. اگر منافق در جامعه شناخته نشود، مردم را فریب میدهد. شناخت منافق کار مشکلی است. یک دلیلش وجود چنین افرادی در جامعه است که با دشمنان ولایت دوستی میکنند و با دوستان ولایت دشمنی.

الان تشخیص نفاق راحت تر شده. با وجود این میدان مبارزه حق و باطل در جهان، شناخت اهل حق و باطل و اهل نفاق راحت تر شده. وزیر خارجه آمریکا شخصا به 120 کشور سفر میکند، از روسای کشورها پیمان میگیرد که داعش را به رسمیت بشناسند. در دشمنی داعش با اهلبیت که کسی تردید ندارد. آمریکا و اروپا این داعش را بوجود آوردند و سازماندهی کردند و حمایت و تجهیز کردند. کسانیکه در داخل کشور با این دشمنان دین دوستی میکنند چه کسانی هستند؟ اینها را بشناسید. نام اباعبدالله علیه السلام و قیام حسینی را چه کسی به دنیا معرفی کرد، جز جمهوری اسلامی؟ اگر انقلاب اسلامی معرفی نکرد، چه کسی معرفی کرد؟

 

اگر منافقین شناسایی نشوند، مردم فریبشان را خواهند خورد

این افراد قدرت تشخیص را در جامعه سخت میکنند. اگر مردم منافقین را در جامعه شناسایی نکنند، فریب نفاق را خواهند خورد. خیلی از مردم و حتی مسئولین و حتی اهل علم مستضعفند. آقای ظریف گفته «من نمیدانستم در متن برجام کلمه تعلیق نیامده». قبول، ما باور کردیم! میگوید «من نمیدانستم؛ کسیکه از طرف ما مذاکره میکرد، به من نگفته بود تعلیق در مذاکره هست»! شما همه کشور را به برجام گره زدید، بعد انقدر برای شما مهم نبود که یکبار هم شده متن برجام را بخوانید؟! وجود امثال شما که با دشمنان اهلبیت دوستی میکنند از فتنه دجال بدتر است. ما نمیگوییم شما منافقید، اما فتنه شما از دجال بدتر است! در لایه ها و موقعیتها و پستهای مختلف هم این مسئله و این افراد وجود دارند.

مسئول گمرک میگوید واکسنهایی که وزارت بهداشت به آنها اجازه ورود داد، تاریخ گذشته بود. واکسنها وارد شد، به مردم تزریق هم شد! این یعنی دوستی با دشمن در حوزه اقتصاد. پروفسور آمریکایی میگوید «کرونا بهداشت نیست، سیاست است. اگر ما پروفسوریم، علم که عوض نشده؛ ما میگوییم این ضرر محض است. وقتی وزارت بهداشت جهانی عکس حرف ما را میزند، یعنی سیاست را دنبال میکند نه بهداشت و پزشکی را».

چرا بسیاری از مردم نسبت به امام رضا علیه السلام تردید کردند؟ صرفا بخاطر پذیرفتن اجباری ولایتعهدی. چون امام رضا علیه السلام سیاسی عمل میکرد. به اسم ولایتعهدی مأمون، جریان تشیع را تقویت کرد. همین باعث شد دور امام رضا علیه السلام به مرور خلوت و خلوت تر شود. مأمون اجازه نداد تا ده سال کسی بگوید امام رضا علیه السلام کشته شده؛ گفت به مرگ طبیعی از دنیا رفته.

 در زمان قدرت داشتن شیعه، امام شیعه به شهادت برسد، اما مردم جرأت نداشته باشند به این امر تصریح کنند. این مسئله برای زمان امام موسی بن جعفر شاید قابل پذیرش بود، امام در زمان امام رضا علیه السلام اوضاع متفاوت بود. بعد از هفتاد سال لعن و نفرین امیرالمومنین علیه السلام و ائمه علیهم السلام از روی منابر برداشته شد. شیعیان حتی بعد از کشته شدن امام رضا علیه السلام هم فریاد کشته شدن امام را بلند نکردند! نمیگوییم حکومت مأمون را کنار بزنید، لااقل انقدر همت داشته باشید فریاد مظلومیت و شهادت امامتان را در جامعه بلند کنید. ما ایرانیها و محبین علی بن موسی الرضا علیهماالسلام تا قیامت شرمنده امام رضا علیه السلام هستیم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است