شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۰۱:۱۸

خون شهدای غزه به داد مردم ما رسید / سامری ها باز در انتخابات به میدان آمده اند

سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع-31اردیبهشت1400: خون شهدای غزه به داد مردم ما رسید. باز هم میدان به داد دیپلماسی منفعل ما رسید! مردمی که باور کرده اند باید مقابل آمریکا ذلیل بود را بیدار کنید. سامری ها باز در انتخابات به میدان آمده اند. خداوند بواسطه این پیروزی حماس، حجت را بر مردم ما تمام کرد. اگر کسی به خطی غیر از خط مقاومت رأی بدهد، مسئول خون شهدای مقاومت و غزه است.

در ایام سالروز حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و همزمان با پیروزی جبهه مقاومت اسلامی حماس در نبرد موشکی با رژیم غاصب صهیونیست، مراسم سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) در هیئت محبین اهلبیت(ع) جمعه 31 اردیبهشت 1400 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امیرالمومنین(علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) قم برگزار شد.

پیروزی حماس بی نظیر بود

این پیروزی بی نظیر جبهه حماس یکی از خرمشهرهایی بود که رهبرانقلاب فرمودند در پیش داریم. این پیروزی خاص بود. به جریانهای داخلی خودمان نگاه نکنید. حتی جریانهای انقلابی هنوز به این درک نرسیده اند که بلاد اسلامی را قطعه ای از سرزمین خودشان بدانند، و پیروزی آنها را پیروزی خودشان ببینند. ما در فضای مجازی خیلی نمی بینیم به این موضوع پرداخته شود.

بالاخره اصرارهای شورای تبلیغات اسلامی علی الظاهر جواب داده و استاندار قم اجازه تجمع در میدان روح الله را داده برای حمایت از جنگ غزه. انقدر این مجوز دیر صادر شد که به جشن پیروزی پیوند خورد! این حرکتهای خودجوش اخیر جوانان قم در پیاده روی خودروی تا جمکران و تجمع در فرودگاه امام نشان داد که فرهنگ جهاد و شهادت هنوز زنده است. البته توقع ما این است که همه جریانها و ارگانهای انقلابی به موقع وارد صحنه شوند و از جریان حق دفاع کنند و جنایات استکبار جهانی و صهیونیست را در غزه محکوم کنند. 

اسراییل این بار هرچه تلاش کرد که آتش بس دو طرفه تصویب شود، حماس نپذیرفت، تا اینکه مجبور شد یک طرفه آتش بس را بپذیرد. خداوند در سوره آل عمران میفرماید: لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى. اینها نمیتوانند به شما ضرری وارد کنند مگر اینکه شما را اذیت میکنند. وَإِنْ يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ(آل عمران 111). اگر با آنها بجنگید پا به فرار میگذارند. ویژگیهای یهود و صهیونیست اینگونه است. از جانشان می ترسند. همین آتش بس یکطرفه بهمین خاطر است. 

موشکهای حماس غالبا موشکهای دست ساز است. حتی بعضی از قبضه هایی که موشک ها را شلیک میکرد، در اثر تعدد شلیک دچار انفجار شدند. وقتی دستور تجهیز غزه از ناحیه رهبرانقلاب صادر شد، خود فلسطینی ها با همت بالا با تجهیزاتی ساده خود را مسلح کردند. اسراییل از پس حماس برنیامد؛ نتوانست مقابل تجهیز و مسلح شدن حماس و نوار غزه را بگیرد.

 

ماجرای تصمیم اسراییل برای حمله به ایران...

اسراییل همین چند وقت پیش تهدید به حمله به ایران کرد. مشخص نیست چه کسی یا کسانی در داخل به اسراییل چراغ سبز نشان دادند، که فکر اعلام حمله به ایران را در سر خود پروراند. اسراییلی که از عهده جنگ با حماس بر نیامد. قبل از انتخابات میخواستند چراغ سبزی به اسراییل نشان دهند، تا از این طریق در انتخابات به اهداف خود برسند.

اینها حرف دیگری برای انتخابات ندارند. تدبیر و مدیریتی که مردم از اینها ندیده اند. انسان از محاسبات اینها در می ماند. هنوز امید دارند که این دوره هم رأی بیاورند. البته بعید هم نیست؛ اینها بازی با افکار عمومی را خوب بلدند. تخریب و جنگ روانی را خوب بلدند. مقید به دین و اخلاق هم که نیستند. حجاریان و تاجزاده صریح گفتند که مردم در انتخابات مثل موم در دست ما هستند و هرطور که بخواهیم در انتخابات نتیجه میگیریم. بازی با افکار عمومی و فریب و خدعه، شیوه منافقین بوده و هست.

همه جا در داخل پیچید که اسراییل میخواهد به ایران حمله کند. در حدی که نیروهای نظامی داخلی به حالت آماده باش درآمدند. وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ(آل عمران 54). اما اینها دست فرمانده میدان را نخوانده بودند. فکر نمیکردند این حملات موشکی و مقاومت در قدس و غزه اینگونه شکل بگیرد. گمان میکردند با یک قلع و قمع و یک مانور نظامی در بیت المقدس میتوانند هیمنه ای از خود نشان دهند، و بعد برنامه و تهدید حمله خود به ایران را دنبال کنند، و بعد سازشکاران داخلی از آب گل آلود ماهی بگیرند و باز در انتخابات نظر مردم را بسمت خود برگردانند. اما روز قدس رهبرانقلاب دستور حمله را صادر کردند: تحرّکوا بسم الله. به صراحت دستور حمله و مبارزه صادر کردند. دستور مستقیم به جبهه حماس و غزه. این یک دور جدید از مبارزه و جنگ با اسراییل بود و هست. دیگر فقط دلگرمی و نوید به آینده نبود. این پیام دستور حمله بود. «بسم الله» یعنی یک حرکت و اقدام جدید.

 

کاش اولویت جریانهای انقلابی ما اولویت امام جامعه بود!

ای کاش اولویت جریانهای انقلابی ما اولویت امام جامعه بود. بله ایام انتخابات است؛ در اوج دعوای جریانهای ارزشی، رهبرانقلاب گفتند اصلی ترین موضوع امروز مسئله فلسطین است؛ این صحبت قبل از کشتار جدید در غزه بود. وقتی اسراییل دور جدید حملات و جنایتها را آغاز کرد، رهبرانقلاب دستور به حمله صادر کردند. مدتها بود حماس مسلح شده بود. رهبرانقلاب و جبهه حق ابتکار عمل را به دست گرفت. جریانهای سیاسی انقلابی ما از این بستر استفاده نکردند.

آن طرف هنگام ثبت نام تاجزاده با تجهیزاتی که وزارت کشور در اختیارش قرار داد، از تریبون رسمی برای زیر سوال بردن حکومت و نظام و ولایت فقیه استفاده کرد. بعد از ظریف، تاجزاده وارد میشود. کسیکه سابقه امنیتی دارد و حبس سیاسی کشیده، میگوید من آمده ام با نظارت استصوابی مقابله کنم و ولایت فقیه را از میان بردارم. صریحا از مقابله با ولایت فقیه سخن میگوید. با این جرأت در میدان مقابله با ولایت می ایستند. بعد جریانهای انقلابی ما وقتی رهبرانقلاب بعد از تخریب نامرد میدان ظریف خودش به میدان می آید، همه جریانهای ارزشی سکوت میکنند. در رسانه هایشان بازتابی از سخنان رهبرانقلاب نمی بینیم.

از آن طرف با پشتوانه ای که برخی از مراجع در قم از آنها حمایت میکنند، حرفشان را زدند. مهم نیست که تاجزاده تأیید صلاحیت شود یا نه. نماینده قبلی قم و رئیس سابق مجلس که حرمت قم و حوزه و حرمت پدرش را نگه نداشت، میگوید «اتفاقا این یک برگ برنده است که کسی توانسته ظرف 20 دقیقه یک تفاهم بین المللی ایجاد کند»! برجام که بفرموده رهبرانقلاب خسارت محض بود، شد برگ برنده؟ از یک طرف دم از مرجعیت و ولایت میزنی، و از طرفی دیگر خلاف نظر ولی فقیه عمل میکنی؟

 

خون شهدای غزه به داد مردم ما رسید / سامری ها باز در انتخابات به میدان آمده اند

خون شهدای غزه و بیت المقدس به داد مردم ما رسید. إِنَّ فِي سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ. اگر این حماسه عظیم غزه و بیت المقدس رخ نمیداد، معلوم نبود در وین چه جنایتی کنند. وقتی جو بایدن صریحا از جنایات صهیونیست دفاع کرد، دیپلماتهای ما نتوانستند بیش از این پیش بروند. باز هم میدان به داد دیپلماسی منفعل ما رسید! با فرمان مستقیم رهبرانقلاب و فرمانده میدان، آقای عراقچی از موضعش عقب نشست. مسئله وین با مسئله بیت المقدس ارتباط مستقیم داشت، و این دو مسئله با انتخابات ارتباط مستقیم داشتند. چطور باید مردم را ترساند، و بعد گفت ما اهل درگیری نیستیم و اهل تفاهمیم. شعار تفاهم با دشمنی دادند که امروز مردم می بینند با زن و بچه مظلوم فلسطین چه جنایاتی انجام میدهند.

مسئله جناح چپ و راست نیست؛ ما اصولگرایی ندیدیم! اصل امر ولی است. اصولگرا کسی است که پرچم ولی را بلند کند. وقتی امام جامعه میگوید همه باید به میدان حمایت از فلسطین بیایند، خیلی اصولگراها ساکت ماندند. اصولگرا یعنی کسیکه اولویتش اولویت ولی است. هنوز بعضی ها در بازیهای کودکانه انتخابات درگیرند. چندبار شما کلاه سرتان رفته، هنوز درس نگرفته اید؟ نمیخواهید به دامن ولی برگردید؟ نمی خواهید اولویتتان اولویت ولی جامعه باشد؟ نمیخواهید سعیتان را برای روشنگری بین مردم بگذارید در برجسته کردن اولویتها و ملاکهای رهبرانقلاب؟ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا(نساء 95).

رهبرانقلاب در پیروزی جبهه مقاومت حماس پیام مفصلی داده اند. فردا چشممان را باز کنیم ببینیم جریانهای اصولگرای ما اولویتشان چیست. این پیروزی جبهه حماس را حرکتی سیاسی و نظامی خواندند؛ هم میدان و هم دیپلماسی. وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ (یوسف 21). این همان آیه کریمه ای بود که رهبرانقلاب در پیام روز قدس هم تلاوت کردند، که در انتهای این پیام هم ذکر شده.

مردمی که باور کرده اند باید مقابل آمریکا ذلیل بود، و با آمریکا معامله و مصالحه کرد را بیدار کنید. سامری ها باز در انتخابات به میدان آمده اند. خدای متعال بواسطه این پیروزی حجت را بر مردم ما در انتخابات تمام کرد. اگر کسی به خطی غیر از خط مقاومت رأی بدهد، مسئول خون شهدای مقاومت و غزه است.

 

مردم وظیفه دارند علمای ناآگاه را بیدار کنند

ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ. ذلت و خواری برای یهود قطعی است. ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ(آل عمران 112). اینها آیات خدا را شناختند، اما حق را پوشاندند. حجت را می بینند، اما نادیده میگیرند. شما الان میتوانید در قم بشناسید چه کسانی حجت حق را کتمان میکنند. در آخرالزمان یهود و نصاری یکدست میشوند برای نابودی جبهه حق؛ و برخی هم در داخل با آنها همراهی میکنند.

مردم با علمای قم حرف بزنند. برخی علما را از خواب غفلت بیدار کنید. کسانیکه بنا دارند از کسانی پشتیبانی کنند که بحث تفاهم و رابطه با آمریکا را بلند میکنند. علمای ما بدانند از چه کسانی حمایت میکنند. امام عسکری علیه السلام فرمود قوم بنی اسراییل گناهش این بود که به علمایش راه غلط را متذکر نشدند. كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ(مائده 79). علمای بنی اسراییل نه تنها منکر را رد نکردند، بلکه خودشان هم مرتکب منکر شدند؛ و مردم بنی اسراییل این علما را نهی نکردند. امروز خبرهای بدی از قم میشنویم. علما مراقب باشند از کسانیکه مقاومت و میدان را باور ندارند حمایت نکنند؛ و اگر این کار را کردند، مردم آنها را از اشتباه بیرون بیاورند. بفرموده آیت الله بهجت دشمن گاهی با چند واسطه در بیوت علما نفوذ میکند و مراجع و علما را دچار اشتباه محاسباتی میکند.

مرجعیت استوانه دین است، و برای همین باید مصون و سلامت بماند. ما باید مراقبت کنیم. دستور امام عسکری علیه السلام به ما این است که اگر علما اشتباه کردند، آنها را متوجه اشتباهشان کنید. دشمنان نباید به قم طمع کنند. از برجام خسارت محض بعنوان برگ زرین یاد میکند، و بعد از مراجع هم برای تایید حرف خودش استفاده میکند. علما و مراجع ما باید مراقب باشند.

مردم باید دنبال خطی نروند که جریان مقاومت را قبول ندارد. امروز مقاومت در سنگر نیست، مقاومت در خط جهاد و مبارزه است. وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ(انفال 60). ما ترسویی و بزدلی اسراییل را دیدیم. دروغگوهایی که برای انتخابات گفتند اسراییل بنای حمله به ایران را دارد؛ دیدیم که اسراییل مقابل موشکهای دست ساز حماس شکست خورد. این ملت برای هرگونه تعدی و خیال خام دشمن آماده است. دشمن این را بداند که این خیال را برای همیشه به گور خواهد برد.

 

مردم بیدار شوند؛ یک اشتباه را چندبار تکرار نکنید!

باز هم اگر لیبرالها و غرب پرستها به مسند برسند، ما صبرمان زیاد است برای بیداری ملت. ملت باید بیدار شود و اشتباه را تکرار نکند. حضرت امام رحمت الله علیه دهه شصت گفتند مردم اشتباه انتخاب بنی صدر را تکرار نکنند. ما باز اشتباه کردیم، و باز اشتباه کردیم، و باز هم اشتباه کردیم. صبر انقلابی ما زیاد است. دوره تسلیم کردن فرمانده میدان گذشت. جنگ صفین باز تکرار نمیشود. امام حسن علیه السلام باز جام زهر نمی نوشد. ما میدانیم شما منافقین سالهاست در این توطئه هستید که به ولی جامعه آسیب بزنید.

هرکسی هر اقدامی میتواند برای تکریم این پیروزی جبهه مقاومت حماس که بسیار بزرگتر از پیروزی سوم خرداد است، انجام دهد. برای بازتاب فریاد رهبرانقلاب به همه مردم ایران و جهان تلاش کنید. داستان فلسطین ادامه دارد. پیروزی ها تازه شروع شده. وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ (یوسف 21). همین یک آیه برای صدچندان شدن انرژی ما در خط مبارزه و مقاومت کافیست. جبهه اصلاحات ایران بداند با دست خودش گور خودش را می کَند. این راه برگشت پذیر نیست. شما در داخل فتنه کنید، امام مسلمین در جهان اسلام کار را با کسانیکه شرف وغیرت و عقل و خرد و آزادمردی دارند پیش خواهد برد. جلو این سیل عظیم را نمیتوانید بگیرید. جوانان برای روزهای جهاد فراگیر در همه عالم آماده شوند. برای تحقق وعده خدای متعال آماده شوید: وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(قصص 5).

بگذارید نوجوانان شما با نوجوانان فلسطینی و یمنی و بحرینی و سوری ارتباط برقرار کنند. آنها نگران شمایند. از خودشان که مطمئن هستند. نگران انتخابات شما هستند. به آنها بگویید که نگران نباشند. آنها را از انتخابتان مطمئن کنید. بگویید که این عرصه، عرصه مگس های لیبرال غرب پرست نیست. اگرچه به ظاهر هم اگر موفق شوند، اما هرچه جلوتر میرویم روسیاه تر میشوند.

با شرکت درانتخابات باید جبهه مقاومت در اسلام را تقویت کنیم. مردم ما باید امت مقاومت جهانی را دلگرم کنند که از خط مقاومت فاصله نمی گیرند. امروز نوبت شماست. دست دیگران را بگیرید. ما برای این انتخابات هزینه سنگینی داده ایم. برای اینکه نقشه آمریکا و اسراییل را در این انتخابات نقش بر آب کنیم، هزینه سنگینی پرداخت کرده ایم. و البته این پیروزی ارزش آن را داشت.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است