چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ساعت ۰۲:۴۲

فضای مجازی عرصه اصلی تقابل دشمن است

جلسه هفتم ماه رمضان ۱۴۰۰: دشمن امروز جز فضای مجازی سلاح و امکان دیگری ندارد. امکان مبارزه میدانی را ندارند. در جنگ بیولوژیک هم تعداد محدودی میتوانند تلفات بگیرند. عرصه اصلی میدان مبارزه امروز عرصه فضای مجازی است. وضعیت فضای مجازی واقعا بی در و پیکر است. مرزهای فکری جوانانمان را بازِ باز در اختیار دشمن قرار داده ایم. این جنایت است.

جلسه هفتم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) سه شنبه 31 فروردین 1400 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجتمع یاوران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

فضای مجازیِ وِل!

وضعیت فضای مجازی واقعا بی در و پیکر است. مرزهای فکری جوانانمان را بازِ باز در اختیار دشمن قرار داده ایم. خدا میداند چه جنایتی آقای جهرمی انجام داده در طول این هشت سال. رهبرانقلاب اخیرا گفتند فضای مجازی ما رها است و بعضی افتخار میکنند به این رها بودن! سرورهای سرویسهای مجازی امروز در ارتش آمریکا و در اتاقهای فکر دشمن مدیریت میشود؛ و ما نسل نوجوان و جوان و حتی کودکانمان را در اختیار این گرگ ها قرار داده ایم. این یعنی وِل بودن فضای مجازی.

انسان از تلاش دشمن برای خراب کردن دین مردم متوجه میشود مقوله دین داری چقدر مهم است! ما متوجه نیستیم، اما دشمن متوجه است. همه تلاشش را میکند برای ایجاد شبکه های مجازی و مدیریت این فضا، برای ایجاد حاکمیت سایبرنتیک در جهان، و برقراری نظم نوین جهانی؛ برای این امر پدیده کوید 19 را هم ایجاد میکند.

آدمهای امنیتی چیزی میدانند که یک چیزی میگویند. آقای روحانی روز ارتش غیرمستقیم تهدید به کودتا میکند! عده ای باید این بحث را بررسی کنند. اینطور نیست که همینطور یک حرفی زده باشد. از آدمهای امنیتی باید ترسید. حتما این حرفش پیشینه ای دارد. شما به ارتش حزب الله میگویید که مراقب باشد مقابل مردم نایستد. مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد؟!

 

فضای مجازی عرصه اصلی تقابل دشمن است

دشمن امروز جز فضای مجازی سلاح و امکان دیگری ندارد. امکان مبارزه میدانی را ندارند. در جنگ بیولوژیک هم تعداد محدودی میتوانند تلفات بگیرند. عرصه اصلی میدان مبارزه در عرصه فضای مجازی است. سه سال پیش ما به حرف پدرام معاون اتاق بازرگانی وقت جدی نگاه نکردیم. حرف آن روز او که از حاکمیت فضای مجازی سخن گفت، گویای وضعیت پیش رو بود که امروز داریم می بینیم.

بعضا حزب اللهی های ما هم در این میدان بازی میکنند و اهداف دشمن را پیش میبرند. موجی را دنبال میکنند که باعث احیای یک نفر یا یک جریان یا یک موضوع میشود. سواد رسانه ای حزب اللهی های ما عموما پایین است.

وَ اعْتَاضُوهَا مِنْ كُلِّ سَلَفٍ خَلَفاً وَ مِنْ كُلِّ مُخَالِفٍ. امیرالمومنین علیه السلام میفرماید شما حق الله را که رعایت کنید، گذشته شما درست میشود. آنچه که به مخالفت با خدا بود را تبدیل به موافقت با خدا میکند. تقوا گناهان شما را تبدیل به ثواب میکند. از کنار کلمه تقوا راحت عبور نکنیم.

أَيْقِظُوا بِهَا نَوْمَكُمْ. میفرماید بوسیله تقوا از خواب بیدار شوید. مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِیِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ. از خواب بیدار شویم. تقوا باعث میشود در میدان دفاع از امام جامعه بیدار و هوشیار باشیم. بی تقوایی باعث میشود که فریاد أین عمار امام جامعه بلند شود. چندین سال است رهبرانقلاب نیاز کشور را بصیرت عنوان میکنند. جامعه حزب الله ما خواب است. انقلابی ها خوابند. اینکه خوابند، یعنی بی تقوایی بیداد میکند.

 

در هر کاری رضایت خدا را در نظر بگیریم، حتی کارهای خیر

وَ اقْطَعُوا بِهَا يَوْمَكُمْ. میفرماید با تقوا تمام روزتان را سپری کنید. تقوا فقط برای مواجهه با گناهان نیست. در کارهای خیر هم باید رعایت تقوا را داشته باشیم. هرکاری انجام میدهیم ببینیم آیا رضایت خدا در این امر هست؟ آیا در ازدواج و کسب و کار و زندگی و تحصیل و... حق الله را ملاحظه کرده ایم؟

وَ أَشْعِرُوهَا قُلُوبَكُمْ. بوسیله رعایت تقوا و رعایت حق الله دلهایتان را زنده کنید. درک و فهم به دلهایتان بدهید. کاری کنید قدرت تفقه پیدا کنید. لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا(اعراف 179). قلب و باور خیلی مهم است. تقوا ایمان را در قلب راسخ میکند. ایمان را محکم و استوار میکند. قلب انسان را بیدار و زنده میکند.

وَ ارْحَضُوا بِهَا ذُنُوبَكُمْ. بواسطه تقوا گناهانتان را بریزید. وَ دَاوُوا بِهَا الْأَسْقَامَ. با تقوا دردهایتان را شفا دهید. ما برخی گناهان را جدی نمیگیریم. می بینیم دیگران هم انجام میدهند، ما هم به آن اهمیت نمیدهیم. تصمیم برای نابودی این گناهان در درونمان نگرفته ایم. این گناهان با بالارفتن سن تبدیل به ملکه و عادت ما میشوند. جزو شخصیت ما میشوند. به یک بیماری درونی تبدیل میشوند. در سنین بالا خیلی سخت میتوان این بیماریها را برطرف کرد. اگر در سنین نوجوانی و جوانی عیوبمان را پیدا کردیم و برای برطرف کردن آنها سعی و تلاش کردیم، میتوانیم آنها را برطرف کنیم. تقوا باعث میشود بتوانیم این بیماریها را درمان کنیم.

 

مراقب باشیم با بی تقوایی مایه عبرت دیگران نشویم!

برخی جوانان می پرسند ما چکار کنیم فلان گناه را انجام ندهیم؟ این سوال غلط است. پاسخش یک کلمه است: گناه نکن! اراده خودمان را دست کم نگیریم. نصرت خدا در رعایت تقوا را دست کم نگیریم. نگوییم کم کم گناه را ترک میکنم. هر روزی که توانستی جلو گناه را بگیر. شیطان کم کم انسان را آلوده میکند. یکی از خصوصیات شیطان این است که کم کم انسان را با خود همراه میکند. از لباس و شکل و ظاهر انسان شروع میکند، بعد ادبیات انسان را تغییر میدهد، بعد رفتار، بعد پندار و...، تا جایی که انسان متوجه نمیشود، اما به یک بیماری و گناه آلوده میشود. از همان ابتدا حق الله را ببینیم، و قدم در راه شیطان نگذاریم.

ما نمازمان را به وقت میخوانیم، چون نماز اول وقت حق خداست. صرف نظر از اینکه نماز اول وقت چه آثار و برکاتی دارد. حق خدا این است که وقتی دستور داده نماز اول بخوان، بگوییم چشم و انجام دهیم. این یعنی تقوا. این تقوا باعث میشود بتوانیم دردهای بی درمانمان را مداوا کنیم. تقوا خودش درمان و دارو است.

وَ بَادِرُوا بِهَا الْحِمَامَ. بواسطه تقوا فکر آخرت باشیم. فکر قیامت باشیم. چرا فکر میکنیم حالا حالاها زنده ایم؟ وَ اعْتَبِرُوا بِمَنْ أَضَاعَهَا وَ لَا يَعْتَبِرَنَّ بِكُمْ مَنْ أَطَاعَهَا. میفرماید کسانیکه تقوا را رعایت نکردند مایه عبرت شما شوند، و مراقب باشید مایه عبرت دیگران و آیندگان نشوید! با بی تقوایی مایه عبرت دیگران نشوید. و از آن طرف هم از بی تقواها عبرت و درس بگیریم. کسانیکه حق خدا را نمی شناسند و ادا نمیکنند، مایه عبرت ما شوند. اما مراقب باشیم که ما مایه عبرت دیگران نشویم. أَلَا فَصُونُوهَا وَ تَصَوَّنُوا بِهَا. میفرماید هم مراقب تقوا باشید، و هم با تقوا همه چیز را حفظ کنید. خودتان، خانواده تان، دینتان، دنیایتان، همه چیز را با تقوا حفظ کنید.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است